به منظور زنده نگه داشتن یاد مرحوم پورخانعلی مدیر فقید جهاد کشاورزی رودبار؛

محوطه جهاد کشاورزی رودبار، نهال کاری خواهد شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 3 مارس 2020 | 15:26 ب.ظ
محوطه جهاد کشاورزی رودبار، نهال کاری خواهد شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛علی امیدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رودبار اذعان داشت: در مجموع برای مناطق احیائی جنگلهای رودبار در کراسر، عجمله، چاله سر و سلانسر، انگورچاله، داماش و کلیشم واقع در ارتفاعات، حدود ۵۰۰ هزار نهال از گونه های بلوط اوری، ون، افرا، توسکا، گیلاس وحشی، کاج […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛علی امیدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رودبار اذعان داشت: در مجموع برای مناطق احیائی جنگلهای رودبار در کراسر، عجمله، چاله سر و سلانسر، انگورچاله، داماش و کلیشم واقع در ارتفاعات، حدود ۵۰۰ هزار نهال از گونه های بلوط اوری، ون، افرا، توسکا، گیلاس وحشی، کاج سیاه کاشته می شود که نهالکاری این مناطق دردست اقدام است و بعد از ذوب شدن برف مناطق ییلاقی ادامه میابد.

وی تصریح کرد: بنابراین با کاشت نهال های موجود، دستور فرماندار محترم آقای ضیایی مبنی بر کاشت نهال به تعداد جمعیت شهرستان رودبار، خود به خود تحقق می یابد.

امیدی با تاکید بر شعار هفته منابع طبیعی افزود: اما طرح مهم مشارکتی این اداره در راستای تحقق شعار هفته منابع طبیعی امسال که برای اولین بار اجرا میگردد تحویل نهال صنوبر رایگان به کشاورزان است که بیش از بیست هزار اصله نهال اصلاح شده طی هفته منابع طبیعی در رودبار توزیع می گردد.

وی در تشریح سخنان خود اضافه کرد: یعنی نهال صنوبر اصلاح شده مخصوص مناطق مرطوب شمال رودبار توزیع میشود و نهال صنوبر اصلاح شده مخصوص مناطق نیمه خشک در جنوب و مناطق مدیترانه ای رودبار بین مردم و باغداران توزیع می گردد. همچنین تعداد قابل توجه ای نهال برای توسعه فضای سبز شهرها بین شهرداریها توزیع می گردد. دهیاران عزیز نیز برای دریافت نهال می توانند به منابع طبیعی مراجعه نمایند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار در پایان خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته منابع طبیعی، نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز است. ما با نهالکاری باید شور و نشاط و امید را بیشتر کنیم تا کرونا یا هر عامل تهدید کننده را ازبین ببریم/شکوفه های زیتون

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار