مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۲۶۴۶ هکتار از باغات رودبار

تاریخ انتشار: یکشنبه 30 آوریل 2023 | 22:00 ب.ظ
مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۲۶۴۶ هکتار از باغات رودبار به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ صالح محمدی در نشست شورای حفاظت منابع آبی گیلان در سد سفیدرود، اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت منابع آبی می‌توان بسیاری کمبودها و تنش‌های آبی را با تکیه بر تجربه سال گذشته مدیریت کرد.   وی با بیان اینکه توجه به کاهش منابع آبی سد سفیدرود […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ صالح محمدی در نشست شورای حفاظت منابع آبی گیلان در سد سفیدرود، اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت منابع آبی می‌توان بسیاری کمبودها و تنش‌های آبی را با تکیه بر تجربه سال گذشته مدیریت کرد.

 

وی با بیان اینکه توجه به کاهش منابع آبی سد سفیدرود سال زراعی سختی پیش رو است، افزود: برای بهبود روند کار باید توصیه‌های فنی و تجربه خوب سال گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر ضرورت توجه کشاورزان به تقویم زراعی در کشت و کار، بیان کرد: در زمان حاضر شخم اولیه در بیش از ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان انجام شد ضمن اینکه ۷.۵ درصد شالیزارها زیر کشت رفته است.

 

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات جهاد کشاورزی گیلان برای مبارزه با آفت ملخ مراکشی در باغات رودبار پرداخت و اضافه کرد: پایش و شناسایی کانون‌ها با فعالیت ۱۴ اکیپ از جمله اقدامات بوده ضمن اینکه تاکنون انجام شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و کنترل محور در مبارزه با آفت ملخ مراکشی، افزود: فعالیت مبارزه با ملخ مراکشی از ۵ اسفند سال گذشته در گیلان و نقاط مختلف رودبار آغاز شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نقش مشارکتی مردم و باغداران در کنترل آفت ملخ مراکشی، بیان کرد: تاکنون بیش از ۶ هزار ۵۰۰ هکتار پایش میدانی از باغات صورت گرفت که ۲ هزار ۷۰۰ هکتار کانون آلوده شناسایی شد.

 

محمدی با بیان اینکه عمده مبارزه با آفت ملخ مراکشی شیمیایی است، گفت: در کنار مبارزه شیمیایی با آفت ملخ مراکشی، نگاه پژوهشی و بیولوژیکی در مبارزه با این آفت وجود دارد.

 

وی از اجرای طرح نوآورانه مبارزه بیولوژیکی با آفت ملخ مراکشی در گیلان خبر داد و افزود: مبارزه در این طرح با استفاده از قارچ و بدون هیچ سم شیمیایی انجام می‌شود./ مهر

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار