فرماندار رودبار در نشست کمیسیون بانوان؛

زن و مقام والای مادر در تعالیم اسلامی تکریم شده است

صابر کریمی
تاریخ انتشار: جمعه 17 جولای 2020 | 04:47 ق.ظ
زن و مقام والای مادر در تعالیم اسلامی تکریم شده است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر فرماندار رودبار در نشست کمیسیون بانوان؛ زن و مقام والای مادر در تعالیم اسلامی تکریم شده است محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در نشست کمیسیون بانوان این شهرستان گفت؛ زن و مقام والای مادر در تعالیم اسلامی، قرآن کریم و سیره نبوی و ائمه معصومین تکریم شده است. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر فرماندار رودبار در نشست کمیسیون بانوان؛ زن و مقام والای مادر در تعالیم اسلامی تکریم شده است
محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در نشست کمیسیون بانوان این شهرستان گفت؛ زن و مقام والای مادر در تعالیم اسلامی، قرآن کریم و سیره نبوی و ائمه معصومین تکریم شده است.


وی همچنین افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه کالایی از زن را برداشته شد و نگاه متعالی به این قشر معطوف شد.
ضیایی گفت؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابلاغ پیام تاریخی خود به رئیس جمهوری وقت شوروی یک زن را همراه گروه جمهوری اسلامی ایران به این کشور اعزام کرد.


فرماندار با تجلیل از مقام شامخ شهیدان به ویژه شهیدان زن گفت؛ شهیده فرحناز معصومی دختر انقلابی و زمان شناس منجیلی که در خیابان لاکانی رشت در مبارزه با رژیم پهلوی از گلوله ساواک نترسید و به شهادت رسید و همچنین خانم رقیه رضایی لایه جوانترین شهید حج در دهه شصت که با شهادتش جنایت رژیم عربستان سعودی را بر ملا کرد، از مفاخر ارزشمند شهرستان رودبارند.


ضیایی یادآور شد؛ دولت تدبیر و امید تاکید ویژه ای به استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان دارد و در این راستا مدیریت ۳۰ درصدی این قشر را در ساختار اداری کشور در دست اقدام دارد
فرماندار تصریح کرد؛ بعد از پیروزی انقلاب شرایط به گونه ای فراهم شده است که زنان و دختران عفیف ما همگام با مردان در توسعه و اعتلای کشور گام های بلندی برمی دارند.


وی افزود: دختران، زنان و مادران با رعایت عفاف و حجاب در پرورش و تربیت فرزندان انقلابی و اسلامی و مفید جامعه نقش محوری دارند
ضیایی یادآور شد؛ وقتی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین مردان و زنان ما نهادینه شود، استحکام و قوام بیشتر ارکان خانواده و جامعه را شاهد خواهیم بود.

  1. نا شناس   جولای 17, 2020  

    به گزارش آرمان ملی به نقل از ایلنا، علی نجفی توانا، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص قانون مطبوعات، اظهار کرد: مطبوعات ابزار اطلاع‌رسانی و وسیله‌ای برای انتقال اطلاعات هستند؛ آزادی مطبوعات یکی از ارکان اصلی یک حکومت مردم‌سالار است. در کشور ما اولین قانون مطبوعات در سال ۱۲۸۶ تصویب شد که آزادی مطبوعات در بیان مطالب را قبول داشت و تنها ممنوعیت این قانون، این بود که مطبوعات نباید مبادرت به بیان مطالبی کنند که خلاف دین مبین اسلام باشد.

    وی افزود: نکته جالب این بود که در آن قانون حذف و ممیزی و سانسور ممنوع بود و مطبوعات از آزادی کاملی برخوردار بودند، این قانون طی چند دوره دچار تغییرات شد که آخرین اصلاح آن در سال ۱۳۷۹ بود.

    این حقوقدان بیان کرد: در سال ۱۳۶۴ هیات نظارت پیش‌بینی شد و در سال ۱۳۷۹ زمینه‌هایی فراهم شد که در قانون ما با قیود و شرایطی برای اخذ مجوز جهت انتشار روزنامه مواجه شدیم.

    وی ادامه داد: براساس این قانون، برای مطبوعات رسالتی تعیین شد که بیشتر جنبه معنوی و اخلاقی داشت، از پیشبرد اهداف قانون اساسی تا تحکیم سیاست نه شرقی نه غربی، از رسالت‌های تعریف شده در این قانون بود.

    نجفی توانا اظهار کرد: در ماده ۳ و فصل ۳ قانون مطبوعات، حقوق جالبی برای مطبوعات پیش‌بینی شده است و به صراحت در ماده ۳ آمده است که مطبوعات حق دارند نظرات انتقادات و پیشنهادات سازنده را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند و انتقاد سازنده اگر دارای منطق باشد، پذیرفته است.

    وی اضافه کرد: جالب است که در ماده ۴ این قانون نیز نیز آمده است که هیچ مقام دولتی و غیردولتی نباید برای مطلب و مقاله‌ای مطبوعات را تحت فشار قرار دهد؛ البته قیودی هم وجود دارد که این قیود در فصل چهارم بستر وسیع آزادی مطبوعات را تا حدی محدود می‌کند که این موضوع طبیعی است و در همه دنیا وجود دارد اما در برخی موارد می‌تواند مستمسکی باشد برای مطبوعاتی که ممکن است مطالب آن‌ها مورد پذیرش برخی از مدیران نباشد.

    این عضو کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: مطالبی که می‌تواند مورد تفسیر قرار گیرد بحث اخلال در مبانی و احکام اسلام است چون قضاوت این بخش با قضاتی است که ممکن است براساس عرف یا نگاه‌هایی که هنوز مصادیق آن در قانون پیش‌بینی نشده و جنبه شخصی دارد، اظهارنظر کنند؛ یا بحث مربوط به ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه و بحث علیه امنیت ملی اگر مصادیق آنها مشخص نشود، ممکن است در عمل باعث محدودیت مطبوعات شود.

    نجفی توانا افزود: به عنوان مثال اگر نویسنده‌ای مقاله‌ای در خصوص سیاست اقتصادی دولت یا قوانین مصوبه هیات دولت و یا اقدام برخی نهادها منتشر کند و نقد کند، حالا این موضوع که این نقد است یا توهین، مستدل است یا مستند مورد بحث است و اینجاست که ما چون رویه قضایی مشخصی در این خصوص نداریم، موجب می‌شود برخی از روزنامه‌ها و نشریات تحت فشار قرار بگیرند.

    این حقوقدان گفت: در زمان دادستان اسبق بسیاری از روزنامه‌ها بسته شد و نشریات محدود شد و چنین شرایطی می‌تواند به آزادی مطبوعات مصرحه اصل ۲۴ قانون اساسی لطمه بزند؛ طبق اصل ۲۴ قانون اساسی، نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن‌که مخل مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد. تفصیل آن را قانون معین می‌کند.

    وی با بیان اینکه برخی‌ سعی می‌کنند با تفکیک جرائم، جرائم عمومی توسط مطبوعات را به عنوان جرمی عمومی تلقی کنند، گفت: حقوق عمومی مشخص است، توهین به ارزش‌های عموم مردم و توهین به مقدسات و ارزش‌های دین مبین اسلام، توهین به حقوق عمومی است اما نکته‌ای که باید در نظر گرفت، این است که با در نظر نگرفتن مصالح قانون اساسی، ممکن است نشریات مورد فشار قرار بگیرند و این موضوع مشکل‌ساز خواهد شد.

    نجفی توانا اظهار کرد: در رابطه با بحث آزادی مطبوعات ابتدا داشتن پروانه انتشار در قانون مقید به شرایط عمومی مانند پایبندی به اسلام و عمل به قانون اساسی مدنظر است که این تفسیری و نظری و استنباطی است و ممکن است در صدور پروانه اشخاص دچار مشکل شوند.

    وی ادامه داد: اظهارنظر مقام قضایی می‌تواند جنبه استصوابی داشته باشد یعنی برداشت مسئول قضایی ممکن است به گونه‌ای باشد که این مطلب را مغایر با منابع و موازین قانون اساسی تلقی کند و این جا است که ما عمدتاً با مشکل مواجه می‌شویم.

    این وکیل پایه یک دادگستری گفت: در قانون مطبوعات در بحث جرائم مطبوعاتی ما با یکسری ادبیاتی مواجه هستیم که در کیفیت این ادبیات لازم است تجدیدنظر شود.

    این حقوقدان بیان کرد: در بحث مبارزه با فساد که این روزها بازار آن بسیار داغ است، مطبوعات و رسانه‌ها چه نقشی در انتشار تخلفات و جرائم دارند؟ به هر حال انتشار جرم ممکن است موجب انتساب اتهام به اشخاص شود اما واقعیت قضیه این است که در مسیر سالم‌سازی جامعه می‌تواند موثر باشد و درست است که طبق ماده ۳۱ افشای اسرار شخص ممنوع است اما می‌تواند موجب انتشار تخلفات آن شخص باشد.

    وی افزود: محدود کردن مطبوعات به گونه‌ای که فقط اخباری که به آنها دستور داده می‌شود را منتشر کنند، درست نیست؛ وظیفه مطبوعات اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی، افشای تخلفات، تحلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی روز و ارائه راه‌حل است؛ به گونه‌ای که مطبوعات باید شفاف و صریح مواضع مدیران کشور را با ادبیات متوازن توضیح دهند و به چالش بکشند و نقد کنند؛ بنابراین در بسیاری از این مواد ما یک فضای اصولی و روتین و معمول در تمامی قوانین مطبوعات دنیا می‌بینیم اما آن بخش‌هایی که امکان اظهارنظر توسط مطبوعات محدود شده است، باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

    نجفی توانا با بیان اینکه ما در بیان مطالب باید حقوق مردم را رعایت کنیم، گفت: زمانی که منافع مردم به خطر می‌افتد، مطبوعات زبان گویای ملت هستند و باید بتوانند به نوعی افشاگری و نقد کنند، اگر کسی نقد کرد و جرائمی به عنوان افشای اصرار و توهین به مقدسات به او منتسب شود، جرأت مطبوعات تقلیل پیدا می‌کند و علاقه افراد به قلم زدن از بین خواهد رفت و در نتیجه آزادی مطبوعات به بیان و انتشار مطالبی که تنها اخبار دستوری را مطرح می‌کنند، تبدیل می‌شود؛ در چنین فضایی نه ارتقا مدیریتی و نه ارتقا علمی و نه شفافیت خواهیم داشت و بازار شایعه داغ خواهد شد.

    وی بیان کرد: نباید از مطبوعات بترسیم؛ یک مدیر سالم و یک حاکمیت مردم‌سالار باید از مطبوعات حمایت کند، به نظر من با رعایت اصول و موازین باید انتقاد صورت بگیرد؛ فضای نقد موجب ارتقای آزادی مطبوعات در کشور است و این به نفع حاکمیت است.

    این عضو‌ کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: مطبوعات نباید وسیله تسویه حساب بین جناح‌ها باشد، بداخلاقی جناح‌ها در مطبوعات و فضای مجازی عرصه را برای مردم تنگ کرده است و اخلاق عمومی را به حداقل تضعیف می‌کند، اینها باید محدود شود.

    به گفته نجفی توانا فضای نقد، موجب ارتقای آزادی مطبوعات در کشور می‌شود که این به نفع حکومت خواهد بود.

    وی در خصوص نحوه انتخاب هیات منصفه نیز گفت: به شیوه انتخاب هیات منصفه نیز نقدی دارم، هیات منصفه از اشخاصی انتخاب می‌شوند که مورد تایید هستند، در صورتی که به نظر من مملکت برای همه مردم است و همه مردم حق برابر دارند؛ هیات منصفه باید از انعکاس و تبلور حضور حداکثری تمام آحاد و نمایندگان جامعه باشد.

    این حقوقدان ادامه داد: همه مردم حق برابر دارند و این اجازه به همه مردم باید داده شود که در این مجامع حضور پیدا کند و نباید این حق انتخاب از افراد سلب شود.

    نجفی توانا در پایان گفت: اگر بخواهیم در قرن جدید مردم‌سالاری را ارتقا ببخشیم باید از یکی از ارکان اساسی آن که مطبوعات آزاد است، حمایت کنیم و این آزادی را تقویت کنیم.

  2. نا شناس   جولای 17, 2020  

    به گزارش آرمان ملی به نقل از ایلنا، حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درخصوص گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا پیرامون کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در انتخابات آینده ریاست جمهوری مطرح می‌شود، گفت: به نظر من قبل از اینکه بحث مصداق و نامزد مطرح شود، در ابتدا باید به اتفاقی که در انتخابات گذشته یعنی در اسفند ماه رخ داد توجه کنیم، مردم در این انتخابات به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعالی در انتخابات نداشتند یا به عبارت دیگر از انتخابات مجلس استقبال نکردند.

    وی ادامه داد: این اتفاق نشان می‌دهد که مردم حرف‌ها و گلایه‌هایی دارند، به نظر من باید به صورت کارشناسی و منصفانه، میزگردهایی برگزار شده و صدای مردم شنیده شود. با توجه به اینکه ما همواره بحث انسجام و وحدت درونی را مطرح کرده‌ایم و این موضوع به درستی به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم کشور از پیروزی انقلاب تاکنون همواره مدنظر بوده و به صورت مستمر خواستار حضور مردم در صحنه بوده‌ایم، لذا اکنون نیاز است که دغدغه‌ها و مشکلات را بررسی کنیم و برطرف کردن آن‌ها را دنبال کنیم.

    عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه با تاکید بر لزوم شفافیت و اعتمادسازی میان مردم، ابراز داشت: در شرایط کنونی به جای اینکه از شخصیت‌های مختلف نام ببریم و درگیر این باشیم که کدام فرد باشد و کدامیک نباشد، باید شفافیت با مردم و اعتمادسازی را دنبال کنیم، ضمن اینکه فرصت کافی برای بحث درمورد مصداق‌های کاندیداتوری وجود دارد و کاندیدای موردنظر در زمان مناسب خود اعلام خواهد شد.

    وی ادامه داد: به نظر من دولت باید این فضا را فراهم کند تا با نهادهای مدنی و تشکل‌هایی که نماینده بخش‌های مختلف جامعه هستند وارد گفت‌وگو شویم، چرا که ما همواره حضور مردم را خواسته‌ایم و اصلا انقلاب کردیم تا مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، طبیعتاً این مساله از طریق منتخبان مردم و نمایندگان آن‌ها در اصناف، احزاب و تشکل‌های مختلف قابلیت اجرا دارد و آن‌ها باید درخصوص موضوعات روز کشور صحبت کنند و پیرامون برطرف شدن این مسائل و دغدغه‌هایی که برای مردم وجود دارد، چاره‌اندیشی کنند تا مجدداً شاهد ایجاد اعتماد در میان مردم باشیم.

    کاشفی همچنین اظهار داشت: اگر نوع مدیریت مسئولان متناسب با خواست مردم باشد، حتما اعتماد خواهند کرد، برای مثال در موضوع شیوع ویروس کرونا مردم دیدند که رفتار و عملکرد مسئولان امر نسبت به برخوردی که مسئولان کشورهای دیگر داشتند، متفاوت و بهتر بود. به ویژه کادر سلامت ما بسیار خوب و صادقانه عمل کردند، در نتیجه مردم هم با تصمیمات و سیاست‌ها همراهی کردند.

    وی درخصوص مطرح شدن کاندیداتوری افرادی همچون صفایی فراهانی که از سوابق اجرایی مناسبی برخوردارند، ابراز داشت: از سوی دیگر ما باید از تجربیات نیروهایی که داریم استفاده کنیم، افرادی هستند که توانایی و کارآمدی مورد نیاز برای رفع مشکلات و موضوعات مدیریتی را دارند، یکی از موارد مورد نیاز کشور که اکنون بسیار مطرح می‌شود، مساله کارآمدی است، خب این به سادگی به وجود نمی‌آید بلکه انسان‌های پاکدست، صاحب اندیشه و با برنامه می‌توانند با حضور در عرصه و مدیریت فعالانه در جهت رفع مشکلات اقدامات لازم را به وجود آورند. اینکه ما کشور و مردم را از استفاده از تجربیات یکدیگر محروم می‌کنیم، اتفاق خوبی نیست و باید در این خصوص هم تجدیدنظر شود و بررسی کنیم که آیا با این رفتارها توانستیم آنچه که می‌خواستیم و قبل از انقلاب به مردم گفتیم را اجرایی کنیم.

    این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان داشت: البته همه موارد باید با استفاده از ظرفیت‌های همین قانون فعلی انجام شود و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته به بررسی مشکلات کنونی پرداخته و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. افراد کارشناس، توانمند و با سابقه‌ای هستند که می‌توانند مناسب وضع کنونی کشور باشند و کار کنند، البته این در شرایطی است که مواردی که بالاتر گفته شد انجام شود و فضای همدلی، اتحادنظر و اعتمادسازی ایجاد شود.

    عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص آخرین وضعیت این حزب، گفت: در حال حاضر جلسات شورای مرکزی، دفتر سیاسی، کمیته‌ها و کمیسیون‌های حزب اتحاد ملت نسبتاً به صورت منظم برگزار می‌شود، چرا که این ویروس به زودی و به سادگی از بین نخواهد رفت لذا معتقدیم باید با وضعیت جدید کنار بیاییم و خود را با شرایط کنونی تطبیق دهیم و جلسات را برگزار کنیم تا کارها هم عقب نیفتد.

    وی در پاسخ به این سوال که حزب اتحاد تاکنون وارد مصادیق شده و گزینه‌هایی برای انتخابات در این حزب مطرح شده‌اند یا نه، اظهار داشت: من به صورت شخصی از بردن نام گزینه‌ها معذور هستم چراکه وقتی وارد فعالیت حزبی و تشکیلاتی هستیم، باید به آن مجموعه پایبند باشیم، اما در خصوص حزب باید بگویم که ما هنوز وارد دستور کاری درخصوص مصادیق کاندیداها و انتخابات نشده‌ایم و بحث ها همانطور که در بیانیه‌های اخیر حزب هم اعلام شد، پیرامون وضعیت کنونی جامعه است.

  3. نا شناس   جولای 17, 2020  

    آرمان ملي: «شرايط کشورمان سخت است» در روزگاري که مشکلات اقتصادي از يک‌سو و هراس از ابتلا به بيماري کرونا لبخند را از لب بسياري از مردم کشورمان دور کرده است، سر دادن شعار و وعده دادن به جامعه تنها بر شدت نااميدي‌ها مي‌افزايد. اين مردم که سال‌هاست براي حفظ اقتدار و استقلال کشور از جان خودشان هم گذشتند مطالباتي دارند که بخشي از آن در حوزه اقتصاد تعريف شده است. دليل مشکلات کشور موضوع پنهاني نيست؛ تحريم‌هاي ظالمانه که عليه کشورمان اعمال مي‌شود سبب‌ساز بسياري از چالش‌هاي امروز است اما منصفان و دلسوزاني مانند آيت‌ا… سيدحسن خميني که با پرهيز از ناديده گرفتن مشکلات و خودداري از ترسيم جامعه آرماني به بيان ريشه مشکلاتي مي‌پردازند که علاوه بر تحريم‌ها، پديدآورنده شرايط سخت براي مردم شده است که ضعف مديريت‌ها و عدم توجه به نقاط اصلي و برجسته کردن بعضي فروع به جاي بعضي اصول است. شايد اين سوال در برخي اذهان پديدار شود که يادگار امام از حاميان رئيس‌جمهور است، پس چگونه مديريت او را به زير سوال مي‌برد. شفافيت با جامعه و بيان حقيقت دو نکته‌اي است که آيت‌ا… سيدحسن خميني به آن وفادار است و مي‌داند همين مردم بودند که روزي با رهبري امام خميني براي نيل به چنين اهدافي انقلاب کردند، پس او بايد ميراث‌داري امين براي بنيانگذار انقلاب اسلامي باشد و مردم را محرم بداند.

    قانون زندگي نسبت‌به همه يکسان اجرا شود

    يادگار امــــام که در مراسم پنجاهمين ســـالگرد تاسيس بهشت زهرا(س) حضور يافته بود، گفت: انسان وقتي از بهشت زهرا(س) عبور مي‌کند، مانند همه آرامستان‌هاي ديگر، دائما بايد با خودش اين مساله را مــرور کند. بعضي وقت‌ها به تعبير امام «تقارب آجال» مي‌شود. يعني مرگ‌ها به انسان نزديک‌تر و ملموس‌تر مي‌شود. مثل روزگار فعلي ما که کرونا مي‌آيد و همه را مي‌گيرد. البته يکي از علل اينکه اين بيماري اين مقدار همه را مي‌ترساند اين است که فقير و غني را به يک اندازه مي‌کشد. اگر اين بيماري مختص فقرا بود، آنگونه که بايد جامعه جهاني را نمي‌ترساند. چون اغنيا هم از آن راه فراري ندارند، لذا همه با هم از آن پرهيز مي‌کنند. آيت‌ا… سيدحسن خميني با بيان اينکه اين روزگار شرايط خاص خودش را پيدا مي‌کند، ادامه داد: بعضي از قصه‌هاي اين روزهاي کرونا خيلي تلخ است؛ ولي درس‌آموز است و بعدها انسان بايد آنها را بيشتر مرور کند. وي گفت: همان‌طور که قانون مرگ حق است و ضعيف و غني نمي‌شناسد، بايد قانون زندگي هم نسبت به همه يکسان اجرا شود. آيت‌ا… سيدحسن خميني ادامه داد: شيخ ابوالحسن خرقاني گفته که دو جمله خيلي من را تکان داد. يک‌بار ديدم مستي در خيابان مي‌رود و به او گفتم مراقب باش زمين نخوري. مست پاسخ داد من زمين بخورم مهم نيست؛ تو مراقب باش زمين نخوري که خلقي با زمين خوردن تو زمين مي‌خورند. يک‌بار هم ابوالحسن به يک نفر مي‌گويد مراقب آخرتت باش؛ طرف مقابل جواب مي‌دهد مگر تو از آن طرف خبر داري؟! مگر مي‌داني چه کسي عبور مي‌کند؟! يادگار امام با بيان اينکه بهشت زهرا(س) از يک جهت نماد تساوي است، تصريح کرد: همه در برابر قانون مرگ مساوي هستيم. بايد اين در قانون زندگي هم جاري باشد. همه در برابر قانون زندگي هم بايد مساوي باشيم. اگر قرار است لطفي صورت بگيرد، اتفاقا قانون بايد به نفع فقرا و غير قدرتمندان تفسير شود؛ به تعبير امام، به نفع مستضعفين تفسير شود. قانوني که وقتي به قدرت مي‌رسد تيغش نمي‌برد، همان بهتر که از بيخ برداشته شود.

    خدمت‌رساني بيشتر در همه بخش‌ها

    وي با اشاره به اينکه شرايط کشورمان سخت است، افزود: واقعيت اين است که دشمنان قسم‌خورده‌اي داريم. تحريم‌هاي بسيار ظالمانه‌اي که در کشور پديد آورده‌اند عامل فقر، پايين آمدن سطح درآمدها و سختي‌هاي شديد بر مردم شده است. علاوه بر آن ضعف مديريت هم وجود دارد. علاوه بر اينها، بيکاري‌هايي اضافه شده است که به دليل شيوع کرونا در همه جهان رخ داده است؛ همه اين واقعيت‌ها مي‌طلبد که خدمت‌رساني در همه بخش‌ها، به‌خصوص در شهرداري، بيشتر شود. آيت ا…سيدحسن خميني اظهار داشت: نمونه بيشتر شدن خدمات شهرداري را ما در بحث کرونا ديديم و جا دارد که من از شهردار متخصص تهران که شايد از متخصص‌ترين کارشناسان حوزه شهرسازي باشد که هم سابقه و هم تخصصش را دارد، توانمند، باهوش، متعهد و با عزم، تقاضا کنم که شهرداري وجهه کمک و خدمتش را براي اين دوره سخت قرار دهد. سختي‌هايي که از تحريم‌ها پديد آمده و ان‌شاء‌ا… خداوند لطفي کند و برداشته شود. وي ادامه داد: کشور ما بيش از صدسال است که وابسته به نفت بوده است. يعني در طول 120 سال گذشته نفت درآورده‌ايم و زندگي کرده‌ايم. هر وقت قيمت نفت خيلي بالا رفته دچار بيماري‌هاي هلندي اقتصاد شده‌ايم و وقتي خيلي پايين آمده دچار مشکلات ديگري شده‌ايم. در دوره‌هايي تدبير کرده‌ايم؛ ولي چه کسي است که نداند درآمد عمده کشور به نفت و مشتقات نفتي برمي‌گردد و امروز هم تحريم‌ها هست و ضعف مديريت‌ها و عدم توجه به نقاط اصلي و برجسته کردن بعضي فروع به جاي بعضي اصول هم هست که ان‌شاءا… بايد اينها را هم مرتفع کنيم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار