کارگران آبفای رودبار ۷ ماه حقوق و مطالبات خود را دریافت نکردند

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 ژانویه 2024 | 10:58 ق.ظ
کارگران آبفای رودبار ۷ ماه حقوق و مطالبات خود را دریافت نکردند کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان رودبار با ۶ تا ۷ ماه حقوق معوقه و مطالبات پرداخت نشده، شرایط معیشتی نامناسبی دارند. آنها خواستار رسیدگی مسئولان استانی به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ یکی از کارگران آبفای شهرستان رودبار در تماس با خبرنگار ایلنا، با انتقاد […]

کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان رودبار با ۶ تا ۷ ماه حقوق معوقه و مطالبات پرداخت نشده، شرایط معیشتی نامناسبی دارند. آنها خواستار رسیدگی مسئولان استانی به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ یکی از کارگران آبفای شهرستان رودبار در تماس با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی به شرایط سخت زندگی کارگران آب و فاضلاب در نتیجه‌ عدم دریافت چندین ماه حقوق، گفت: از مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم به روند پرداخت حقوق کارگران شاغل در اداره آب و فاضلاب رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگران پیمانکاری با عناوین شغلی «کنتورنویس»، «مشترکین»، «بهره بردار» و «نگهبانی و حراست» ۶ تا ۷ ماه و کارگران و کارکنان رسمی تا سه ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. آخرین حقوقی که کارگران پیمانکاری دریافت کرده‌اند مربوط به اردیبهشت ماه است که حدود سه ماه پیش واریز شده و از آن موقع هیچ دریافتی نداشته‌اند.

او گفت: شرایط زندگی کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان رودبار به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق خوب نیست و از این بابت جا دارد مسئولان استانی از جمله استانداری، فرمانداری و اداره کار؛ نمایندگان و بازرسان خود را روانه آبفای رودبار کنند.

این کارگر با بیان اینکه باید مشخص شود تا چه زمانی معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، گفت: همه کارگران این مجموعه در فصل گرما و سرما برای رفاه مردم بدون هیچگونه تعطیلی و ایجاد وقفه در کارشان هر روز از صبح تا عصر تلاش می‌کنند با این وجود همواره دغدغه قرارداد، حقوق، عیدی و امنیت شغلی دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیریت فعلی آب و فاضلاب باید برای تامین منابع مالی حقوق کارگران چاره‌اندیشی کنند، گفت: کارگرانی که ۷ ماه حقوق معوقه طلبکارند برای تامین مایحتاج خانواده‌هایشان خارج از ساعت کاری هم کار می‌کنند. در عین حال همکارانی هستند به دلیل نداشتن هزینه رفت آمد و ایاب ذهاب توان حضور در محل کارشان را در برخی از روزها ندارند.

به گفته وی، کارگران پیمانکاری آبفای رودبار، ماهانه مبلغی نزدیک به ۸ تا ۹ میلیون تومان دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی ناچیز است.

این کارگر افزود: جدا از همه مشکلات همین حداقل دستمزد با تاخیر ۷ تا ۸ ماهه پرداخت می‌شود. عیدی و سنوات نیز در پایان سال به درستی پرداخت نمی‌شود و پرداخت حق بیمه هر چند ماه یکبار با مشکل همراه بوده است.

وی گفت: همه ما سالهاست به صورت حجمی تحت مسئولیت شرکتهای مختلف مشغول کار بودیم شرکتهایی که در هر دوره بخش زیادی از مطالباتمان را پرداخت نکرده‌اند.

این کارگر با تاکید بر اینکه پرداخت طلب مزدی کارگران باید در اولویت برنامه‌های مدیران آب و فاضلاب باشد، افزود: هرچند شنیده‌ایم سایر کارگران آب و فاضلاب استان گیلان شرایط مشابهه ما دارند اما لازم است مدیران شرکت آب و فاضلاب نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران مجموعه خود جدیت داشته باشد

 

تصاویر آرشیوی؛

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار