دلنوشته خبرنگار

قلمی که خداوند به آن قسم یاد کرده باید بیان کننده حق وحقیقت و تبلور اندیشه های پاک باشد

عبداله بشارتی
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 آگوست 2018 | 19:11 ب.ظ
قلمی که خداوند به آن قسم یاد کرده باید بیان کننده حق وحقیقت و تبلور اندیشه های پاک باشد قلمی که خداوند به آن قسم یاد کرده باید بیان کننده حق وحقیقت و تبلور اندیشه های پاک باشد (مقدمه ) قرآن کریم در آیه اول سوره قلم میفرماید :” ن والقلم و مایسطرون “قسم به قلم و انچه خواهد نگاشت . خداوند به لطف و رحمت خویش , توان قلم بدست گرفتن را به […]

قلمی که خداوند به آن قسم یاد کرده باید بیان کننده حق وحقیقت و تبلور اندیشه های پاک باشد
(مقدمه )
قرآن کریم در آیه اول سوره قلم میفرماید :” ن والقلم و مایسطرون “قسم به قلم و انچه خواهد نگاشت . خداوند به لطف و رحمت خویش , توان قلم بدست گرفتن را به ما ارزانی داد و ما وظیفه داریم تا خود را به خلق نیکو آراسته نموده و بیان کننده حق و حقیقت باشیم .در این راه پرخطر ممکن است از سوی دنیا پرستان امروزی که خود را با ظاهری معنوی آراسته کرده اند وسوسه شده و یا مورد شماتت قرارگیریم .
در این روزگار سخت , سیاسیون قدرت طلب با ظاهری معنوی و فریبنده که اندیشه ای جز ظلم و ستم ندارند ,انتظار دارند برای منافع دنیوی آنان قلم بزنی و در جرم نفاق آنان شریک شوی و از راه خیر و سعادت که سفارش انبیا و اولیا خداست بازمانی , که البته این عمل , شایسته انسانهای متقی و با ایمان نیست و اما آنچه مایه شرافت می باشد این است که از هوای نفسانی دوری نموده و بر عهد و سوگندی که یادکرده ایم ثابت قدم باشیم و طوری عمل کنیم که مرضی الهی بوده و در روز محشر ذلیل و ترسان محشور نگردیم ”
و اما بعد , اینجانب در عرصه اطلاع رسانی زحمات طاقت فرسایی را متحمل شده ولی با توکل به خداوند توانسته ام , گرفتار تمایلات دنیوی نشوم و در شرایط بسیار سخت , استقلال خویش را حفظ نموده و ثابت قدم باشم و در این عرصه اهدافی داشته که از جمله آنها : شناساندن شهرستان رودبار در سطح کشور, بیان درد دل مردم و رساندن آن به گوش مسولبن در رده های مختلف , حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی , دوری جستن از فریبکاران با ظاهری معنوی , حفظ حرمت خون شهدا , دفاع از حق وحقیقت و راه و روش حضرت امام و رهبری معظم انقلاب می باشد و اینک نکاتی پیرامون حال و هوای اهل قلم و سختی هایی که متحمل می شوند , را بیان می نمایم .
بنده و دیگر اصحاب قلم با مشاهده وضعیت چندین ساله کشور که مردم نجیب و شریف و انقلابی ما علی رغم پشتیبانی قاطع خویش از قوای حاکمه , با انواع مشکلات بویژه اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و با شرایط بسیار سخت زندگی می نمایند و عمر گرانبهای خویش را سپری می نمایند , در رنج و عذاب هستیم و از همه کسانی که عامل بوجود آمدن این وضعیت کشور هستند , متنفریم و دعای همیشگی و آرزوی ما افشای پشت پرده و دست های خیانت کننده به نظام مقدس اسلامی و مردم مسلمان این کشور است . تا انشا ا… در محضر خداوند باریتعالی و پیشگاه ملت بزرگ روسیاه شوند
توصیه صاحب قلم و دیگر همکاران به کسانی که بدنبال قدرت طلبی و ایجاد اختلاف در بین مردم و مسولین هستند این است که طوری عمل کنید که حداقل شرمنده شهدای عزیز نباشید , صادقانه اهداف و راه شهدا را دنبال کنید و بدانید , عملکرد شما , صداقت در گفتار را اثبات می نماید .
واطمینان داشته باشید , مردم قبل از اینکه به گفتار و ظواهر شما توجه کنند به عملکرد شما توجه نموده و آن را ملاک و معیار قرار می دهند . متولیان جامعه اسلامی ما بدانند , امروزه صحبت های شیرین و جذاب و ذکر مثال های تاریخی و افسانه ای اثر بخش نیست . بلکه عملکرد صادقانه آنها اثرگذار است . و مردم بدقت اعمال و رفتار شما ها را زیر نظر دارند . پس ساده زیستی را سر لوحه اعمال خویش قرار دهید و از ریخت و پاش های بی مورد در همه زمینه ها حتی بر پایی مجالس معنوی خود داری کنید . به درد دل مردم که در فضاهای مجازی و مطبوعات بیان می شود توجه نمایید و برای به کرسی نشاندن نظر خود پافشاری نکنیم شاید به ظاهر حق ولی در باطن ناحق و باطل باشد .
و کلام آخر اینکه بدانید صاحبان قلم بویژه خبرنگاران از همه امور با خبرند و خوشبختانه فضای های مجازی هم میزان آگاهی مردم را در دورترین نقاط کشور بالا برده اند و امروزه مشکلات جامعه بر کسی پوشیده نیست و هیچکس نمی تواند خود را مقصر نداند . لذا همه باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم جامعه را برطرف نماییم تا آنان در مواقع حساس ,حامی و پشتیبان ما باشند . در پایان توصیه ای هم به مسولان در قوای مختلف داریم و آن اینکه اطلاع رسانی امر مبارکی است و دانستن هم حق مردم است پس در اطلاع رسانی کوتاهی نکنید و بدانید مردم بهترین قضاوت کننده خواهند بود و در مواقع مهم و حساس بویژه در انتخابات و در سر صندوق های اخذ رای پاسخ محکم و دندان شکنی به عملکرد خوب و یا بد ما خواهند داد . چرا که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) : مردم این زمان از مردم دوران رسول ا… بهترند .
واما توصیه ی برادرانه به همکاران خبرنگار : حرمت قلم را پاس بداریم که خداوند به آن قسم یاد کرده و باید بیان کننده حق وحقیقت باشد .
عبداله بشارتی سیدانی
خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی شهرستان رودبار

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار