با تدبیر دولت و تصویب مجلس:

برای اولین بار شکایت مستاجر از مالک امکانپذیر شد

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 ژوئن 2023 | 23:02 ب.ظ
برای اولین بار شکایت مستاجر از مالک امکانپذیر شد طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی مسکن مکلف شد هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بهای مسکن اقدام کند و در صورت دریافت اجاره بیشتر، مستاجر می تواند از مالک شکایت کند.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در […]

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی مسکن مکلف شد هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بهای مسکن اقدام کند و در صورت دریافت اجاره بیشتر، مستاجر می تواند از مالک شکایت کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۲ خرداد ماه) مجلس، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را بررسی کرده و ماده ۸ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۸ این طرح، شورای عالی مسکن مکلف است هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بها و قرض موضوع شرط آن اقدام کند. شورای مذکور مکلف است تعیین سقف و میزان افزایش یاد شده این ماده را تا قبل از پایان اردیبهشت هر سال اعلام کند.

جواد سادات فیرزنی مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها به مهر گفت: طبق مصوبه مجلس دولت مجاز شده است که سقف اجاره بها در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر را تعیین کند.

وی در ادامه افزود: طبق ماده ۸ این مصوبه در صورتی که مالکین از مستأجران اجاره بیشتری دریافت کنند مستأجر می‌تواند از مالک شکایت و اجاره را طبق قانون پرداخت کند و از سوی دیگر مالک نیز برای دریافت اجاره بهای بیشتر جریمه خواهد شد.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه این قانون از چه زمانی اجرایی خواهد شد گفت: به محض ابلاغ از سوی شورای نگهبان این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی خواهد شد مستأجران می‌توانند از این قانون استفاده کنند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار