استاندار گیلان:

واحدهای مسکن محرومان بدور از عجله و شتاب بدون نقص تحویل شود

مجید رضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 اکتبر 2023 | 12:35 ب.ظ
واحدهای مسکن محرومان بدور از عجله و شتاب بدون نقص تحویل شود استاندار گیلان از دستگاه‌های اجرایی خواست دقت لازم را در تکمیل مسکن محرومان داشته باشند و این واحدها بدور از عجله و شتاب در واگذاری تکمیل و بدون نقص به متقاضیان تحویل شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه بررسی ساخت مسکن محرومان استان گفت: مساله تامین […]

استاندار گیلان از دستگاه‌های اجرایی خواست دقت لازم را در تکمیل مسکن محرومان داشته باشند و این واحدها بدور از عجله و شتاب در واگذاری تکمیل و بدون نقص به متقاضیان تحویل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه بررسی ساخت مسکن محرومان استان گفت: مساله تامین مسکن از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم در قالب نهضت ملی مسکن است و یکی از مباحث مورد تاکید حاکمیت و دولت که همه دستگاهها و نهادها موظفند به آن عمل کنند تامین مسکن برای همه اقشار جامعه است.

وی تصریح کرد: برای تامین نظر نهادهای حاکمیتی در محرومیت زدایی باید تامین مسکن به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و اعتبار لازم در این بخش نیز تامین شود.

وی عنوان کرد: در استان گیلان تامین زمین به دلیل آنکه بخش زیادی از اراضی در اختیار نهادهایی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) شهرداری ها، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و وامور اراضی است محدودیت هایی وجود دارد که در این راستا باید با شناسایی عرصه‌های مختلف زمین مورد نیاز برای ساخت نهضت ملی مسکن فراهم شود.

استاندار گیلان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، ثبت نام انجام شده و واجد شرایط شناسایی شده اند اما به دلیل کمبود زمین منابع تامین نشده اند و باید به هر شکل ممکن زمین مورد نیاز فراهم شود.

عباسی اضافه کرد: میزان تقاضا، عرضه و ظرفیت ها باید مشخص شود و در این میان با مشارکت و همدلی می توانیم کسری کار را جبران کرده و اجرای تعهدات را سرعت بخشیم و در بازه زمانی تعیین شده با تامین اعتبار واحدهایی نیمه تمام را تحویل دهیم.

وی خواستار تشکیل جلسه فوق العاده ای برای حل مشکل پروژه مسکن مهر ۶۴ واحدی املش شد و گفت: مشکلات این افراد باید با محوریت استانداری، فرمانداری و مدیران مربوطه حل شود.

سرپرست راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه کل متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن از گیلان ثبت نام کرده اند را ۱۱۹ هزار و ۶۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد زمین ۲۷ هزار و ۲۲۸ واحد به میزان ۱۶ هزار ۸۹ هکتار تامین شده است.

محمدرضا فلاحتگر ادامه داد: تعداد متقاضیان دارای آورده ۴۰۰ میلیون ریالی نیز ۶ هزار ۸۸۴ نفر است که در این راستا ۶ هزار ۲۹۱ نفر مددجویان کمیته امداد و سه هزار ۵۴۶ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که در مجموع تعداد آنان ۹ هزار ۸۳۷نفر می باشد.

وی سهمیه گیلان از ظرفیت ۵۰ هزار نفری مسکن محرومان کشور را هزار و ۴۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: منابع مالی این طرح از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)، اعتبارات تخصیص یافته از صندوق ملی مسکن، کمک های مردمی (مصالح، هبه و …) خیرین، ۰/۵ درصد درآمد مشمول مالیات بانک ها، اعتبارات و تسهیلات مالی کم بهره بانک های عامل و سایر نهادها و موسسات خصوصی و دولتی، منابع داخلی بنیاد مسکن و آورده متقاضی تامین خواهد شد.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار