بازرس کل گیلان خبر داد:

بیش از 500 کارمند متخلف گیلانی به مراجع قضایی معرفی شدند

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 ژوئن 2023 | 14:22 ب.ظ
بیش از 500 کارمند متخلف گیلانی به مراجع قضایی معرفی شدند سجاد ده ده جانی امروز در جمع خبرنگاران استان در رشت گفت: سال گذشته ۵۴۲ کارمند دولتی اعم از مدیر و کارشناس، بدلیل عدول از شرح وظایف، قوانین و مقررات سازمانی و اخلال در روند ایفای وظایف محوله، به مراجع قضایی گیلان معرفی شدند که جرم ۹۳ نفر از آنان کیفری و ۴۴۹ نفر هم […]

سجاد ده ده جانی امروز در جمع خبرنگاران استان در رشت گفت: سال گذشته ۵۴۲ کارمند دولتی اعم از مدیر و کارشناس، بدلیل عدول از شرح وظایف، قوانین و مقررات سازمانی و اخلال در روند ایفای وظایف محوله، به مراجع قضایی گیلان معرفی شدند که جرم ۹۳ نفر از آنان کیفری و ۴۴۹ نفر هم تخلفاتی بود.

بازرس کل گیلان همچنین مبنای عملکرد بازرسان در دستگاه‌های مختلف اجرایی و دولتی استان را تعامل در بسترهم افزایی و آگاهی بخشی از قوانین و مقررات عنوان کرد و افزود: در همین راستا ۹۹۵ پیشنهاد سازنده و راهگشا از سوی بازرسان استان به دست اندرکاران دولتی و اجرایی استان ارایه شده تا روند ارایه‌ی خدمات در جایگاه‌های مختلف دولتی و دستگاه‌های خدمات رسان تسریع و تسهیل شود.

وی افزود: از این تعداد، ۷۳۵ پیشنهاد مربوط به اصلاح امور، ۱۷۳ مورد درخصوص تعقیب اداری و ۴۷ پیشنهاد هم در خصوص تعقیب کیفری بوده است.

قاضی ده ده جانی همچنین با استناد به تبصره‌ی ذیل ماده‌ی ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی تاکید کرد: عدول و یا هرگونه تسامح در روند اجرای پیشنهادات بازرسان سازمان بازرسی، جرم محسوب می‌شود و قابلیت پیگیری دارد.

بازرس کل گیلان در ادامه‌ی سخنان خویش، با تشریح وظایف و ماموریت‌های سازمان بازرسی تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای امور و نظارت بر اجرای صحیح قانون دو وظیفه‌ی مهم سازمان بازرسی ست.

آقای ده ده جانی همچنین به تشریح نقش مردم در شناسایی و پیگیری تخلفات سازمانی در دستگاه‌های اجرایی و دولتی پرداخت و افزود: هرگونه گزارش یا شکایتی که از سوی مردم به سازمان بازرسی ارایه شود، بطور جد مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی سامانه‌ی ۱۳۶ سازمان بازرسی را آماده‌ی دریافت گزارشات و شکایات مردمی دانست و افزود: علاوه بر این، سامانه‌ی اینترنتی bazresi.ir هم پذیرای شکایات و گزارشات مردمی در خصوص تخلفات مشهود در دستگاه‌های دولتی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار