حضور مدیران در جلسه انتخاباتی کاندیدا جرم محسوب می شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 ژانویه 2024 | 13:19 ب.ظ
حضور مدیران در جلسه انتخاباتی کاندیدا جرم محسوب می شود به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ با نزدیک شدن به انتخابات نشست ها و میتینگ های انتخاباتی نیز بیشتر شده است و با بهانه های مختلف مانند جلسات حقوق شهروندی ، ارائه گزارش عملکرد ، بررسی مشکلات و … کاندیدای انتخابات مجلس میتینگ هایی را برگزار می‌کنند در این میان حضور مدیران و کارکنان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ با نزدیک شدن به انتخابات نشست ها و میتینگ های انتخاباتی نیز بیشتر شده است و با بهانه های مختلف مانند جلسات حقوق شهروندی ، ارائه گزارش عملکرد ، بررسی مشکلات و … کاندیدای انتخابات مجلس میتینگ هایی را برگزار می‌کنند

در این میان حضور مدیران و کارکنان دستگاه های مختلف همواره محل بحث بوده است و مدیر یا کارمندی به بهانه حضور در ساعات غیر اداری در جلسه انتخاباتی نامزد خاص ، موجب ایجاد شائبه هایی میشوند

در قانون نیز به این مهم توجه شده است و به دو قسمت تقسیم می شود

برخی از مدیران حتی در ساعات غیر اداری نیز نمی توانند در تبلیغات نامزدها شرکت کنند  و باید بی طرفی خود را حفظ کنند و بنا  بر ماده ۷۵ قانون انتخابات: «رؤسای قوای مجریه و قضائیه و معاونان و مشاوران آنها، اعضای شورای نگهبان، معاونان و مشاوران رئیس مجلس، ائمه جمعه دائمی و موقت، وزرا و معاونان و مشاوران آنها، کارکنان نیروهای مسلح، رئیس و اعضای هیأت‌های نظارت، هیأت‌های اجرائی و ستاد انتخابات در کلیه سطوح، استانداران، سفرا، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاوران آنها و بازرسان و سایر دست‏اندرکاران امور اجرائی و نظارتی انتخابات در طول مدت مسؤولیت در فرایند انتخابات موظفند، در ساعات و محیط اداری و غیراداری بی‏طرفی کامل را حفظ نمایند و نمی‏توانند به‌نفع‌ یا به ضرر نامزدها و احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آنها اقدام یا اعلام‏نظر کنند.

 

عدم رعایت مفاد این ماده ، جرم است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی و به انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا یک سال محکوم می‌شود.»

 

از طرفی برخی کارکنان نیز در ساعات اداری با منع تبلیغات مواجه هستند و ماده ۷۳ قانون انتخابات اشعار میدارد :

«انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اشخاص حقوقی وابسته به آنها در ساعات اداری و همچنین هرگونه استفاده از جایگاه، عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمانی توسط کارکنان نهادهای مذکور برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و مرتکب به مجازات نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی و انفصال موقت از خدمات دولتی از شش ماه تا یک‌ سال محکوم می‌شود»

 

اما نکته مهم این است که مدیران و کارکنان مشمول ماده ۷۳ عنوان میدارند که در ساعات غیر اداری مشغول فعالیت انتخاباتی بوده اند که دو نکته حائز اهمیت است :

اولا زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی فرا نرسیده است و حتی کاندیدا نیز حق تبلیغات انتخاباتی ندارند و این کار غیرقانونی می‌باشد

 

دوما با فرض وجود ایام تبلیغات نیز هرگونه استفاده از جایگاه، عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمانی توسط کارکنان  مذکور برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی ممنوع می‌باشد و مدیری که با استفاده از جایگاه خود به سخنرانی می پردازد طبیعتاً کار غیرقانونی انجام داده است حال این امر چه در ساعت اداری یا غیر اداری جرم محسوب میشود و نمی توان به بهانه اینکه در ساعت غیر اداری بوده از مسولیت شانه خالی کرد!!

امیدواریم مسولین امر و در راس آن فرمانداران برای یک انتخابات سالم کوشا باشند

 

  1. شهر وند   ژانویه 15, 2024  

    با سلام خدمت مدیر مسئول و سر دبیر و خبر نگار ها و یاد داشت نویس ها و هم چنین مخاطب های محترم نشریه ی الکترونیکی وزین درفک خبر شهرستان رودبار

    به روز رسانی پیش بینی نتیجه ی انتخابات دوره ی دوازدهم مجلس شورای اسلامی:

    با احتساب میزان مشارکت شهرستانی تقریبا حدود ۴۰%

    ملاحظات خیلی مهم و تاثیر گذار :
    ۱ – وضعیت نا مطلوب شهرستان رودبار به لحاظ کمیت و کیفیت در توسعه از هر شاخص و معیار و نظر و انفعال نسبی نماینده ی محترم شهرستان در خصوص سایر مشکلات و معضلات و بعضا بحران هایی که هم چنان از قبل و بعد از گذشت ۴ سال از وکالت او و حتی نا کار آمدی محض در سطح ملی و قانون گذاری و بد تر از هر مسئله ای، حمایت بی قید و شرط و دعوت از کاندیداتوری آیت اله العظمی امام آخوند حاج آقا دکتر سید ابراهیم رئیسی ارواحنا فدا و دامت برکاته و دولت دینی و مذهبی و ارزشی و انقلابی و جهادی و مردمی او و در عین حال نا کار آمدی محض در حفظ و تثبیت و ارتقا قدرت جمهوری اسلامی و حکومت و نظام و تحمیل وضعیت بحرانی و خطر ناک و در معرض فرو پاشی فعلی به ملت و کشور و البته نظام و مسبب ایجاد احساس نا رضایتی و نا امیدی و اافسردگی و افزایش فقر و فحشا و کفر و شکاف خیلی عمیق میان نظام و ملت و عدم اصلاح ساختار نظام و صرفا تجویز مسکن های موقت و فرو پاشی نظام اقتصادی و اجتماعی و عدم پاسخ گویی مناسب شرعی و قانونی و حقوقی و علمی و منطقی به شهر وند و فعال مدنی مخالف یا منتقد نسبت به سایر سیاست های تحمیلی به ملت… آقای دکتر مهر داد غیاث وند چگینی… به کجا چنین شتابان؟!کار نامه ی عمل کرد خودت را منتشر کن و شاخص های توسعه ی شهرستان رودبار و سطح ارائه خدمات و پیش رفت شهر ستان رودبار را مشخص کن و هم چنین شاخص توسعه ای شهرستان لاهیجان و بندر انزلی و .. را هم منتشر کن!…
    چه طور وجدان شما اجازه داد که مجددا بر همان رویه و روند نا کار آمد و ضعیف و بی حاصل و بی نتیجه تداوم و استمرار ببخشید؟!
    اخیرا در جریان بودجه ی سالانه ی سال ۱۴۰۳ و برنامه ی پنج ساله ی هفتم و دست انداز ۱۴۰۴ انتقاد هایی داشتید اما چرا از همان ابتدا که در مجلس به قول خودتان انقلابی و جهادی و ارزشی و کار آمد برای تبلیغ و حمایت و رای آوری رئیسی بالا و پایین می پریدید علاج واقعه را قبل از بحران نکردید و با بصیرت فکر و عمل و اقدام نکردید؟!
    ۲ – کسب آگاهی و درک و فهم و باور این که اساسا مجلس مستقل و نماینده ی مستقلی وجود نداشته و ندارد و بنا بر ادعای خیلی از نمایندگان ادوار مبنی بر این واقعیت و حقیقت میدان سیاسی که دیگر مجلس در راس امور نیست و از هر کجا در نظر و تصمیم و رای نمایندگان ولایت نما و حتی غیر ولایت گرا دخالت می شود و هر نماینده ای که توانایی مخالفت نداشته صرفا عدم حضور در جلسه یا رای ممتنع یا به اجبار و توصیه و تاکید و حتی تهدید مجبور به اعلام موافقت نموده است!!!و این که صرفا مجلسی مهندسی شده با نظارت استصوابی و گزینه های از پیش انتخاب و تفهیم کار شده و در خدمت گرفته شده و زهر چشم گرفته شده و تعهد اخلاقی شفاعی و کتبی گرفته شده از طرف مجموعه ی نظام و نمایندگانی با کیف های حکومتی و فقط در خدمت اوامر و منافع نظام و در نتیجه بی اعتمادی به حتی کاندید های به ظاهر صالح و اصلح که خیلی کم یاب هستند و هم چنین کاهش میل به مشارکت و احتمالا صرفا مشارکت ۱۰% ملی همان اقلیت حاکم، یعنی دین نما ها و مذهب نما ها و ارزش نما ها و اصول نما ها و فرصت طلب ها و منفعت طلب ها و ویژه خوار ها و … و در چنین شرایطی مشارکت اجباری و دستوری کارکنان بخش های حکومتی و دولتی و نظامی و مراکز دینی و مذهبی و … که از بودجه ی نظام تامین و تغذیه و ارتزاق می شدند و هم چنان هم مستفید می شوند و متعاقبا ایجاد نگرانی و حتی تهدید به اخراج از شغل و …
    ۳ – تاثیر آرای منطقه ای و شناسایی و تشویق و ترغیب به کاندیداتوری افراد با پیوند های خانوادگی زیاد جهت مثلا افزایش مشارکت منطقه ای در روستا ها و هم چنین آرای متاثر از تعصبات قومی و قبیله ای و بومی و محلی و منطقه ای و واحد که مثلا در شهر منجیل که به دلیل ایجاد حساسیت خیلی زیاد صرفا متعلق به یکی از کاندید های مطرح اصلی بود و هم چنان هم هست یا در خصوص شهر لوشان هم همین طور اما این دوره با کاهش قابل توجه نسبت به دوره ی قبلی…
    ۴- رد صلاحیت و سفارش به عدم حتی ثبت نام کاندید هایی با پایه ی رای نسبتا متوسط مثل ارجمندی و میرزایی و بابایی و رد صلاحیت برخی از کاندید های دیگر مثل جمالی و حکیمی و ضیایی و اکبر زاده و عدم حضور کاندید های رقیب با پایه ی رای بالا و شانس رای اوری بالا و حیاط خلوت و افزایش پایه ی رای و آرای دو کاندید های اصلی یعنی مرعشی و چگینی و مهم تر این که اگر واقعا هدف جوان گرایی و تشویق به حضور جوانان در یک مجلس اصطلاحا جوان و حالا انقلابی بودنش پیش کش…. این جوان سوزی است که دو کاندید مطرح و اصلی که هر دو هم در سنوات قبلی بنا بر دلایلی توسط هیئت اجرایی و نظارت انتخابات رد صلاحیت شدند و بعد ها هم به نوعی با سفارش و تعهد شفاهی و کتبی و امضا و اثر انگشت مرام نامه نظام مببی بر مطیع محض اوامر حکومت توانستند تائیدیه خود را بگیرند و هم چنان وکیل الحکومت و وکیل الدوله و .. باشند و منافع ملت را فراموش کنند و نتیجه همانی بشود که به اذعان اصحاب رسانه یک بحران واقعی و حقیقی ملی به وقوع پیوسته و بازی با احساسات کاندید های جوانی که با امید و آرزو به قفسی پا گذاشته اند که قطعا توسط دو مدعی اصلی رقابت ها ناک اوت خواهند شد و بد جور هم خواهند شد!!!
    این چه رسم مرام و معرفت بود و هست؟! اگر می خواستید به قشر جوان میدان بدهید این رقابت را عادلانه مهندسی می کردید چون در بین همان کاندید ها هم که اغلب از اعضای دفتر شورای نظارت و بازرسی و حسارت و سپاه و بسیج و وابسته ی نیابتی از خود شما بودند حد اقل یک حالی بدهید…
    هدف شما از این بی رحمی محض چه بود؟! صرفا افزایش مشارکت عمومی؟! به چه بهایی؟!
    حضور و تعدد کاندید های نا شناس و ضعیف و بدون پایه ی رای حتی در محل سکونت خود و احتمال خرید رضایت ان ها برای استعفا به نفع کاندید های اصلی در منطقه ی خود و حتی تبلیغ آن ها به نفع کاندید های اصلی!!!

    مگر غیر از این است که یک لابی قدرت مند سیاسی به وجود بیاید تا کاندید دیگر را به نفع کاندید های مطرح اصلی راضی به استفعا و خرید رضایت آن ها و قول یک پست بعد از انتخابات ترغیب کنند که باز همان رانت و رشوه و ریا و فساد و منفعت طلبی و ویژه خواری پیش خواهد آمد و لازم است تا از حالا تک تک کاندید ها را و فعالت آن ها را تا پایان انتخابات و بعد از آن نیز رصد و بررسی کنید که که و چه بودند و که و چه کسی شدند و یا خواهند شد؟!…–
    قطعا هیچ یک از این کاندید های دیگر قدرت ایجاد مانور و موج و هیچ حرکت درست یا حتی نا درستی هم را ندارند چون هیچ شعاری هم دیگر باقی نمانده که از نردبان اعتماد مردم بالا بروند
    اگر دو کاندید اصلی حضور نداشتند خب شاید وضعیت خیلی متفاوت رقم می خورد اما واقعا اگر حتی یکی از کاندید های دیگر که در فهرست اولیه اسم آن ها منتشر شد بتواند از مرعشی و چگینی پیشی بگیرد حتی از روش های نا مشروع، واقعا معجزه رخ خواهد داد…
    ۵ – این که کاندید و در نتیجه ی نماینده ی مورد انتظار حکومت و نظام و حتی متمایل به گرایشات سیاسی دولت فعلی و خنثی و هم سو با فرمایشات ولایی و دولت و … و هم چنین با پایه ی رای ثابت بالا و شانس رای اوری بالا که همان دو کاندید اصلی بودند و هستند
    ۶- در نتیجه:
    ۱ – صمد مرعشی: حدود ۱۰٫۰۰۰ رای
    ۲ – مهر داد گودرز وند چگینی: حدود ۷۰۰۰ رای
    ۳ – عباس صفایی چرئی: حدود ۳۰۰۰ رای
    ۴ – محمد شیردل پور سیبنی: حدود ۲۰۰۰ رای
    ۵ – محرم علی ضیائی دفرازی: حدود ۲۰۰۰ رای
    و سایر کاندید ها در صورت ادامه ی رقابت ها تا زمان شمارش آرا: حدود ۳۰۰۰ رای
    که مجموع آرا: حدود ۲۷۰۰۰ رای
    هر کاندیدی هم استعفا بدهد امکان دارد که صرفا حدود یک چهرم یا یک پنجم رای او به سایر کاندید ها تعلق بگیرد و نه بیش تر و حتی شاید کم تر یا هیچ…
    این پیش بینی به منظور تائید یا تبلیغ یا تخریب کاندید ها نبود و نیست اما واقعیت میدانی سیاسی با توجه به وضعیت موجود و عمل کرد مسئولین و واکنش احتمالی مردم است
    چون احتمالا خودم هم مثل دوره ی قبلی مشارکت نخواهم کرد و حتی طرف دار کاندید های مطرح و اصلی هم نبودم و نیستم
    البته در این شرایط خاص که قطعا انتخاب بین بد و بدتر است و هیچ انتخاب مناسبی وجود ندارد، پس حد اقل کاندیدی وارد همان مجلس سفارشی شده راه پیدا کند که با محیط و وضعیت و شرایط آن جا آشنا و خام محض نباشد تا مجبور باشد فقط یک سال یا حتی بیش تر وقت آموزش و آماده سازی خود کند و صرفا بازی چه ی نماینده های قدرت مند و لابی تحت نفوذ و فشار آن ها در مجلس ولایی باشد یا بشود…
    توضیح: اگر بنا بر مسائل پیش بینی نشده مثل خرید رضایت کاندید ها و … انتخابات به دور دوم کشیده شود، شانس صمد مرعشی برای جلب و جذب آرای پراکنده و پیروزی قطعی به مراتب بیش تر است
    و احتمالا یک مجلسی منفعل تر از مجلس یاز دهم و شاید شبیه مجلس نهم شکل بگیرد و بنا بر شرایط خاصی که به وقوع می پیوندد در سال ۱۴۰۴ هم به پایان برسد و بعد ها ضمن تغییر ساختار نظام به شکلی دیگر ایجاد و عضو گیری انجام بشود…
    شهر وند شهر رودبار – پایین بازار

  2. شهر وند   فوریه 10, 2024  

    با سلام
    به روز رسانی پیش بینی نتیجه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره ی ۱۲:
    جمعیت ثابت و سیار شهرستان رودبار: حدود ۱۰۰٫۰۰۰ نفر
    تعداد افراد واجد شرایط: حدود ۸۰٫۰۰۰ نفر
    میزان مشارکت: حدود ۳۵%
    میزان آرای باطل: حدود ۱۰۰۰ رای
    میزای آرای صحیح: حدود ۲۷٫۰۰۰ رای
    ۱ – صمد مرعشی: حدود ۱۰٫۰۰۰ رای
    ۲ – مهرداد گودرز وند چگینی: حدود ۷۰۰۰ رای
    ۳ – عباس صفایی چرئی: حدود ۳۰۰۰ رای
    و سایر کاندید ها در مجموع: حدود ۷۰۰۰ رای یعنی از ۰ تا حدود ۲۰۰۰ رای
    به احتمال حدود ۲۰% احیانا در مرحله ی دوم هم:
    میزان مشارکت: کم تر نسبت به مرحله ی اول
    میزان آرای باطل: بیش تر نسبت به مرحله ی اول
    میزای آرای صحیح: کم تر نسبت به مرحله ی اول
    ۱ – صمد مرعشی: حدود ۱۴٫۰۰۰ رای
    ۲ – مهرداد گودرز وند چگینی: حدود ۹۰۰۰ رای
    شهر وند شهر رودبار – پایین بازار

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار