رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار در همایش روز شوراها گفت:

روحیه شوراباوری و شورایاوری باید تقویت شود

مجیدرضائی+بهرام قربانپور
تاریخ انتشار: جمعه 5 می 2023 | 23:03 ب.ظ
روحیه شوراباوری و شورایاوری باید تقویت شود همایش بزرگداشت سالروز تاسیس شوراها در شهرستان رودبار با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و شوراهای اسلامی این شهرستان در سالن سینما زیتون شهر رودبار برگزار شد   رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار، با تاکید بر تقویت روحیه شورا باوری و شورا یاوری، گفت: مصوبات دهگردشی های مسئولان به روستاها به مرحله اجرا برسد. به […]

همایش بزرگداشت سالروز تاسیس شوراها در شهرستان رودبار با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و شوراهای اسلامی این شهرستان در سالن سینما زیتون شهر رودبار برگزار شد

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار، با تاکید بر تقویت روحیه شورا باوری و شورا یاوری، گفت: مصوبات دهگردشی های مسئولان به روستاها به مرحله اجرا برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سید محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز شوراها در سینما زیتون رودبار، اظهار کرد: شوراها چکیده و برگرفته از حاکمیت مردم سالاری دینی و تمرکز زدایی است.

وی با بیان اینکه شوراها نقش محوری در حل مشکلات جامعه ایفا می‌کنند، افزود: شوراها حلقه واصله مردم و حاکمیت هستند و نقش اثرگذاری در رفع مشکلات جامعه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار با تاکید بر تقویت روحیه شورا باوری و شورا یاوری در بین مسئولان، بیان کرد: وجود این روحیه می‌تواند حل مشکلات در بخش‌های مختلف را تسریع ببخشد.

حسینی با اشاره به اینکه شوراها در تحقق جهاد تبیین نقش محوری دارند، گفت: تبیین دستاوردها، توانمندی‌ها و همچنین مطالبه گری مشکلات مردم بر دوش شوراها سنگینی می‌کند.

وی با اشاره به وسعت، بزرگی و پراکندگی شهرستان رودبار، افزود: رودبار بعد از رشت بزرگترین شهرستان گیلان است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار، تدوین قانون شوراها و مدیریت جامع شهری را از مطالبات اصلی برشمرد و بیان کرد: تسهیل بخش حل مشکلات با تدوین قانون شوراها و مدیریت جامع شهری محقق می‌شود.

حسینی با بیان اینکه عدم پاسخگویی برخی مدیران به‌مطالبات شوراها نگران کننده است، گفت: پاسخگویی مدیران و دستگاه‌ها به استعلامات شوراها روند کند و شکننده‌ای دارد که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اهمیت دهگردشی های مسئولان در مناطق روستایی، افزود: مصوبات دهگردشی های مسئولان به روستاها به مرحله اجرا برسد

مدل نظام حکومتی در جمهوری اسلامی ایران، مدل حکم رانی خوب است

طهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار در مراسم همایش تجلیل از شوراهای نمونه شهرستان رودبار که با حضور جمعی از اعضای شورای تامین، دکتر چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، بخشداران، دهیاران و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت؛ برای عمران و آبادانی شهر ها و روستاها، شوراهای اسلامی باید با شهرداران، بخشداران، دهیاران و مسئولان تعامل مضاعفی داشته باشند.

وی گفت؛ شوراهای اسلامی، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند برخی از مشکلات و دغدغه های مردم باید طبق قانون اجرایی و مرتفع شود.

عموپور تاکید کرد؛ هدف از تشکیل شوراهای اسلامی که با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل گردید از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است ، شوراها منتخبین مردم در سطح شهر و روستاها هستند،جایگاه شوراها، جایگاه رفیعی است چرا که هم تصمیم ساز و هم تصمیم گیر هستند.

فرماندار رودبار تصریح کرد؛ برای ایجاد تحولات مناسب در شهرها و روستاها، شوراهای اسلامی باید ایده پردازی کنند و توسط شهرداران و دهیاران آن ایده ها اجرایی گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار اظهار داشت؛ مدل نظام حکومتی در جمهوری اسلامی ایران، مدل حکم رانی خوب است چرا که از عالی ترین مقام اجرایی کشور تا جزئی ترین مقام در روستاها به صورت مستقیم با آرای مردم انتخاب میشوند.

عموپور گفت؛ قبل از بهار انقلاب اسلامی، نظام حکومتی در ایران دیکتاتوری بود و مردم هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود و کشور نداشتند اما بعد از شکل گیری حکومت اسلامی در ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم محور شد و جمهوریت به طور کامل در این نظام حکومتی اجرایی گردید.

فرماندار یاد آور شد؛ هرگونه مشکلاتی که در سطح مدیریت شهرها و روستاها وجود دارد باید توسط اعضای شورای اسلامی،شهرداران و دهیاران مرتفع گردد و اگر اختلاف سلیقه ای وجود دارد نباید شوراها آن را در دل جامعه بیاورند و مردم را مایوس و نا امید کنند.

عموپور بیان داشت؛ در دولت مردمی ایران قوی آیت الله دکتر رئیسی مسئولان به صورت میدانی، جهادی و انقلابی مشکلات مردم را رسیدگی و مرتفع می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار افزود؛باتوجه به وسیع بودن شهرستان رودبار، بنده به اتفاق نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان از سطح بخش ها و روستاها بازید میدانی داشته ایم و خواهیم داشت و تمامی مشکلات را مورد بررسی و پیگیری قرار می دهیم.

فرماندار رودبار از دکتر عباسی استاندار گیلان که با هجده بار سفر رسمی ، میدانی و جهادی از شهرستان رودبار بازدید و دستوراتی را جهت رفع مشکلات صادر کردند تقدیر و تشکر کرد.

پروژه سد دیورش ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهرداد گودرزوند چگینی در همایش گرامیداشت روز شوراها در سینما زیتون رودبار، اظهار کرد: جنبه نظارتی و مشورتی وظایف شوراها به عنوان پارلمان محلی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه رودبار پاسخگوی نیازهای این شهرستان نیست، افزود: بودجه بر اساس جمعیت بسته می‌شود و عدم برقراری عدالت در سرانه جمعیت و وسعت شهرستان رودبار سبب شده تا اعتبار ناچیزی به این شهرستان تعلق گیرد.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از قرارگیری مؤلفه مساحت در توزیع اعتبارات شهرستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری‌های فراوان مساحت هم به مؤلفه‌های توزیع بودجه شهرستان‌ها اضافه شد تا حق شهرستان رودبار ادا شود.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه ردیف رودبار توزیع بودجه از ۱۲ به ۴ رسیده است، گفت: تلاش شده تا برای حل مشکلات و اجرای طرح‌ها، بودجه شهرستان را ارتقا دهیم.

تمام شبکه آبرسانی رودبار فرسوده است

وی با اشاره به اینکه تمام شبکه آبرسانی رودبار فرسوده است، افزود: بعد از زلزله سال ۶۹، طرح‌های زیرساختی شهرستان به صورت اورژانسی اجرا شد.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۱ روستای رودبار در طرح محرمیت زدایی قرار دارد، گفت: ۱۰۳ روستای رودبار در طرح محرمیت زدایی قرار می‌گیرد.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه آب شهرستان رشت از سد شهر بیجار تأمین می‌شود، اضافه کرد: ۱۳ روستای بلوکات رودبار در کنار سد شهر بیجار از آب محروم بودند.

وی با بیان اینکه آستانه تحمل مسئولان در قبال انتقادات بالا برود، افزود: روحیه پاسخگویی و انتقاد پذیری در مسئولان و مدیران تقویت شود.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه سد دیورش خبر داد و اضافه کرد: برای تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

گودرزوند چگینی با اشاره به پیگیری‌های ملی و استانی برای حل مشکلات شهرستان، بیان کرد: برای ملاقات و نشست با یک وزیر حداقل باید یک ماه دوندگی کنیم و در نوبت باشیم.

تخصیص ۷ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های رودبار

وی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران استانی در پیگیری و حل مسائل، افزود: معطل کردن سرمایه گذاران در بروکراسی‌های اداری به تولید لطمه می‌زند.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۷ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این اعتبارات باید در بخش عمرانی شهرها و روستاها هزینه شود.

چگینی از اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه سد دیورش خبر داد و اضافه کرد: مدیران برای جذب اعتبارات باید بیشتر تلاش کنند.

وی ادامه داد: با راه اندازی سد دیورش مشکل آب ۵ شهر و ۲۸ روستای رودبار حل می‌شود.

درپایان مراسم از جمعی از شوراهای نمونه این شهرستان با اهدای لوح و جوایزی قدردانی بعمل آمد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار