بازیار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار طی مصاحبه ای بیان کرد:

عملکرد عمرانی و ساخت اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان رودبار در چهارسال اخیر با نیم قرن گذشته برابری می کند

M.R.M
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 25 جولای 2019 | 15:32 ب.ظ
عملکرد عمرانی و ساخت اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان رودبار در چهارسال اخیر با نیم قرن گذشته برابری می کند به گزارش پایگاه خبری تحیلی درفک خبر؛ فاضل بازیار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه از آغاز مسئولیتش در این اداره تمام تلاش و توان در جهت پیشرفت ورزش شهرستان بخصوص افزایش تعداد ورزشکاران در سطح حرفه ای، سالن ها و اماکن ورزشی بکار گرفته است اظهار […]

به گزارش پایگاه خبری تحیلی درفک خبر؛ فاضل بازیار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه از آغاز مسئولیتش در این اداره تمام تلاش و توان در جهت پیشرفت ورزش شهرستان بخصوص افزایش تعداد ورزشکاران در سطح حرفه ای، سالن ها و اماکن ورزشی بکار گرفته است اظهار داشت: ورزش شهرستان در سال های گذشته دچار کمبودهای بسیاری در رشته های مختلف ورزشی بود و ورزشکاران نیز در سطح کشوری و بین المللی بیشتر  به صورت تک ستاره مانند علیرضا جهانبخش و شایان مصلح در فوتبال، تعداد کمی ورزشکار دیگر در رشته های مختلف که اصالتی رودباری داشتند و در دیگر شهر ها و استان ها ساکن بودند و همچنین دو رشته های ورزشی هاکی بانوان و قایقرانی اسلالوم مطرح بودند. در بخش مربیگری نیز در کل تاریخ ورزش شهرستان قبل از قبول مسئولیت دو دوره آموزش مربیگری و داوری در رشته ورزشی فوتبال و والیبال به همت آقای اسماعیلی ریاست پیشین اداره ورزش برگزار شده بود و بسیاری از مواقع ورزش شهرستان در رشته هایی مانند تکواندو، ایروبیک، کاراته، نجات غریق نیازمند حضور مربیانی از مرکز استان بود. به عنوان مثال برای برگزاری مسابقات در رشته های مختلف مانند فوتسال جام رمضان نیاز به حضور داورانی از مرکز استان داشتیم و بطور کلی شرایط برای آموزش ورزشکاران، مربیان و داوران سخت بود. اما در چند سال اخیر با توجه به پیگیری های انجام شده و توسعه اماکن ورزشی ورزشکاران بسیاری از شهرستان رودبار در میادین مختلف کشوری و بین المللی خوش درخشیده اند.

وی به برنامه ریزی های انجام شده و نتیجه حاصل از آن در چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های مهمی در خصوص خودکفا شدن ورزش شهرستان از لحاظ مربی و داور برای انواع رشته های ورزشی انجام دادیم که خوشبختانه به ثمر نشست. کلاس هایی نظیر آموزش رشته ورزشی نجات غریق (سه دوره تئوری، عملی و آمادگی)، رشته آمادگی جسمانی (چهار دوره تئوری و عملی) ، مربیگری و داوری فوتبال (دو دوره) و یک دوره بازآموزی مربیان کاراته برگزار شد و ورزش شهرستان در این زمینه شاهد نتایج خوبی بوده است، جایگاه داوری فوتبال در سطح استان به جهت آموزش های مثبت صورت گرفته، چشم انداز و سن مناسب داوران اکنون در سطح بالایی قرار دارد بطوری که در دیدارهای تدارکاتی تیم فوتبال سپیدرود، داوران رودباری قضاوت می کنند و در آینده نزدیک این انتظار می رود که داوران خوب این شهرستان در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کنند. در رشته های دیگر ورزشی نیز در تلاش هستیم به همین صورت پیشرفت داشته باشیم، لازم به ذکر است پس از گذشت چهار سال در رشته های مختلف ورزشی حدود ۴۵۰ مربی، داور و ورزشکار آموزش دیده در شهرستان وجود دارد.  همه این دستاوردها به دلیل برنامه ریزی های مدونی است که انجام گرفته و اکنون شاهد پیشرفت روز افزون ورزش شهرستان هستیم.

بازیار با اشاره به آموزش اصولی و منطبق با علم روز دنیا به مربیان در سطح شهرستان رودبار گفت:  پیش از سال ۱۳۹۴ در کل تاریخ ۵۶ ساله شهرستان رودبار یک دوره مربیگری و یک دوره داوری برگزار شده بود که با توجه بدلیل عدم حضور ورزشکاران ظرفیت ۲۰ درصدی به شهرستان تعلق گرفت. در همین خصوص رودبار به مربیان غیر بومی که از استان و کشور جهت آموزش می آمدند نیاز داشت که این مهم زیبنده بزرگترین شهرستان استان گیلان نبود. اما پس از آن به همت تعدادی از مربیان رشته های مختلف ورزشی چند دوره آموزش مربیگری برگزار شد، یکی از رشته هایی که شهرستان رودبار از حضور مربی غیر بومی بی نیاز شد رشته نجات غریق بود که با تلاش های بابایی رئیس این هیئت ورزشی تعداد ۵۶ نفر مدرک این رشته را اخذ کردند و هشت نفر از این تعداد نیز در همین رابطه مشغول فعالیت شدند. اکنون می توان گفت با توجه به پیگیری ها و آموزش های انجام شده در انواع رشته های ورزشی، رودبار اکنون از حضور مربی غیر بومی بی نیاز شده و این دستاورد مهمی برای ورزش شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان با اشاره به تعداد هیئت های ورزشی فعال در سطح شهرستان اظهار داشت: در چارت سازمانی ورزش شهرستان رودبار ۳۶ هئیت فعال ورزشی وجود دارند که تعداد ۱۵ هئیت بصورت حرفه ای و باقی هیئت ها نیز در رشته هایی مانند چوگان و سوارکاری به دلیل مشکلاتی که برای تهیه امکانات لازم وجود دارد به صورت مبتدی در سطح شهرستان فعال هستند اما در صدد هستیم تا مشکلات رشته های ورزشی که پتانسیل قهرمانی در کشور و حتی بین المللی را دارند مجدد احیا نماییم.

وی در ادامه به بحث زیرساخت ورزشی شهرستان رودبار و تعداد اماکن تحت نظر اداره ورزش و جوانان اشاره کرد  و افزود: از سال ۱۳۹۴ به بعد که این سِمت را عهده دار شدم با سه مشکل روبرو بودیم، اولین مشکل تامین اعتبار جهت تعمیرات اماکن ورزشی که اکثر سالن ها ساختار مستهلکی داشتند، دومین مشکل در مورد تامین اعتبار برای پروژهایی که از لیست تحقق بودجه خارج شده بودند و دیگری در خصوص تخصیص اعتبار برای پروژه های جدید بود.

بازیار تصریح کرد: تا پیش از آن تعداد اماکن تحت نظر اداره ورزش و جوانان ۹ عدد بود.  با بازدیدهایی که از اماکن ورزشی داشتیم برنامه ریزی هایی برای تعمیرات اساسی سالن ها انجام دادیم. کف و کفپوش سالن توتکابن، دیوار سالن بره سر، سیستم روشنایی و گرمایشی سالن جیرنده، محوطه سازی سالن شهدا و کف پوش و سکوهای  سالن ۳۱ خرداد رودبار، پیگیری اتمام عملیات ساخت سالن افتخار منجیل و شروع به کار مجدد پیمانکار سالن ساغری از اقداماتی بود که انجام گرفت. این مهم با پیگیری های انجام شده و کمک مسئولین شهرستان علی الخصوص دکتر جمالی، اعتباراتی که برای اماکن ورزشی که نیاز به تعمیر یا تکمیل داشتند تخصیص یافت و بسیاری از مشکلات موجود مرتفع شد. در زمینه ورزش روستایی نیز اقدامات مثبتی انجام شد و اعتباراتی اختصاص یافت.

وی افزود: برای تجهیز روستاها به لوازم ورزشی هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت، بیش از چهار هزار مورد از اقلام ورزشی با کمک نماینده محترم مجلس بین روستاهای درخواست کننده توزیع شد و اکنون می توان گفت روستاهایی که به اداره ورزش و جوانان مراجعه کردند از تجهیزات اولیه ورزشی بی بهره نیستند.

بازیار با بیان اینکه پیشرفت های بسیار خوبی در تکمیل شدن پروژه های ورزشی رودبار صورت گرفته تصریح کرد: پیشرفت های انجام گرفته جهت احداث اماکن ورزشی جدید به لطف پیگیری های اداره کل ورزش و جوانان استان، دکتر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی و اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار بسیار ملموس بوده است. سالن جوبن که تا سال ۱۳۹۴ پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی داشت در سال ۱۳۹۵ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان به بهره برداری رسید، در پروژه های استخر رودبار و استادیوم رستم آباد که جزء مطالبات مردمی شهرستان رودبار است پیشرفت های خوبی حاصل شده و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید. در خصوص استادیوم رستم آباد با توجه به پیگیری های دکتر جمالی نماینده مجلس از سال گذشته تا به امروز در حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار خارج از فصل برای راه اندازی فاز اول پروژه اختصاص یافته، در حال حاضر کار پهن کردن چمن مصنوعی، نازک کاری، رختکن تیم ها و… به اتمام رسیده و امیدواریم در هفته دولت سالجاری شاهد افتتاح مجموعه باشیم. برآوردهای اجرای فاز دوم که احداث سکو تماشاگران و تکمیل ساختمان اداری این استادیوم بوده انجام شده است. اما استخر بانوان شهر رودبار باتوجه به مشکلات حقوقی که در ادامه برای احداث این استخر پیش آمد شاهد ایجاد وقفه چند ساله در اجرای عملیات پروژه بودیم که پیگیری هایی در این زمینه صورت گرفت، با رفع موانع و مساعدت و کمک ارگان های مربوطه علی الخصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر اکنون شاهد پیشرفت ۹۵ درصدی این پروژه هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان تاکید کرد: برای قهرمان پروری در رشته های ورزشی به زیرساخت ها و اماکن ورزشی استاندارد نیاز هست، باتوجه به پیشرفت هایی که در پروژه های ورزشی رودبار می بینیم در آینده شاهد پرورش استعداد های ناب ورزشی خواهیم بود کَما اینکه در حال حاضر نیز ورزشکاران با استعداد رودباری در میادین مختلف ورزشی افتخار می آفرینند. در این خصوص با توجه به اماکن ورزشی زیر مجموعه اداره ورزش و خارج از آن به این نتیجه رسیدیم که تعداد زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال را در سطح شهرستان افزایش دهیم. از هفت شهر شهرستان، تنها شهر رودبار باتوجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی شاهد افتتاح اولین زمین چمن مصنوعی بود.

بازیار گفت: تلاش می کنیم برای هر شهر یک زمین چمن مصنوعی ایجاد کنیم و اکنون در شهرهای منجیل و لوشان کارهای اولیه مربوطه انجام شده و تا پایان سالجاری سه زمین به بهره برداری می رسد.

وی به ساخت زمین های چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان رودبار اشاره کرد و افزود: در روستاهای شهرستان هم کار ساخت زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در حال انجام است، جوانان ورزشکار شیرکوه نیز به زودی شاهد افتتاح زمین چمن مصنوعی در روستای خود خواهند بود. رئیس اداره ورزش و جوانان با بیان اینکه رشته ورزشی کشتی جزء محبوب ترین رشته ها در شهرستان رودبار است گفت: برای پیشرفت این رشته محبوب هفت تخته تشك به هيئت كشتي اهدأ گردید و دو خانه کشتی برای ورزشکاران این رشته توسط اداره ورزش و جوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش در سطح شهرستان رودبار احداث و افتتاح شد.

بازیار با اشاره به قهرمانی تیم های رشته های ورزشی شهرستان رودبار در سطح استان و کشور گفت: در چند سال اخیر تیم های فوتسال شهرستان رودبار قهرمان لیگ برتر استانی شده اند. رودبار به عنوان قطب فوتسال استان شناخته می شود و بازیکنان بزرگی در لیگ برتر فوتسال کشور بازی می کنند و ان شاء الله در آینده نزدیک به تیم ملی راه پیدا می کنند. این شهرستان در رشته مختلف ورزشی بازیکنان تراز اول و حرفه ای دارد از جمله: رشته فوتبال علیرضا جهانبخش و شایان مصلح، رشته فوتسال فرزین مهری، پژمان بهادیوند و خانم فاطمه اعتدادی، رشته والیبال علی یوسف پور، مهدی جلوه، بهنام حاجی پور، علی عفت دوست، امیر گلریز، در رشته هاکی بانوان خانم ها زیبا یحیوی و مریم حیدری به عنوان بازیکن و خانم مینا حسنی به عنوان مربی تیم ملی که اکنون در مسابقات هاکی قهرمانی آسیا حضور یافته اند، همچنین دو ملی پوش تیم ملی بوکس نوجوانان کشور از شهرستان رودبار هستند که به زودی به مسابقات آسیایی اعزام می شوند و برای علاقه مندان به این رشته هم با کمک بابایی رئیس هیئت رینگ بوکس تدارک دیده شده، البته تعداد دیگری از استعدادهای ورزشی این شهرستان در مسیر پیشرفت قرار دارند و در آینده نزدیک حرف های بسیاری برای گفتن خواهند داشت. این پیشرفت مهم نشان از برنامه ریزی دقیق برای ورزش شهرستان دارد که توسط آقای اسماعیلی رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان آغاز و پیگیری، نظارت و اجرای آن توسط تیم کنونی اداره در سال های اخیر ادامه دارد.

بازیار از عدم وجود اسپانسر جهت اعزام تیم ها به مسابقات مختلف ورزشی انتقاد کرد و اظهار داشت: در این خصوص با تعداد بسیاری از شرکت ها، واحد های تولیدی، بازاریان و… مذاکره کردیم اما متاسفانه به نتیجه نرسیدیم. البته تعدادی از ورزش دوستان بصورت مقطعی کمک هایی هم می کنند اما جوابگوی تیم ها و ورزشکاران اعزامی به مسابقات کشوری و بین المللی نیست. کمک هایی که از سوی اداره کل ورزش صورت می گیرد ماهیانه پنج میلیون تومان است که برای ۲۱۶ روستا، چهار بخش،  هفت شهر و ۳۶ هیئت ورزشی انجام می شود و جوابگوی همه ی هزینه ها نیست. برنامه ریزی هایی برای درآمد ثابت و پایدار اداره ورزش و جوانان صورت گرفته که از محل اماکن تحت اختیار این نهاد باید انجام بپذیرد. توصیه ما به سرمایه گذاران و بازاریان شهرستان این است که  برای حل مشکلات ورزشی پیش قدم شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان افزود: ورزش باعث سرگرمی، نشاط و تخلیه هیجانات کاذب انسان در جامعه شده و نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند و برای سلامتی جسم و روح بسیار مفید است. برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که جوانان جذب ورزش شده و اوقات فراغت خود را از طریق مسابقات، اردوهای فرهنگی و … پر کنند. این موضوع یکی از دغدغه های مهم مسئولین شهرستان بوده و تلاش های بسیاری برای تحقق آن انجام گرفته است.

بازیار در پایان با اشاره به پیگیری های مسئولین جهت رفع مشکلات ورزش شهرستان رودبار اظهار داشت: از زحمات، تلاش و پیگیری های دکتر منوچهر جمالی نماینده مجلس شورای اسلامی، فرمانداران وقت و کنونی آقایان میرغضنفری و مهندس ضیائی، مهندس پورعلی معاونت سیاسی و اجتماعی فرماندار، بخشداران، مدیریت شهری شهرستان، شورای اسلامی شهر و سایر مسئولین و عزیزانی که در امر ورزش و جوانان احتمام ورزیدند کمال تشکر و قدردانی را دارم/شکوفه های زیتون

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار