👤 معاون وزیر آموزش و پرورش : 💥 960 میلیارد تومان مطالبات آموزش و پرورش به 97 منتقل شد.

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 10 آوریل 2018 | 11:08 ق.ظ
👤 معاون وزیر آموزش و پرورش :  💥 960 میلیارد تومان مطالبات آموزش و پرورش به 97 منتقل شد. درفک خبر علی الهیار ترکمن در نشست خبری روز دوشنبه اظهار داشت: برآورد کاری ما در سال 96 این بود که حقوق و عیدی معلمان رسمی، سرباز معلم ها و حق التدریس‌های آزاد به طور کامل تسویه شود که این کار انجام شد. وی ادامه داد: همچنین بدهی سه ماه اول سال 96 از حق […]

درفک خبر

علی الهیار ترکمن در نشست خبری روز دوشنبه اظهار داشت: برآورد کاری ما در سال 96 این بود که حقوق و عیدی معلمان رسمی، سرباز معلم ها و حق التدریس‌های آزاد به طور کامل تسویه شود که این کار انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین بدهی سه ماه اول سال 96 از حق التدریس شاغلین و دو ماه مهر و آبان از محل اعتبارات استانی پرداخت شد و اضافه کار اداری تا 7.5 ماه و حق الزحمه امتحانات سال 95 تا 80 درصد تسویه شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پرداخت حق الزحمه سال 96 نیز در دستور کار است، تصریح کرد: همچنین حق الزحمه نیروهای خرید خدمات تا دو ماه اول سال 96 از منابع عمومی پرداخت شده است و یک ماه از خرداد و نیمه دوم سال 96 باقی مانده که پرداخت آن در دستور کار قرار دارد.
الهیار ترکمن یادآور شد: با وجود تمامی این پرداخت ها 960 میلیارد تومان از مطالبات به امسال منتقل شده که سیاستگذاری بر این است تا امسال مطالبات مهم در اولویت پرداخت قرار گیرد.
وی بیان داشت: اعتبارات این وزارتخانه در سال 96، 31 هزار و 200 میلیارد تومان بود که این رقم 8.5 درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: حدود 5 درصد این اعتبارات ملی و مابقی استانی بود که 99 درصد اعتبارات استانی صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شد و از 5 درصد اعتبارات ملی نیز سه درصد، صرف پرداخت های کارکنان و بقیه صرف پرداخت مواردی چون سرانه پیش دبستانی ها، مدارس شبانه روزی و فعالیت های پرورشی شد.

بیش از سه هزار میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 86 پرداخت شد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سال گذشته سه هزار و 150 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان باید از محل بند ج تبصره 19 سود شرکت‌ها تامین اعتبار می‌شد که تحقق نیافت و این مبلغ از طریق تن‌خواه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که این امر بلای جان آموزش و پرورش شد.
الهیار ترکمن افزود: به علت تسویه نشدن تن‌خواه از شهریورماه، تخصیص های وزارت آموزش و در خزانه بلوکه شد و این موضوع بار سنگینی را بر دوش وزارتخانه گذاشت و غیر از حقوق کارکنان رسمی، حق التدریس و آزاد پرداختی به آموزش و پرورش انجام نمی شد.
وی تصریح کرد: از آبان ماه تلاش ها برای تغییر محل این تن‌خواه انجام شد و در بهمن ماه توانستیم محل تامین اعتبار این مبلغ را تغییر داده و به سمت درآمد ناشی از حقوق و عوارض گمرکی ببریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بسیاری از تاخیرها در پرداختی های سال 96 به همین دلیل بود، افزود: به دلیل بدهی آموزش و پرورش به خزانه بابت این تن‌خواه به غیر از سه ماه اول و سه ماه چهارم سال 96 هیچ مبلغی از خزانه دریافت نکردیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی دیگر از چالش های این وزارتخانه در سال 96 این بود که سه هزار و 400 میلیارد تومان از محل یک درصد بودجه شرکت ها اختصاص یابد که تنها 900 میلیارد تومان آن محقق شد.
الهیار ترکمن یادآور شد: همچنین در بودجه سال 97 نیز بیش از پنج هزار میلیارد تومان از محل یک درصد بودجه شرکت ها در نظر گرفته شده که 3 هزار و 600 میلیارد تومان آن باید برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی تامین شود و تحقق این میزان اعتبار دغدغه اصلی وزارتخانه است.
وی به دستاورد مهم سال 96 نیز اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تاخیر در زمان پرداخت برخی بخش ها چون سرباز معلم ها و حق التدریس های آزاد به حداقل برسد که این امر محقق شد.

اجرای رتبه بندی فرهنگیان منوط به مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان است
الهیار ترکمن بیان داشت: در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده تا لایحه رتبه بندی فرهنگیان را برای قانون شدن به مجلس ارائه کند که اکنون این کار در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است.
وی افزود: برای اجرای مرحله بعد رتبه بندی فرهنگیان در سال 97 به سه هزار میلیارد تومان و برای اجرای مراحل تکمیلی آن به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مبنا و نحوه امتیاز دهی طرح رتبه بندی معلمان، شورای عالی آموزش و پرورش است اما در نهایت اجرای آن به مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان نیاز دارد.
الهیار ترکمن در خصوص اصلاح ساختار سازمانی بر اساس مصوبه شورای عالی اداری نیز گفت: این مصوبه با نامه رئیس جمهوری برای تمامی دستگاه ها لازم الاجراست و آموزش و پرورش نیز در این رابطه اکنون مشغول بررسی است و جمع بندی نهایی را تا یک ماه آینده به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه می دهد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار