فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد:

متنقدانی که راه را نشان میدهند به مراتب بهتر از کسانی اند که تمجید می کنند!

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 27 اکتبر 2020 | 15:06 ب.ظ
متنقدانی که راه را نشان میدهند به مراتب بهتر از کسانی اند که تمجید می کنند! فرمانده سپاه قدس گیلان، با تاکید بر اینکه باید از ایجاد فضای چندقطبی در فضای مجازی پرهیز کرد، گفت: باید در فضای رسانه ای در کنار هم باشیم و از دسته بندی رسانه های چپ و راست پرهیز شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سردار محمد عبدالله پور در نشست هم اندیشی با مدیران کانال های خبری استان گیلان […]

فرمانده سپاه قدس گیلان، با تاکید بر اینکه باید از ایجاد فضای چندقطبی در فضای مجازی پرهیز کرد، گفت: باید در فضای رسانه ای در کنار هم باشیم و از دسته بندی رسانه های چپ و راست پرهیز شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سردار محمد عبدالله پور در نشست هم اندیشی با مدیران کانال های خبری استان گیلان که عصر سه شنبه در حسینیه شاهد و ایثارگر رشت برگزار شد، اظهار کرد: برخی مشکلات برای حل شدن ابتدا باید در رسانه ها مطرح شود و در این مسائل ما غیر از رسانه ها زبان دیگری نداریم.

وی افزود: موضوع فضای مجازی و رسانه در کشور متاسفانه توسط برخی مورد استفاده ابزاری قرار می گیرد، در حالی که می تواند برای حل مسائل و مشکلات مردم مورد استفاده قرار گیرد. نباید تقسیمات نابجای اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست ما را در فضای مجازی و رسانه ای از هم جدا کند و باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم برای حل مسائل گام برداریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مبارزه تاریخی نبرد حق و باطل، گفت: جریان حق یک جریان شفاف و زلال و دارای صلابت است و جریان باطل عمدتا جریان به شدت کثیف و ضد حق و ضد عدالت است و برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کار کثیفی می زند لذا نبرد بین حق و باطل همیشگی است.

عبدالله پور تاکید کرد: دشمنان انقلاب درصدد هستند با هر ابزار ممکنی انقلاب را از بین ببرند و برای حفظ انقلاب نیاز به مردان استواری داریم. نسلی که انقلاب کرده است عملا امروز حضور کمی در جریان انقلاب دارد و بدنه نظام روی دوش نسل های جدیدتر است.

وی افزود: اگر منصفانه به انقلاب نگاه کنیم، انقلاب همچنان در مسیر خود گام بر می دارد. البته ممکن است در برخی بخش ها قوی و در برخی بخش ها ضعیف باشیم، اما در حوزه بین الملل ما جایگاه خوبی داریم و کارهایی که در ظاهر غیرممکن بود را امروز انجام داده ایم و در حوزه داخلی بنا به دلایلی دچار مشکلاتی هستیم. ما امروز در حوزه ساختار اداری دچار مشکل هستیم و این حوزه در تراز انقلاب اسلامی نیست. همچنین در برخی حوزه ها دچار بی عدالتی و فساد و تبعیض هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان عنوان کرد: برخی که باید نیروسازی می کردند نتوانستند در این حوزه گام های خوبی بردارند. در حوزه دفاعی با وجود تحمیل جنگ تحمیلی به ناچار تولید ساختار کردیم که این ساختار با وجود ابزارهای پیشرفته، دشمن را سردرگم کرده ایم. در حمله به عین الاسد ما این ساختار قوی را به دشمن نشان دادیم و آنها نتوانسته پاسخ ما را بدهند. این قدرت به دلیل ایجاد یک ساختار جدید ایجاد شد. برخی عملیات ها برای دشمن حیثیتی است و این طور نیست که هر کس بخواهد بتواند به دشمنی مثل آمریکا سیلی بزند، اما در مقابل ما نمی توانست کاری انجام دهد.

عبدالله پور با بیان اینکه امروز رسانه ها دست طاغوت و ابرقدرت هاست گفت: آنها تلاش می کنند فکر جوانان ما را تغییر دهند و جوانان انقلابی باید با این پدیده مبارزه کنند. امروز تلویزیون، روزنامه و انواع سایت ها توسط دشمن در حوزه تغییر تفکر مردم ایران تلاش می کنند. نباید اینها بتوانند این همه مردم یمن را بکشند و بعد در جریان رسانه ای دنیا تشویق هم بشنوند و جریان حق را تروریست معرفی کنند.

وی، با تاکید بر اینکه جریان انقلابی باید در کنار هم باشند، افزود: در همه جریان های حق در دوران پیامبران و ائمه(ع)، مردم دچار انحراف شدند، اما در انقلاب اسلامی، امت امام پای آرمان های انقلاب ایستادند و به همین دلیل هم انقلاب ما با همه شدت و ضعف های خود مسیرش را ادامه می دهد. خارجی ها امروز می گویند اگر این فشاری که بر ایران وارد می شود بر هر کشور دیگری وارد می شد، شش ماهه آن کشور متلاشی می شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به رشادت های مردمی در مبارزه با کرونا در اسفندماه سال گذشته در سطح استان، خاطرنشان کرد: در طرح غربالگری بالغ بر دو میلیون نفر با کمک مردم غربالگری شد. در طرح مواسات، مردمی که خودشان هم دچار مشکلاتی بودند به دیگران کمک کردند و همین موضوع استقامت مردم را بیشتر کرد. در همین استان بیش از ۸۹ میلیارد تومان توسط مردم به محرومین کمک شد. این عدد هم تنها مربوط به کمک های رسمی بود. علاوه بر این، بسیاری از مردم کمک های مخفیانه به مستضعفین داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه و فضای مجازی از دشمن عقب هستیم، ادامه داد: ۹۹ درصد از امور مبارز در فضای مجازی باید از طریق مردم و بسیج انجام شود. دولت و حاکمیت نمی تواند به تنهایی در حوزه فضای مجازی کاری انجام دهد. متاسفانه امروز جوانان بی پناه در فضای مجازی تحت هجمه دشمن هستند و باید در این حوزه روشنگری کنیم و نوجوانان و جوانان بی پناه در این حوزه را پناه دهیم و کمکشان کنیم.

عبدالله پور با تاکید بر لزوم تشکیل یک شورای اندیشه ورز در حوزه فضای مجازی در گیلان، تصریح کرد: در این نشست باید درباره اوضاع نابهنجار مجازی تصمیم گیری شود. کار در این حوزه شجاعت، نترسی و حمایت لازم است. نیروهای انقلاب نسبت به نظام و مردم دلسوز هستند. ما خطوط سیاسی را واقعی نمی دانیم. جریان انقلاب باید فضای مجازی را اشغال و دشمن را از این فضا بیرون کند تا بتوانیم آن تمدن بزرگی که جامعه را به دست مستضعفین دهد، شکل بگیرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه می توان بسیاری از عوارض و موانع موجود بر سر راه نیروهای انقلابی را برداشت، گفت: متاسفانه این نگاه در مسئولان و متولیان حوزه مجازی وجود ندارد. ضمن اینکه کسانی که نگاهشان به دشمن و از مجرای ترس است، نمی توانند برای این کشور کاری انجام دهند، چون اینها ذاتا ترسو هستند.

عبدالله پور با اشاره به رونمایی از کتاب زندگی شهید «شیخ حسن محمدی»، از شهدای بخش خمام با عنوان «حر گیلان»، عنوان کرد: این شهید، از شهدای اسوه استان گیلان است که در زمان طاغوت تمام بدن او خالکوبی شده بود، اما همین شهید در وصیت نامه خود نوشته بود «خدایا چنان مرا ریزریز کن که هیچ قطعه از بدن من مشخص نباشد» و همین دعای او هم مستجاب شد لذا شهدا الگوی واقعی جوانان هستند و رسانه ها باید به معرفی این الگوها بپردازند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار