یادداشت روز؛

شهیده فرحناز معصومی منجیلی نمونه دختران مومنه انقلابی و مایه افتخار زنان مسلمان است

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: جمعه 26 ژانویه 2024 | 19:03 ب.ظ
شهیده فرحناز معصومی منجیلی نمونه دختران مومنه انقلابی و مایه افتخار زنان مسلمان است شهادت دختر محجبه و مومنه شهرستان رودبار سندی بر جنایات حکومت شاهنشاهی و مایه افتخار زنان مسلمان شد     درفک خبر/ شهیده «فرحناز معصومی منجیلی» در ۱۳ آبان ماه ۱۳۴۱ در شهرستان منجیل و در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی دیده به جهان گشود.   فرحناز در آغوش پرمهر مادر و پدر دوران خردسالی را […]

شهادت دختر محجبه و مومنه شهرستان رودبار سندی بر جنایات حکومت شاهنشاهی و مایه افتخار زنان مسلمان شد

 

 

درفک خبر/ شهیده «فرحناز معصومی منجیلی» در ۱۳ آبان ماه ۱۳۴۱ در شهرستان منجیل و در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی دیده به جهان گشود.

 

فرحناز در آغوش پرمهر مادر و پدر دوران خردسالی را سپری کرد؛ اما هنوز بیش از پنج سال نداشت که مادرش دار فانی را وداع و به دیار باقی شتافت.

 

وی ادامه زندگی را در کنار پدر سپری و چند ماه پس از ضایعه فوت مادر به ‌اتفاق پدر و برادرش از منجیل به رشت هجرت کردند تا پدر بتواند بهتر به کارش رسیدگی و نیز در تعلیم و تربیت فرزندان نقش خود را به‌خوبی ایفاء کند.

 

فرحناز وقتی با پشت سرگذاشتن دوران خردسالی وارد مدرسه شد .چون به تحصیل علم بسیار علاقمند بود همواره درسهایش را با علاقه و جدیت دنبال می کرد و به همین علت در تمامی مقاطع تحصیلی از شاگردان ممتاز مدرسه محسوب می شد. با ورود به سن پانزده سالگی در حالیکه پایه دوم دبیرستان مشغول به تحصیل بود زمزمه های از حکومت استبدادی و ضد دینی پهلوی دل و جانش را نوازش می داد، او نیز همانند دیگر جوانان مسلمان معتقد و پرشور و متعهد مصمم و راسخ استوار در این راه قرار گرفت

 

او در حالی که ۱۵ سال داشت برای به تحقق پیوستن اهداف مقدس حضرت امام خمینی(ره) و سرنگونی حکومت شاهنشاهی از هیچ تلاشی برای رسوایی و نابودی این حکومت ظالم دریغ نکرد.

 

وی با توزیع پوسترها و اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) و شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها به‌عنوان یک دختر مؤمنه، مسلمان و انقلابی فعالیت می‌کرد.

 

شهیده «فرحناز معصومی منجیلی» سرانجام در ۷ بهمن‌ ماه سال ۱۳۵۷ هجری شمسی درحالی‌که به همراه خیل عظیم جمعیت مسلمان رشت ازجمله بازاریان، روحانیون، دانشجویان و تمامی اقشار جامعه در تظاهرات گسترده خیابان «لاکانی» رشت شرکت کرده بود و با شعارهای کوبنده خواستار سرنگونی حکومت پهلوی و ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن بود مورد هجوم مأموران رژیم قرارگرفته و براثر اصابت تیر از ناحیه سر به‌شدت مجروح و توسط مردم به بیمارستان پورسینای رشت انتقال یافت اما براثر جراحات وارده در همان روز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهادت این دختر محجبه و مؤمنه سندی بر جنایات حکومت ستم‌شاهی و مایه افتخار زنان مسلمان شد و پیکر این دختر جوان مسلمان توسط مردم و تحت مراقبت شدید مأموران ساواک به زادگاهش منجیل منتقل و در کنار مادر جوانش به خاک سپرده شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار