مشاهده شوکا نر در جنگل‌های شهرستان رودبار

تاریخ انتشار: شنبه 27 می 2023 | 17:13 ب.ظ
مشاهده شوکا نر در جنگل‌های شهرستان رودبار «حمزه عشوری» اظهار کرد: به دلیل اطلاعات کم از این گونه تصور می‌شد نسل آن‌ها در جنگلهای گیلان کمیاب شده ولی اخیرا در مناطق جنگلی گیلان مشاهده شده است. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه ثبت و تصویر برداری این گونه توسط دو نفر از دوستداران محیط زیست بنام حسین آقایی […]

«حمزه عشوری» اظهار کرد: به دلیل اطلاعات کم از این گونه تصور می‌شد نسل آن‌ها در جنگلهای گیلان کمیاب شده ولی اخیرا در مناطق جنگلی گیلان مشاهده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه ثبت و تصویر برداری این گونه توسط دو نفر از دوستداران محیط زیست بنام حسین آقایی و مهرداد بخشی‌پور از پویش مردمی حیات وحش گیلان در ارتفاعات جنگلی رودبار انجام شده است، گفت: ثبت حضور این حیوانات در عرصه‌های جنگلی استان گیلان نشان دهنده اهمیت حفظ زیستگاه‌ها و وجود محیطی امن برای زندگی این جانوران است.

شوکا کوچکترین گوزن از خانواده گوزن‌ها است، که توسعه انسانی در حوزه مناطق جنگلی فشار روز افزونی را بر زیستگاههایی این گونه وارد کرده است.

شوکا پستانداری است کوچکتر از مرال که در زبان ترکمنی آن را شوکه، در ترکی «الیک» و در کردی «فیله گچه» می‌نامند، این حیوان کمی قوزدار به نظر می‌رسد و دارای دم بسیار کوتاه است. موهای این حیوان در فصل تابستان کوتاه و نرم و به رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز و در زمستان به رنگ خاکستری است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار