از ضعف عملکرد تا گلایه و انتقادات؛

سوالات و ابهامات در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان

مجید رضایی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 22 ژوئن 2023 | 09:23 ق.ظ
سوالات و ابهامات در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در حالی که ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در روز جمعه دوم تیر ماه به‌ صورت فیزیکی و حضوری برگزار می‌شود، اما ساز و کار برگزاری انتخابات و آنچه در این سال‌ها در این سازمان گذشته، دارای ابهامات خاص و متعددی است که شاید بهتر است تا به […]

در حالی که ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در روز جمعه دوم تیر ماه به‌ صورت فیزیکی و حضوری برگزار می‌شود، اما ساز و کار برگزاری انتخابات و آنچه در این سال‌ها در این سازمان گذشته، دارای ابهامات خاص و متعددی است که شاید بهتر است تا به جهت تنویر افکار اعضا، مسئولین این سازمان در خصوص آن شفاف سازی کنند.

 

ضعف مشهود در ساختار و عملکرد هیات مدیره فعلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در این سال‌ها به گونه‌ای بوده است که منجر به گلایه‌ و انتقادات بسیاری از سوی اعضای این سازمان شده است، به گونه‌ای که از میان ۱۱ هزار عضو، تنها کمتر از ۲ هزار نفر کارت عضویت خود را تمدید کرده‌اند.

 

در این گزارش به طرح بخشی از سوالات و گلایه‌های صورت گرفته نسبت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان می‌پردازیم:

 

۱. علت مخالفت هیات حاکمه این سازمان با انتخابات الکترونیکی که می توانست باعث بالا رفتن مشارکت و کاهش هزینه ها برای رأی دهندگان باشد، چیست؟!

 

۲. علت اعلام حداقل مبلغ درآمد سال‌های 1394 تا 1398 که در اوج کاری سازمان مذکور بود در چیست در حالی که در سال 1399 با وجود کرونا و تعطیلی نسبی اقتصاد کشور، سیستم سانکا (ارجاع کار اتوماسیونی به کارشناسان و صدور مجوزها به صورت الکترونیکی) تقریبا و به تنهایی با 5 سال قبل از آن برابری می کرد؟

 

۳. علت این که هیات حاکمه به هیچ وجه راضی به گذشتن از این سازمان نیستند و این سازمان را حتی شاید بتوان گفت به صورت شرکت سهامی خاص مدیریت کرده و در طی 20 سال از تاسیس آن، برخی با توسل به ارتباطات و روابط شخصی خود، همواره در صدر هیات مدیره جای خوش کرده و عنان سازمان را بدست گرفته و اجازه شنیده شدن هیچ صدای مخالفی را نمی‌دهند، چیست؟

 

۴. چه عملکردی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان داشته‌اید که از حدود 11 هزار عضو سازمان تنها هزار و اندی کارت عضویت خود را تمدید کرده اند؟ البته که ناگفته پیداست که بخش عظیمی از این اعضاء تازه عضو شده‌اند!

 

۵. آیا در این استان هیچ مدیر و کارشناس کشاورزی وجود ندارد که هیات حاکمه، سال‌ها مدیری بازنشسته را به عنوان رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان برگزیده‌اند؟

 

۶. با توجه به اینکه گیلان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و منابع طبیعی کشور محسوب می گردد، آیا بهتر نبود تا هیات حاکمه حاضر گزارش عملکرد خود در دوره جاری را از طریق رسانه های کثیر الانتشار به جهت شفاف سازی هرچه بیشتر و قبل از انتخابات در اختیار افکار عمومی می گذاشت؟

 

این‌ها تنها بخشی از سوالات و ابهاماتی است که شاید بد نباشد در آستانه ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان به آن‌ها پاسخی روشن داده شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار