در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به گیلان، 370 روستای کم برخوردار برای توسعه، هدف گذاری شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 نوامبر 2022 | 22:04 ب.ظ
در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به گیلان، 370 روستای کم برخوردار برای توسعه، هدف گذاری شد استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه بنیاد مستضعفان، بر گرفته از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت بی منت و رفاه مردم بویژه به مناطق کم برخوردار است، گفت: روند عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی گیلان با مشارکت بنیاد مستضعفان کشور تسریع می شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، اسدالله عباسی […]

استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه بنیاد مستضعفان، بر گرفته از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت بی منت و رفاه مردم بویژه به مناطق کم برخوردار است، گفت: روند عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی گیلان با مشارکت بنیاد مستضعفان کشور تسریع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، اسدالله عباسی امروز در جریان بازدید از کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل با حضور مهندس سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور رئیس بنیاد مسضعفان کشور به عنوان کسی که خود یک الگوی مدیریت جهادی است، در گیلان منشا خیرات و برکات فراوان خواهد بود، افزود: نگاه بنیاد مستضعفان نگاهی بر گرفته از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت بی‌منت به مردم بویژه به مناطق کم برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‌های روز نخست سفر رئیس بنیاد مستضعفان به گیلان با بیان اینکه این بخش سفر به منظور رفع محرومیت‌زدایی و بررسی وضعیت راههای مواصلی منطقه دیلمان که به کارخانه سیمان متصل می‌شود، انجام شده، اضافه کرد: در این سفر وضعیت راههای ارتباطی مسیر املش به رحیم آباد، دیلمان به سیاهکل و کمربندی سیاهکل، محور دیلمان به کلیشم رودبار و شفت به زنجان مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم از کمک بنیاد مستضعفان برای تسریع در عملیات اجرایی آن‌ها بهره‌مند شویم.

نماینده عالی دولت در گیلان به محدودیت اراضی در استان برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن اشاره و اظهار کرد: در این زمینه با وجود متقاضیان زیاد و محدودیت زمین، خواستار واگذاری اراضی بنیاد مستضعفان برای اجرای این طرح ملی شدیم که دستور قرارگیری یکصد هکتار از اراضی این بنیاد به مسکن شهرسازی و بنیاد مسکن صادر شد تا این طرح با سرعت اجرایی شود.

عباسی به سفر بعدی مهندس فتاح در بهمن ماه جاری به منظور واگذاری سه هزار سند به مردم اشاره و بیان کرد: قرار شد در صورت پیشرفت مناسب و رضایت بخش عملکرد بنیادمسکن در ساخت مسکن محرومان، احداث ۲۰ هزار مسکن محرومین گیلان که از تعهدات این بنیاد با همراهی بنیاد مسضعفان است افزایش پیدا کند.

عباسی تصریح کرد: هدف‌گذاری ۳۷۰ روستای کم برخوردار گیلان برای توسعه زیربنایی، در اختیار گذاشتن و احداث زمین‌های ورزشی در دهستانهای محروم، اختصاص آمبولانس‌های مجهز به شهرهای مورد نیاز نظیر دیلمان سیاهکل، رودبار و رانکوه املش از دیگر برکات سفر رئیس بنیاد مستضعفان به استان است.

وی با برشمردن اقدامات خداپسندانه و اثربخش بنیاد مستضعفان در کمک به محرومان در توزیع بسته‌های معیشتی در ایام کرونا و در طول سال، افزود: نگاه بنیاد مستضعفان نگاهی در جهت رفاه مردم و محرومیت‌زدایی است که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب بسیار حائز است و کمک بسیار خوبی به دولت جهادی سیزدهم خواهد بود و مدیران با این مساعدت بهتر می‌توانند به مردم و توسعه گیلان خدمت کنند.

استاندار گیلان همچنین در نشست بررسی وضعیت فعالیت کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، با بیان احداث کارخانه سیمان در دیلمان با تکیه بر وجود معدن و بدون فراهم ساختن زیرساختهای لازم نظیر راه و گاز و برق صورت گرفته است، گفت: اکنون بنیاد مستضعفان با رویکرد فراگیر ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید، کیفیت و بهره وری، فراهم‌سازی زیرساخت‌ها با اولویت محرومیت‌زدایی‌ها، در جهت رفع مشکلات تداوم فعالیت کارخانه سیمان و نیز کمک به ارائه خدمات درشان به مردم منطقه وارد عمل شده است که ستودنی است.

عباسی تاکید کرد: وجود کارخانه سیمان باید علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال در جهت خدمت به مردم و منشا خیرات برای منطقه باشد.

در این جلسه که رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاههای اجرایی استان و شهرستانی حضور داشتند، مسایل مختلف و طرحهای اجرایی محرومیت‌زدایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

سید پروز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور در پی دیدار ۲۵ مهرماه سالجاری با دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در تهران، به دعوت نماینده عالی دولت در گیلان، امروز چهارشنبه در سفری دو روزه به منظور بازدید از طرحهای و پروژه‌های این نهاد و همچنین همیاری و مشارکت بنیاد مستضعفان کشور در جهت تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی به استان سفر کرده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار