رئیس سازمان  ملی استاندارد کشور  در رودبار:

تجهیزات مورد نیاز اداره استاندارد  رودبارو آزمایشگاه آن فراهم خواهد شد

عبدالله بشارتی
تاریخ انتشار: شنبه 31 جولای 2021 | 12:36 ب.ظ
تجهیزات مورد نیاز اداره استاندارد  رودبارو آزمایشگاه آن فراهم خواهد شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر شریعتی رئیس سازمان  ملی استاندارد کشور  در سفر به استان گیلان وارد شهرستان رودبار شد و ضمن بازدید از اداره استاندار  رودبار و آزمایشگاه شیمی و ارزیابی حسی  آن ، در نشستی که با حضور معاونین و هیئت همراه ، مدیر کل استاندارد استان گیلان ؛ معاونت  […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر شریعتی رئیس سازمان  ملی استاندارد کشور  در سفر به استان گیلان وارد شهرستان رودبار شد و ضمن بازدید از اداره استاندار  رودبار و آزمایشگاه شیمی و ارزیابی حسی  آن ، در نشستی که با حضور معاونین و هیئت همراه ، مدیر کل استاندارد استان گیلان ؛ معاونت  برنامه ریزی فرماندار رودبار و رئیس اداره استاندارد رودبار  در محل این اداره  برگزار شد گفت:

سازمان استاندار کشور ، ایمنی و سلامت جامعه را تامین می نماید و  کیفیت تولید در کشور را مد نظر دارد.

وی افزود:

استان گیلان از نظر  زیتون ، چای ، آبزی پروری و شیلات  از استان های پیشرو کشور است . و ما تلاش می کنیم اداره کل استاندارد استان و شهرستانهای تابعه را تجهیز نمائیم تا آنان بتوانند نظارت بهتری بر امور داشته و تولیدکنندگان و صادرکنندگان  شرایط بهتری برای فعالیت داشته باشند.
دکتر شریعتی گفت؛

تجهیزات اصلی را در مرکز استان فراهم می کنیم  تا شهرستانهای  دیگر از آن بهره مند  شوند و البته وسایل مورد نیاز اداره استاندارد رودبار و آزمایشگاه آن  هم  فراهم  میگردد و امیدواریم  مجموعه  استاندارد استان گیلان  به یکی از قطب های آزمایشگاهی و مرجع  زیتون و روغن زیتون در  کشور  تبدیل شود.

در این نشست خانم مهندس جعفریان  مدیرکل اداره استاندارد گیلان به جایگاه ویژه  زیتون رودبار در کشور اشاره کرد و گفت:

در شهرستان رودبار  ۷۰ واحد فرآوری و روغن کشی وجود دارد که ۴۰ واحد آن تحت پوشش اداره استاندارد می باشد  ، وی افزود : رودبار   بزرگترین بازار فروش زیتون و روغن زیتون کشور را  دارد و تولیدات استان های دیگر کشور هم در رودبار به فروش میرسد
جعفریان گفت:

زیتون و روغن زیتون رودبار از کیفیت بالایی برخوردار است. ولی متاسفانه فله فروشی ها برای ما  ایجاد مشکل می نمایند و یکی از چالش های استاندارد در بازار فروش زیتون و روغن زیتون می باشند   و بیشتر تقلبات  هم  در فله فروشی ها اتفاق می افتد  و ما نمی توانیم بر آنان نظارت کنیم  .
خانم مهندس جعفریان گفت:

تولید روغن زیتون بصورت استاندارد باید در الویت کاری تولیدکنندگان باشد تا اعتماد مصرف کنندگان جلب شود

در پایان این نشست ریاست سازمان ملی استاندارد کشور و هیئت همراه از شرکت صنایع غذایی  لویه رودبار متعلق به آقای غفار زاده  واقع در روستای گنجه ، که در زمینه فرآوری زیتون و روغن زیتون و انواع کنسرو فعالیت دارد  بازدید  نمودند . ،ضمنا این واحد تولیدی مواد غذایی در زمینی به مساحت ۳۰۹۸۰ متر مربع و با سرمایه ثابت ۱۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال  ایجاد شده و برای ۴۳ نفر ایجاد اشتغال نموده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار