اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان بعنوان دستگاه برتر در برگزاری و تعمیق فرهنگ نماز برگزیده شد

تاریخ انتشار: شنبه 9 دسامبر 2023 | 11:45 ق.ظ
اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان بعنوان دستگاه برتر در برگزاری و تعمیق فرهنگ نماز برگزیده شد در ششمین اجلاس سراسری نماز استان گیلان ، که با موضوع نماز نسل نو با تمرکز برنقش مدرسه ، مسجد و دانشگاه برگزار گردید؛ اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به عنوان دستگاه برتر استان در برگزاری و تعمیق فرهنگ نماز برگزیده شد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد حسین رمضانی […]

در ششمین اجلاس سراسری نماز استان گیلان ، که با موضوع نماز نسل نو با تمرکز برنقش مدرسه ، مسجد و دانشگاه برگزار گردید؛ اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به عنوان دستگاه برتر استان در برگزاری و تعمیق فرهنگ نماز برگزیده شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد حسین رمضانی در این اجلاس که در سالن غدیر استانداری برگزار شد؛ با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ دینی خاطرنشان کرد: توانمندسازی معلمان و خانواده ها در حوزه نماز ، اجرای آموزش عملی نماز برای همه دانش آموزان، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر و پسر و ارسال پوستر هایی با آموزش وضو و نماز به مدارس برخی از برنامه های آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ نماز است. وی افزود: ۱۴۶۵ مدرسه استان دارای نمازخانه هستند و سرانه نمازخانه به ازای هر دانش آموز ۱۲ سانتیمتر است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با ارائه برخی پیشنهادات در تعمیق فرهنگ نماز جماعت در سطح مدارس خاطرنشان کرد: احداث نمازخانه ها با معماری اسلامی، تخصیص اعتبارات ویژه از فصل فرهنگ و هنر جهت رونق بخشی به مقوله نماز، جذب نیروهای توانمند پرورشی از طریق آزمون های استخدامی و تدوین محتوای آموزشی هماهنگ مطابق با ویژگی های استان از جمله مهم ترین این پیشنهادات بود. رمضانی در پایان، کمبود اعتبارات نماز، عدم اقبال مدارس پسرانه در برگزاری جشن تکلیف به علت نبود شیوه مشخص در اجرای برنامه و عدم وجود واحدآموزشی با موضوع آموزش عملی نماز در پودمان های مربوط به نومعلمان ماده ۲۸ ( پذیرفته شده در آزمون های استخدامی ) از جمله موانع و مشکلات در برگزاری نماز جماعت مدارس ذکر کرد.

 

در ششمین اجلاس سراسری نماز از ۴۳۲ دستگاه اجرایی استان گیلان، ۳۳ سازمان و نهاد گیلان در اقامه نماز جماعت تقدیر شدند.

 

اجرای سرود « مونس دل ها » توسط گروه سرود « مهدی یاران » صومعه سرا از دیگر برنامه های این اجلاس بود.

 

گیلان دارای ۳ هزار و ۹۴۸ مدرسه و ۳۷۵ هزار و ۶۶۹ دانش آموز است.

 

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار