به دلیل آسیب به محیط زیست؛

آتش زدن کاه و کلش جرم و مشمول جریمه نقدی است

مجید رضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 آگوست 2023 | 12:35 ب.ظ
آتش زدن کاه و کلش جرم و مشمول جریمه نقدی است سوزاندن کاه و کلش ممنوع است و متخلفات برابر قانون مكلف به پرداخت جريمه نقدي خواهند شد.   به گزارش پايگاه خبري تحلیلی درفک خبر؛ با توجه به فصل برداشت برنج و آتش زدن پسماندهای طبیعی توسط عده‌ای از کشاورزان بايد به اين نكته توجه كرد كه مضرات سوزاندن کاه و کلش در بلند مدت […]

سوزاندن کاه و کلش ممنوع است و متخلفات برابر قانون مكلف به پرداخت جريمه نقدي خواهند شد.

 

به گزارش پايگاه خبري تحلیلی درفک خبر؛ با توجه به فصل برداشت برنج و آتش زدن پسماندهای طبیعی توسط عده‌ای از کشاورزان بايد به اين نكته توجه كرد كه مضرات سوزاندن کاه و کلش در بلند مدت باعث کاهش كيفيت محصول به دلیل اثرات نامطلوب بر مرغوبيت خاک و در نتیجه بالا رفتن مصرف کودهای شیمیایی مي‌شود.

برپايه اين گزارش سوزاندن کاه و کلش علاوه بر تهدید و به خطر انداختن بهداشت عمومی و آلودگی هوا، ممكن است باعث وقوع حریق در اراضی مجاور شود كه اين مسئله پیگرد قانونی در پي خواهد داشت.

لازم به ذكر است دود ناشی از آتش زدن پسماندهای کشاورزی باعث بالا رفتن غلظت آلایندگی هوا مي‌شود که این موضوع برای بیماران حاد تنفسی بسیار خطرناک است.

گفتني است بنا بر ماده 20 قانون هوای پاك، سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی ممنوع بوده و متخلفان برابر قانون مكلف به پرداخت جریمه نقدی خواهند شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار