توزیع نهال های یارانه دار در شهرستان رودبار آغاز شد

تاریخ انتشار: شنبه 26 فوریه 2022 | 14:54 ب.ظ
توزیع نهال های یارانه دار در شهرستان رودبار آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با اشاره به شروع توزیع نهال های یارانه دار‌ گفت: باغداران در هنگام احداث باغ و خرید نهال دقت و نهال مورد نظر خود را ازمکانهای توزیع دارای مجوز تهیه کنند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ،سروش ابراهیمی با اشاره به فصل تهیه و توزیع نهال در شهرستان […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با اشاره به شروع توزیع نهال های یارانه دار‌ گفت: باغداران در هنگام احداث باغ و خرید نهال دقت و نهال مورد نظر خود را ازمکانهای توزیع دارای مجوز تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ،سروش ابراهیمی با اشاره به فصل تهیه و توزیع نهال در شهرستان رودبار و توجه به این نکته که یکی از موارد اصلی موفقیت در احداث اصولی واقتصادی باغات ، استفاده از نهال های کاملا استاندارد و گواهی شده  است افزود، باغداران از خرید هر گونه نهال غیر استاندارد و بدون شناسنامه و مستقر در حاشیه خیابانها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه نهال سنگ بنای احداث باغات است، ادامه داد: هرگونه کم توجهی به بحث نهال، باغدار را متحمل خساراتی جبران ناپذیر خواهد کرد.

‌مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار به ویژگی‌های نهال استاندارد جهت احداث باغات اشاره کرد و گفت: نهال استاندارد بایستی دارای ریشه کافی و سالم به ویژه رقم پایه و پیوند مشخص باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه یک نهال پیوندی باید دارای پایه و پیوندک کاملأ مشخص و عاری از هرگونه آفت، بیماری، نماتد و بذر علف‌های هرز بوده و از نظر سن باید یکساله و یا دو ساله باشد اضافه کرد: نهال‌های خیلی جوان و کمتر از یک سال و یا نهال‌های مسن و بیشتر از دو سال سن برای احداث باغ مناسب نیستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با تاکید بر کشت نهال های شناسنامه دار گفت: باغدارانی که از مدیریت یا مراکز جهاد کشاورزی  جهت تهیه نهال های شناسه دار اقدام کرده اند می توانند پس از ارائه  مدارک و مستندات مورد نیاز نسبت به جذب یارانه اقدام کنند.

وی با اشاره به بازدید های کارشناسی از باغ های متقاضی دریافت یارانه نهال و ارزیابی وضعیت موجود توسط کارشناسان باغبانی و مسئولین پهنه ابراز کرد: با توجه به وسعت شهرستان رودبار و محدودیت منابع اعتباری متقاضیان در اسرع وقت نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار