یادداشت روز؛

چگونه از حمله خرس در طبیعت در امان باشیم

حسن کاظمی
تاریخ انتشار: جمعه 15 می 2020 | 18:54 ب.ظ
چگونه از حمله خرس در طبیعت در امان باشیم درفک خبر/ در ابتدا خیلی واضح باید گفت که انسان برای یک خرس به عنوان طعمه محسوب نمی شود و خرس در همه حال تمام تلاشش را می کند تا از مواجهه با انسان اجتناب کند و بیشتر رویارویی انسان با خرس در طبیعت به دلیل غافلگیر شدن حیوان است. در این مطلب می خواهیم […]

درفک خبر/ در ابتدا خیلی واضح باید گفت که انسان برای یک خرس به عنوان طعمه محسوب نمی شود و خرس در همه حال تمام تلاشش را می کند تا از مواجهه با انسان اجتناب کند و بیشتر رویارویی انسان با خرس در طبیعت به دلیل غافلگیر شدن حیوان است.


در این مطلب می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید بدون ترس و استرس از حمله خرس، به طبیعت گردی بپردازید و از بایدها و نبایدهای مواجهه با خرس بیشتر بدانید.
⁦1️⃣⁩اصل اول این است که ما باید تمام سعی خود را بکنیم تا خرس غافلگیر نشود و برای این کار باید از ابر حسهای خرس کمک بگیریم. خرس ها برخلافه حس بینایی ضعیفی که دارند، دارای ابر حس بویایی و شنوایی بسیار خوبی هستند. بنابراین اگر شما پشت به باد حرکت کنید و پیوسته با همراهان خود با صدای بلند صحبت کنید،احتمال غافلگیر شدن خرس بسیار پایین می‌آید و خرس قبل از رسیدن شما پا به فرار می گذارد.
به خاطر داشته باشید که در مسیر رودخانه ها و دره های دارای جریان آب احتیاط بیشتری به خرج دهید چون صدای آب باعث می‌شود خرس صدای اطراف را نشنود و غافلگیر شود.
⁦2️⃣⁩به هیچ عنوان در موقعیت ما بین خرس مادر و توله خرس قرار نگیرید. یکی از خطرناک ترین حالت های مواجهه با خرس در همین حالت رخ می دهد. به یاد داشته باشید که تماشای یک توله خرس در طبیعت به مراتب خطرناک‌تر از تماشای یک خرس بالغ است. دیدن توله خرس تنها به معنای گم شدن یا تنها بودن آن نیست و معمولاً خرس مادر همان دور و بر هاست. در هنگام مشاهده توله خرس تنها، بدون درنگ و بدون ایجاد سر و صدا از همان مسیر که آمده‌اید برگردید. در این موقعیت بهتر است مسیر دیگری را برای مقصد خود انتخاب کنید. اگر به صورت گروهی هستید و ناگزیر به حرکت در همان مسیر اید باید بعد از آنکه به موقعیت ایمن رسیدید و فاصله کافی با خرس پیدا کردید، با ایجاد صدای خیلی بلند و گروهی، حضور خود را به خرس مادر اعلام کنید تا توله های خود را از منطقه دور کند.
⁦3️⃣⁩در هنگام مشاهده خرس توقف کنید و با حفظ آرامش، موقعیت را بررسی کنید. اگر خرس متوجه حضور شما نشده به آرامی به عقب برگردید، در هنگام برگشتن رفتار حیوان را زیر نظر داشته باشید.
⁦4️⃣⁩به هیچ عنوان به عمد به خرس نزدیک نشوید، حتی اگر خرس با دیدن شما رفتار آرامی داشته باشد، ممکن است بعد از نزدیک شدن شما حالت تدافعی پیدا کند.
⁦5️⃣⁩ایستادن خرس روی دو پا به معنای حالت حمله یا تدافعی نیست، خرس ها بیشتر با حس بویایی و شنوایی محیط را ارزیابی می کنند، بلند شدن خرس روی دو پا، بیشتر برای بوییدن و گوش دادن بهتر برای ارزیابی موقعیت است.
⁦6️⃣⁩هیچگاه در مسیر فرار خرس قرار نگیرید و همیشه راه فرار را برای خرس باز بگذارید.
⁦7️⃣⁩اگر خرس حضور شما را فهمید و شما متوجه عصبانیت خرس شدید، در این موقعیت در حالت پهلو به سمت خرس بایستید و به آرامی با خرس صحبت کنید، مهم نیست چه می گویید فقط پیوسته و آرام صحبت کنید و در حالی که رفتار خرس را زیر نظر دارید، از ارتباط چشمی مستقیم با خرس بپرهیزید.
⁦8️⃣⁩حدالامکان به مناطق بکر وارد نشوید و اگر ناگزیر به ورود به مناطق بکر بودید، سعی کنید در گروه های چند نفره به هم چسبیده به طبیعت گردی بپردازید و کودکان خود را در کنار خود داشته باشید. خرس ها به گروه های چند نفره حمله نمیکنند.
⁦9️⃣⁩برای دفع خرس می توانید از تجهیزاتی همچون سوت، بوق و ترقه استفاده کنید.
با رعایت این موارد تقریباً احتمال مواجهه و خطر حمله خرس به انسان بسیار بسیار کاهش می یابد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار