رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار خبر داد:

رهاسازی پرنده شکاری قرقی و ۹ سهره در رودبار

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 نوامبر 2023 | 08:54 ق.ظ
رهاسازی پرنده شکاری قرقی و ۹ سهره در رودبار با کمک یکی از همیاران خوب،یک عدد پرنده شکاری قرقی و ۹ عدد پرنده سهره در زیستگاه طبیعی خود در شهرستان رودبار رهاسازی شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علی فرهی تکرمی رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت :یک عدد پرنده شکاری قرقی و ۹ عدد پرنده سهره سبز رنگ که توسط […]

با کمک یکی از همیاران خوب،یک عدد پرنده شکاری قرقی و ۹ عدد پرنده سهره در زیستگاه طبیعی خود در شهرستان رودبار رهاسازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علی فرهی تکرمی رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت :یک عدد پرنده شکاری قرقی و ۹ عدد پرنده سهره سبز رنگ که توسط یکی از همیاران محیط زیست تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار شده بود، پس از تیمار و اطمینان از سلامت، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند. این مقام مسئول ضمن تشکر از اقدام ارزنده این همیار گفت: تجارت غیرقانونی حیوانات یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی قابل مقایسه با قاچاق مواد مخدر و سلاح بوده و تأثیر منفی بر بقای بسیاری از جمعیت‌ گونه های حیات وحش دارد .قرقی با نام علمی (Accipiter nisus) ، پرنده شکاری کوچک جثه است. که آناتومی بدن این پرنده برای زندگی در مناطق جنگلی و علفزار طراحی شده است. سهره(Carduelis carduelis) پرنده‌ای زیبا و آوازخوان از نسل گنجشک سانان است که به‌علت داشتن صدایی دلنشین مورد توجه قرار دادارد. در ایران به جز در نواحی محدودی از جنوب شرق در سایر نواحی به تعداد فراوان دیده شده و تولید مثل نیز می‌کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار