دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حداقل ۲۰ درصد از ورودی های سال آینده را از میان فارغ التحصیلان هنرستانی جذب خواهد کرد

تاریخ انتشار: شنبه 25 فوریه 2023 | 20:24 ب.ظ
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حداقل ۲۰ درصد از ورودی های سال آینده را از میان فارغ التحصیلان هنرستانی جذب خواهد کرد معاون آموزش متوسطه در نشست دفتر فنی، حرفه ای و کاردانش با بيان اين كه حداقل ۲۰ درصد از ورودی های سال آینده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از میان فارغ التحصیلان هنرستانی خواهند بود، از برگزاری نمایشگاه بزرگ تولیدات و دستآوردهای هنرستان های کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به […]

معاون آموزش متوسطه در نشست دفتر فنی، حرفه ای و کاردانش با بيان اين كه حداقل ۲۰ درصد از ورودی های سال آینده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از میان فارغ التحصیلان هنرستانی خواهند بود، از برگزاری نمایشگاه بزرگ تولیدات و دستآوردهای هنرستان های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمد مهدي كاظمي با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای، بیان کرد:

توجه به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از جهت اینکه به عنوان پیشران تولید و اقتصاد کشور و همچنین زمینه ساز اشتغال است، باید به صورت ویژه برای آن برنامه ریزی و طراحی نمود. کیفیت بخشی به این آموزش ها مهم بوده تا بتوان اشتغال پذیری بیشتر را در بازار کار فراهم نمود.

وي گفت:

بخشی از این کیفیت بخشی مرتبط با زیر ساخت ها در حوزه منابع انسانی، فضای مناسب، تجهیزات و موارد دیگر است که از ابتدای سال تا امروز بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان در راستای تامین تجهیزات هنرستانی تخصیص داده شده است و تا پایان سال جاری مبالغ دیگری اختصاص داده خواهد شد. همچنین رشد ۴۲۰ درصدی در افزایش سهم منابع اعتبار تجهیزاتی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در لایحه بودجه پیشنهاد شده است که در صورت تصویب توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، به ارتقای کیفیت آموزش­های کارگاهی کمک بسیاری خواهد نمود.

وی با اشاره به حوزه تامین منابع انسانی برای هنرستان ها، عنوان کرد:

مجوز جذب نیروی انسانی اخذ شده و در آزمون استخدامی سال آینده بخشی از این ظرفیت را برای تامین منابع انسانی آموزش های فنی و حرفه ای درنظر گرفته خواهد شد.

محمدمهدی کاظمی در ادامه در ارتباط با شیوه جذب دانشجو برای تربیت هنرآموز در دانشگاه تریت دبیر شهید رجایی، اظهار کرد: طبق پیگیری های انجام شده حداقل ۲۰ درصد از ورودی های سال آینده این دانشگاه از میان فارغ التحصیلان هنرستانی می باشد که اقدام بسیار مهمی است که باعث افزایش کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: آموزش همراه با تولید با جدیت باید پیگیری شود و در همین راستا برگزاری نمایشگاهی از تولیدات و دستآوردهای هنرستان ها مورد تاکید است، چندین استان تا به امروز اقدام به برگزاری این نمایشگاه ها نموده و برگزاری یک نمایشگاه ملی از تولیدات و دستآوردهای هنرستان ها به صورت متمرکز در حال برنامه ریزی و اقدام است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار