برای نخستین بار با طرح سپاه پاسداران؛

شرایط خدمت سربازی ناپیوسته برای مشمولین غایب بالای ۸ سال فراهم شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 اکتبر 2023 | 15:47 ب.ظ
شرایط خدمت سربازی ناپیوسته برای مشمولین غایب بالای ۸ سال فراهم شد مشمولان غایب بالای هشت سال بخوانند   مسوول اداره سرباز کل سپاه پاسداران گفت: مشمولانی که هشت سال از زمان غیبت آنها می‌گذرد، می‌توانند خدمت خود را به صورت ناپیوسته حداقل ۲ و حداکثر هشت سال بگذرانند.   به گزارش روز یکشنبه ایرنا سرهنگ قاسم محسنی که به خوزستان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران […]

مشمولان غایب بالای هشت سال بخوانند

 

مسوول اداره سرباز کل سپاه پاسداران گفت: مشمولانی که هشت سال از زمان غیبت آنها می‌گذرد، می‌توانند خدمت خود را به صورت ناپیوسته حداقل ۲ و حداکثر هشت سال بگذرانند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا سرهنگ قاسم محسنی که به خوزستان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران در اهواز بیان‌کرد: این ایده سپاه برای تغییر گذراندن نحوه دوره سربازی برای نخستین بار اجرا شد، به این ترتیب که تبدیل کردن آن از حالت پیوسته ۲ سال به دوره ناپیوسته باشد.

 

وی ادامه داد: مشمولانی که هشت سال از زمان غیبت آنها می‌گذرد، می‌توانند خدمت خود را به صورت ناپیوسته حداقل ۲ و حداکثر هشت سال بگذرانند؛ این افراد بین ۲۶ تا ۳۰ سال سن دارند و بیشتر دارای خانواده و شغل یا مهارت هستند و به دلیل آنکه جدایی آنها از کار و فرزندان دشوار است، دوره ناپیوسته سربازی پیشنهاد شد.

 

مسوول اداره سرباز کل سپاه پاسداران افزود: این افراد بنا بر مهارت و تخصص خود شناسایی می‌شوند و با مدیریت بسیج، همچنین احتساب خدمت بسیج (کسری خدمت بسیجی) از آنها استفاده خواهد شد.

 

وی گفت: در بدو ورود این افراد قراردادی بین ۲ طرف یعنی نیروهای مسلح و مشمولان منعقد می‌شود و فرد بر اساس تعهدات خود باید هفته‌ای ۶۴ ساعت در ماه از مهارت خود برای نیروهای مسلح استفاده کند.

 

سرهنگ محسنی در خصوص شرایط گذراندن این دوره سربازی بیان کرد: مشمولان غایب بالای هشت سال با تایید سازمان وظیفه بکارگیری خواهند شد که به صورت ۱۰۰ درصد از طریق بسیج صورت می‌پذیرد، ضمن آنکه حقوق ندارند و بیمه آنها بسیجی است؛ همچنین لازم است اگر سابقه بسیجی ندارند حتما عضو شوند.

 

وی ادامه داد: این طرح از اول امسال در سپاه عملیاتی شده و افراد می‌توانند با مراجعه به رده خدمتی در سپاه و انعقاد قرارداد کار خود را شروع کنند.

 

وی بیان کرد: جذابیت خدمت سربازی مشارکت در دفاع از سرزمین است و جوان اگر احساس کند که در این اقدام شرکت دارد با توجه به اینکه جوانی دوره غرور است، به خود افتخار می‌کند.

 

سرهنگ محسنی به کارهای فرهنگی در دوره سربازی نیز اشاره کرد و گفت: سعی می‌شود جوانان با فرهنگی ایرانی – اسلامی و شیعی آشنا شوند و مسوولیت پذیری را فرا بگیرند تا برای پذیرش خانواده شکوفا شوند.

 

وی اقدام بزرگتر در دوران سربازی را “مهارت آموزی کارکنان وظیفه” بیان کرد و افزود: کارهای بزرگی در این حوزه در خوزستان انجام شده و این بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان است که باید “هر جوان در دوران خدمت سربازی یک مهارت را آموزش ببیند که منتهی به شغل در جامعه شود.”

 

مسوول اداره سرباز کل سپاه پاسداران، سربازی در جمهوری اسلامی را مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: باید هر لحظه شهروندان آماده دفاع از کشور و مقاومت در برابر مهاجمان احتمالی باشند.

 

سردار تقی مهری رییس سازمان وظیفه عمومی شهریور پارسال اعلام کرده بود: حدود سه میلیون نفر مشمول غایب در کشور داریم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار