رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار خبر داد:

دستگیری شکارچی پرنده پیغو در رودبار

مجید رضایی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 14 نوامبر 2023 | 04:28 ق.ظ
دستگیری شکارچی پرنده پیغو در رودبار رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از دستگیری شکارچی پیغو در رودبار خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ یک شکارچی پرندگان شکاری،  در حال حمل پرنده شکاری دستگیر شد. علی فرهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی این شهرستان گفت: […]

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از دستگیری شکارچی پیغو در رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ یک شکارچی پرندگان شکاری،  در حال حمل پرنده شکاری دستگیر شد.

علی فرهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی این شهرستان گفت: متخلف پس از دستگیری بلافاصله با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرهی با اشاره به اینکه گونه پرنده شکاری پیغو از خانواده شاهین سانان است افزود پیغو از پرندگان حمایت شده و شکار ممنوع ایران است و این پرنده در زیستگاه‌های جنگلی، زمینهای و کشاورزی با درختان پراکنده، توده‌های درختی در حاشیه شهرها، روستاها و پارکها با درختان بلند دیده می‌شود و از مارمولکها، خرمگسها، پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‎کند.

وی تصریح کرد پيغو یا باشه پرنده‌اي از تیره قوشیان و سرده قرقی‌ها با دم بلند، بال‌های کوتاه و گرد است. قسمت‌های بالایی پرها در نرها خاکستری رنگ و در ماده‌ها و نوجوانان مایل به قهوه ای رنگ است. سطح زیرین بال‌ها در هر دو جنس، سفید و نوک آنها سیاه است. دم کوتاه‌تر، بال‌های درازتر و نوک‌تیزتر، اين پرنده را از قرقی‌ها متمايز مي‌كند و همین مشخصات ظاهری آنها را نيز شبيه شاهین مي‌كند.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: زنده گیری این پرندگان تهدیدی جدی برای انقراض و نابودی پرندگان کمیاب و باارزش محسوب می‌شود لذا با توجه به ممنوعیت هرگونه شکار اعم از پرندگان عادی، شکاری و سایر حیات‌وحش در استان از تمامی همشهریان تقاضا می‌شود حافظ حیات‌وحش شهرستان بوده و از همکاری با این‌گونه متخلفان خودداری نمایند، به متخلفین تذکر داده و مسئولین حفاظت از محیط زیست را در انجام‌وظیفه‌شان یاری نمایند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار