رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کرد:

جزئیات برگزاری آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلمان برای دانشگاه فرهنگیان در سال 1403

مجید رضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 نوامبر 2023 | 09:28 ق.ظ
جزئیات برگزاری آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلمان برای دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه ۵ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه، جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد و از آغاز ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری از ۵ آذر ماه خبر داد.                 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل […]

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه ۵ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه، جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد و از آغاز ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری از ۵ آذر ماه خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه پذیرش برای رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از طریق آزمون اختصاصی انجام خواهد شد، گفت: داوطلبان علاوه بر گروه‌های آزمایشی اصلی می‌توانند آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب کنند و دفترچه سوالات اختصاصی آن جداگانه توسط داوطلبان پاسخ داده خواهد شد.

وی تأکید کرد: فردی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان باشد باید در یکی از آزمون های گروه‌های پنجگانه شرکت کند.

وی افزود: نتایج نهایی پذیرش در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان قبل از انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام می‌شود. اگر داوطلب قبول شده باشد امکان پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه مذکور را دارد و البته در صورت تمایل به انصراف از قبولی این دانشگاه و یا عدم قبولی نیز به شرط آنکه که در آزمون سراسری در سایر گروه‌ها ثبت‌نام کرده باشد، می‌تواند در این گروه‌های آزمایشی انتخاب رشته کند و مانند سایر داوطلبان، رشته‌های سایر دانشگاه‌ها را انتخاب نماید.

پورعباس با اشاره به سایر تغییرات در آزمون سراسری، گفت: در آزمون سراسری ۱۴۰۳ علاوه بر اضافه شدن دفترچه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان به دفترچه های گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصرا امکان ثبت نام در یکی از گروههای هنر یا زبان های خارجی را خواهند داشت. به عبارت دیگر امکان شرکت در دو گروه هنر و زبان به صورت همزمان وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش تأکید کرد: ثبت‌نام شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از روز یکشنبه ۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت و نوبت اول آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. داوطلبان توجه داشته باشند که آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان تنها در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار