مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان:

تا پایان سال، همه متقاضیان وام ازدواج دریافت می‌کنند

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 نوامبر 2022 | 11:12 ق.ظ
تا پایان سال، همه متقاضیان وام ازدواج دریافت می‌کنند جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: طی نیمه نخست امسال ۲۵ هزار و ۲۶۷ نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت‌نام کردند که ۱۵ هزار و ۲۰۸ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: طی نیمه نخست امسال ۲۵ هزار و […]

جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: طی نیمه نخست امسال ۲۵ هزار و ۲۶۷ نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت‌نام کردند که ۱۵ هزار و ۲۰۸ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: طی نیمه نخست امسال ۲۵ هزار و ۲۶۷ نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت‌نام کردند که ۱۵ هزار و ۲۰۸ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

جهانبخش آرمان در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در رشت افزود: این تعداد ۶۰ درصد متقاضیان را تشکیل می‌دهند که امید است تا پایان امسال همه متقاضیان وام ازدواج را دریافت کنند.

وی افزود: در مجموع طی این مدت ۲۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج در گیلان پرداخت شده که انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید دولت به رفع مسائل جوانان عنوان کرد: پس از ۱۱ سال شورای عالی جوانان در کشور راه اندازی شد و کمیته سامان ازدواج نیز در این شورا به منظور تسهیل، ترویج و ترغیب جوانان برای مانع‌زدایی امر ازدواج شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور و تاکید استاندار گیلان همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند که تمامی مراکز رفاهی خود را در اختیار این کمیته قرار دهند تا جشن ازدواج جوانان در این اماکن انجام شود و برای این امر نیز هیچ مبلغی از زوجین به خصوص افراد زیرنظر کمیته امداد و سازمان بهزیستی گرفته نخواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: در ستاد امور جوانان به دنبال انجام اقدامات تحولی و موثر در این حوزه هستیم و تا کنون جزو استان‌های برتر در حوزه ساماندهی امور جوانان در کشور قرار داریم اما باید این تلاش‌ها مضاعف شود تا معضلات و مشکلات جوانان به حداقل کاهش یافته و بیشتر ترغیب به امر ازدواج شوند.

آرمان به فعالیت سمن‌ها در گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۱۲۷ سمن در گیلان فعالیت دارند حال آنکه هدف‌گذاری ما بر فعالیت ۴۰۰ سمن است و در این راستا فرمانداران شهرهای مختلف جوانان اثرگذار در حوزه‌های گوناگون را معرفی کنند تا با تشکیل سمن‌ها بتوانند مشکلات جامعه و شهروندان را کاهش دهند.

وی اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان نیز اعتبارات خوبی را برای تشکیل سمن‌ها و فعالیت آنان اختصاص داده تا بیش از پیش شاهد فعالیت سازمانهای مردم نهاد در جامعه باشیم.

در ادامه این جلسه نیز تعدادی از سرپرستان بانک‌ها در گیلان و مدیران چند دستگاه اجرایی در خصوص فعالیت انجام شده در حوزه اعطای وام و خدمات‌رسانی به جوانان گزارش‌هایی ارائه کردند که از آن جمله اعطای سه هزار و ۲۸۵ فقره وام ازدواج و ۲ هزار و ۹۳ فقره وام فررندآوری از سوی بانک ملی، اعطای یکهزار و ۱۰۰ وام ازدواج و یکهزار و ۸۶۳ وام فرزندآوری از سوی بانک رفاه و اعطای ۲هزار و ۲۱ فقره وام ازدواج و یکهزار و ۸۰۰ فقره وام فرزندآوری از سوی بانک سپه در گیلان بود.

سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گیلان عصر سه شنبه به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان با محوریت کمیته سامان ازوداج در رشت برگزار شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار