سرهنگ جاور صفاری رئیس پلیس راه استان گیلان؛

خودروهای فاقد معاینه فنی توقیف می شوند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 1 ژانویه 2024 | 20:21 ب.ظ
خودروهای فاقد معاینه فنی توقیف می شوند رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است، گفت: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و در مرحله بعد نیز خودرو توقیف و از تردد آن در سطح […]

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است، گفت: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و در مرحله بعد نیز خودرو توقیف و از تردد آن در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می‌آید.

وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی توقیف می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، سرهنگ جاور صفاری رئیس پلیس راه استان گیلان در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی استان با اعلام اینکه معاینه فنی خودروها یکی از ابزارهای بسیار کار آمد برای کنترل سلامت و افزایش ضریب ایمنی است، اظهار کرد، این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد و داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای کلیه وسایل نقلیه شخصی و عمومی ضروری است.

به گفته وی، چنانچه خودرویی دارای گواهی معتبر معاینه فنی باشد و در طول مدت اعتبار آن، وسیله نقلیه در اثر فرسودگی قطعات و یا حوادث ترافیکی دچار عیب و نقص فنی شود، مالک اتومبیل باید پس از رفع نقص برای اخذ مجدد معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه و اقدام کند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به ماده ۴۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی گفت: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است و دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلفند جهت انجام دوره‌ای معاینه فنی در مراکز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند.

صفاری با بیان اینکه تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند، افزود: در مرحله بعد نیز خودرو توقیف و از تردد آن در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می‌آید.

وی از طرح تشدید نظارت و کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی در جاده‌های برون شهری استان گیلان خبر داد و با اشاره به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۳۱۸ دستگاه وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در جاده‌های استان اعمال قانون شده‌اند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه خودروهای شخصی که ۴ سال از سال ساخت و تولید آن‌ها گذشته و خودروهای عمومی و دولتی هر سال یک بار باید معاینه فنی اخذ کنند، افزود: اجرای اینگونه طرح‌ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار