از ساخت و ساز های غیر مجاز مدیر تعلیقی تا نابودی سیستم اداری؛

در جهاد کشاورزی رودبار چه می‌گذرد؟!

امیر کاظمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 13 جولای 2023 | 22:26 ب.ظ
در جهاد کشاورزی رودبار چه می‌گذرد؟! مهدوی از روزهای نخست در اقداماتی عجیب سعی در جابجایی کارمندان‌توانمند و کارآمد اداره جهادکشاورزی رودبار داشت که شبهه برانگیز بود. به گونه ای که عیسی‌محرم‌پور رئیس اداره جهادکشاورزی رستم آباد را به مرخصی اجباری یکساله آن هم بدون حقوق فرستاد   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از خزرفوری؛ مدیر جهاد […]

مهدوی از روزهای نخست در اقداماتی عجیب سعی در جابجایی کارمندان‌توانمند و کارآمد اداره جهادکشاورزی رودبار داشت که شبهه برانگیز بود. به گونه ای که عیسی‌محرم‌پور رئیس اداره جهادکشاورزی رستم آباد را به مرخصی اجباری یکساله آن هم بدون حقوق فرستاد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از خزرفوری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار حدود ۲۳ سال سابقه کار دارد که حدود ۹ سال در شهرستان رودبار، ۱۰ سال در شهرستان شفت، ۳سال در آستانه اشرفیه سابقه کاری دارد و از ۲۵ مرداد سال ۱۴۰۰ با انتخاب و اصرار عموپور فرماندار رودبار به عنوان مدیرجهادکشاورزی به شهرستان رودبار منصوب شد.

سکانس اول:

 

مهدوی از روزهای نخست در اقداماتی عجیب سعی در جابجایی کارمندان توانمند و کارآمد اداره جهادکشاورزی رودبار داشت که شبهه برانگیز بود. به گونه ای که عیسی محرم پور رئیس اداره جهادکشاورزی رستم آباد را به مرخصی اجباری یکساله آن هم بدون حقوق فرستاد. در حالیکه به گواه بسیاری از کشاورزان منطقه محرم پور با عملکرد جهادی و میدانی خود سال گذشته در مبارزه با آفت ملخ مراکشی بسیار موفق عمل کرده بود به طوریکه خلأ حضور او سالجاری سبب وارد آمدن خسارت های سنگینی در زمینه آفت ملخ مراکشی در بخش های رحمت آباد و خورگام شد. این جابجایی ها تنها به عیسی محرم پور ختم نشد و در ادامه وی خانم مهندس جباری از نیروهای کارآمد بومی و خانم لطیفی و خانم رجیون را به دیگر شهرستان های استان منتقل کرد و سهیل پورآریایی نیز به چابکسر منتقل شد که اکنون مدیرجهادکشاورزی چابکسر است.

جالب اینکه با وجود انتقال این نیروها تاکنون هیچ اقدامی هم برای جایگزین نمود این نیروها نیز صورت نگرفته است و به گواه سخنان خود در نشست با اصحاب رسانه شهرستان رودبار این اداره با ۳۰ درصد پرسنل و کادر اداری در حال خدمت رسانی است.

سیاست یک بام و دوهوای مدیر اداره جهاد در عمل و گفتار بسیار تعب برانگیز است. این درحالی است که وی با تغییر معاون اداره فردی را به این سمت منصوب نموده (نوری کلورزی) که در عملکرد ایشان بشدت مورد انتقاد ارباب رجوع و کارکنان اداره دارد. در ادامه جابجایی های کارمندان توانمند باید به انتقال اجباری حبیبی معاون اداری مالی اداره جهادکشاورزی رودبار به جیرنده اشاره نمود. حبیبی دانشجوی دکترا می باشد که به لحاظ توانمندی و کارآمدی در میان کشاورزان شهرستان رودبار بسیار زبانزد است.

محمدی رئیس امور اداری جهادکشاورزی رودبار نیز به توتکابن منتقل شد شخصی که باتوجه به تجربه و سوابق کاری و سواد یکی از بازوهای توانمند اداره جهادکشاورزی رودبار بود. جالب اینکه تاکنون نیز هیچ شخصی بعنوان جایگزین وی در این سمت منصوب نشده است. ضمن آنکه دبیرخانه اداره جهادکشاورزی رودبار نیز خالی از کارمند است و هیچ نیروی انسانی در این دبیرخانه فعالیت ندارد و ارباب رجوع برای شماره گذاری و ثبت نامه های خود در راهروهای این اداره سرگردان هستند.

 

سکانس دوم:

حمید مهدوی در سال ۱۳۹۰ برای ساخت یک انباری در زمین مضروعی واقع در توتکابن اقدام به اخذ مجوز می نماید که در سال گذشته اقدام به ساخت یک واحد مسکونی می نماید. در حالیکه این ساخت و ساز به صورت غیرقانونی و در خارج از محدوده طرح تفصیلی صورت گرفته بود و شهرداری توتکابن حکم تخریب آن را در کمیسیون ماده ۱۰ اخذ می نماید اما در ادامه این مدیر با روابط پشت پرده و حمایت یکی از مسئولین ارشد شهرستان و با فشار به اداره شهرسازی و شهرداری توتکابن ساختمان غیر قانونی را وارد طرح تفصیلی می نماید و به همین راحتی حکم تخریب را به جریمه نقدی تقلیل می دهد. در حالیکه همین مدیر اداره جهادکشاورزی رودبار بارها در اراضی کشاورزی اقدام به تخریب بناهای این چنینی نموده اما نوبت به خودش که رسید یکی از مسئولین ارشد شهرستان قانون را برایش خم کرد.

 

البته وی در چندین مورد برای تخریب بناهای غیرقانونی نرمش شبهه برانگیز نیز داشته است. یکی از این موارد احداث بنای دوطبقه در خارج محدوده طرح هادی در زمین های مضروعی توسط دهیار روستایی در نزدیکی مرکز شهرستان می باشد. متاسفانه علیرغم اینکه اداره برق و آبفا از ارائه کنتور و خدمات به این بنا به دلیل ساخت غیرمجاز خودداری نموده اند اما اداره جهادکشاورزی رودبار هیچ گونه پرونده برای بررسی و برخورد با احداث غیرقانونی این بنا تشکیل نداده است. در موردی دیگر ع. ع یکی از کارمندان بازنشسته اداره جهادکشاورزی با استفاده از رابطه دوستانه خود با وی واگذاری ۷ هکتار زمین مزروعی از اراضی ملی تحت تملک اداره جهادکشاورزی نموده است. موضوعی که می بایست شفاف سازی شود. مورد دیگر باز در همان روستای مربوط می شود به احداث بنای ویلایی توسط ع ر که بدون مجوز و در زمین های مضروعی خارج از طرح هادی ساخته شده اما هیچگونه پیگیری صورت نمیگیرد و پرونده آن در کشوی میز آقای رئییس خاک می‌خورد.

 

کارمندان اداره در محل کار که ناهار صرف نمی کنند پس این همه هزینه برای چیست؟

چرا این بدهی ها را افراد متول بخش خصوصی در برخی موارد اقدام به پرداخت می کنند آن هم با کارت کشیدن؟ دیوار کشی زمین مزروعی مقایر با قانون است اما در روستای لیسن زمین مزروعی توسط مالک به نام خانم (ب) محصور شده است و پرونده آن علیرغم صدرو حکم به مرحله اجرا نمی رسد چرا؟ در روستای سیدان با صدور مجوز پروار بندی به یکی از افراد نزدیک خود زمینه را برای ساخت و ساز غیرمجاز وی فراهم نمودید و این بنا اکنون بجای طویله یکی از ویلاهای لوکس روستای سیدان می باشد. احداث ویلای سوئیسی روستای سیدشت در زمین مضروعی تخلف آشکار است چرا پرونده منجر به صدور حکم این بنا را از جریان انداخته اید؟ آیا این مهم ربطی به پرداخت بدهی رستوران شما دارد؟

 

سکانس سوم:

خودم خلاف میکنم ،مابقی هم خلاف کنند(هرچه بگندد نمکش می زنیم وای به روزی که بگندد نمک) بدهی های چند ده میلیونی اداره جهادکشاورزی به رستوران سلیم در رستم آباد، رستوران های جهانگیری و سرچشمه در رودبار برای چیست؟ کارمندان اداره در محل کار که ناهار صرف نمی کنند پس این همه هزینه برای چیست؟ چرا این بدهی ها را افراد متول بخش خصوصی در برخی موارد اقدام به پرداخت می کنند آن هم با کارت کشیدن؟ دیوار کشی زمین مزروعی مقایر با قانون است اما در روستای لیسن زمین مضروعی توسط مالک به نام خانم (ب) محصور شده است و پرونده آن علیرغم صدرو حکم به مرحله اجرا نمی رسد چرا؟ در روستای سیدان با صدور مجوز پروار بندی به یکی از افراد نزدیک خود زمینه را برای ساخت و ساز غیرمجاز وی فراهم نمودید و این بنا اکنون بجای طویله یکی از ویلاهای لوکس روستای سیدان می باشد. احداث ویلای سوئیسی روستای سیدشت در زمین مزروعی تخلف آشکار است چرا پرونده منجر به صدور حکم این بنا را از جریان انداخته اید؟ کاش بتوان سیل عظیم پرونده ها را در این خبر عنوان کرد اما روستای بیجارکی هم از این دست پرونده ها کم ندارد که مالک یکی از همین ساخت و ساز های غیر مجاز زنی مجرد می باشد. در مدت فعالیت وی بعنوان مدیر اداره جهادکشاورزی انتقادات فراوان نسبت به عملکرد وی سبب شده تا نارضایتی بسیاری نزد مردم بخصوص کشاورزان در شهرستان رودبار به وجود بیاید که در آخرین مورد به شالیزارهای دهستان دشتویل برمیگردد که در پی سهل انگاری این مدیر بیش از ۱۰ هکتار از شالیزارهای این روستا خشک شد. آیا این مهم ربطی به پرداخت بدهی رستوران شما دارد؟

 

سکانس چهارم:

شهریور سال گذشته جلسه ای ییلاق کفترچاک و بربن بخش های عمارلو و خورگام با حضور مسئولین و امام جمعه محترم برگزار  مقرر شد در فصل کوچ امسال از اعتبارات حوزه عشایری جهادکشاورزی رودبار جاده دسترسی بازسازی شود ، به تعدادی از عشایران ییلاقات بربن کفترچاک تک استل میانه سو شینه چاک انرژی خورشیدی و به همه سهمیه آرد و نفت و گاز تعلق گیرد چند نفر از ییلاق نشینان ییلاق فوق الاشاره از این مزایا منتفع شدند؟

زمینی حدود ۴ هکتار سال زلزله اهالی روستای ماشمیان خورگام به جهادسازندگی وقت واگذار کرده بودند جهاد سوله و دو ساختمان اداری و مسکونی در آن بنا نمود متاسفانه سالهای گذشته به مناقصه گذاشت خوشبختانه هیچ کس در مناقصه شرکت نکرد الا یکنفر برای یک واحد جدای مسکونی، پس از گذشت چند سال ، امسال خبر پیچید که برنده آن تک ساختمان بقیه زمین و سوله و ساختمان‌ها را برنده شده در حالیکه همان سال نه برنده ای داشتیم نه پولی واریز شده بود، مردم منطقه صورتجلسه ای تنظیم نمودند و پس از ارائه به مراجع نظارتی درخواست نمودند که اصل مناقصه باطل شود چون اولا کسی شرکت کننده نداشت ثانیا در مناقصه ارائه شده زمین همجوار که متعلق به راهداری بود بدون اجازه راهداری بفروش رفته بود مسئول واحد حقوقی اداره کل راهداری شکایتی تنظیم کردند و درخواست ابطال مناقصه دادند و پرونده موجوده، از طرفی خبر آمد که دادستانی محترم جلوی مناقصه را گرفته ، چند ماه قبل خبر آمد افرادی مازندرانی زمین و ساختمانها را برنده سبب بروز تنش اجتماعی شدند ….. اما این روزها تعدادی کارگر از طرف برنده ای که به یکباره پیدا شده در منطقه مستقرند و ساختمان‌ها را دارند تخریب میکنند، این سوله آماده می‌توانست مکانی برای ورزش و استفاده های دیگر گردد . خریدار پس از مناقصه پس از تخریب تصمیم به قطعه بندی و فروش زمین ها دارد . چه کسی و چگونه این مناقصه توقیفی و زمان گذشته را بروز رسانی کرد و خشم مردم را برافروخت الله اعلم

 

سکانس پنجم:

پس از ساقلکسار بزرگترین آب بند گیلان با ۵/۲ هکتار بنام استخر طبیعی ماشمیان در بخش خورگام واقع است، دوران سرپرست جهاد اعتباری برای لایروبی و کانال کشی و ذخیره آب اختصاص یافت اما نیمی از کار انجام نشده پیمانکار منطقه را ترک کرد در حالیکه با ذخیره آب در سالی که به مهار تورم و رشد تولید مزین است حدود ۱۰۰ هکتار اراضی پایین دست از آب این استخر می‌توانستند منتفع گردند و تولیدات باغی داشته و آبی داشته باشند

استخری در روستای ناش احداث شد سه یا چهار مرحله این استخر مقاوم سازی شده اما بدلیل کوتاهی برخی آقایان همچنان آب از دیواره ها سرازیر و ذخیره ای انجام نمی‌شود و باغات پایین دست در حال خشک شدن هستند

سکانس ششم:

ملخ مراکشی به داخل خانه ها رسید آفت گردو ثمره باغداران را نابود می‌کند حرف دل مردم و واقعیت خلاف عکسا سلفی و گزارشات صوری را اثبات می‌کنند

از حدود ۶ ماه قبل اهالی روستای برارود منتظر پنج شنبه ای که مدیر جهاد در حضور اهالی و مسئولین قول داده بود بیاید و مشکل آب کشاورزی باغانشان را حل کند اما غافل از حتی یک بازدید از این روستا!

 

چرا بخشدار اسبق و برخی مدیران و شوراها و نورچشمی ها در بخش خورگام حواله نهاده جو و سبوس و کود می‌گیرند در حالیکه حتی یک راس گاو و گوسفند ندارند؟

چرا کدکاربری و رمز عبور رئیس جهاد کشاورزی در اختیار دهیار یا برخی افراد قرار گرفته و ساعت ۱۲ شب حواله صادر می‌شود (این موضوع با مستندات در اختیار قرار داده شده) اما هیچکس موضوع را پیگیری نکرد و متخلفین به ریش منتقدین میخندند؟

 

خبر فوق درحال بروزرسانی می‌باشد و پس از ویرایش و ویراستاری منتشر خواهد شد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار