طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور؛

کارمندان بیشتر از پزشکان مالیات پرداخت می‌کنند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 17 نوامبر 2022 | 20:06 ب.ظ
کارمندان بیشتر از پزشکان مالیات پرداخت می‌کنند مسعود میرزایی، مشاور عالی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد هر کارمند سالیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان مالیات می‌دهند، در حالی‌که پزشکان فقط ۱۸ میلیون تومان مالیات می‌پردازند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مشاور عالی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد هر کارمند سالیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان مالیات […]

مسعود میرزایی، مشاور عالی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد هر کارمند سالیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان مالیات می‌دهند، در حالی‌که پزشکان فقط ۱۸ میلیون تومان مالیات می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مشاور عالی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد هر کارمند سالیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان مالیات می‌دهند، در حالی‌که پزشکان فقط ۱۸ میلیون تومان مالیات می‌پردازند.

مسعود میرزایی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: با تحقق عدالت مالیاتی در جامعه رسیدن به عدالت اجتماعی آسان‌تر شده و شکاف اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به دنبال افزایش درآمد به هر نحوی نیست، اظهار کرد: معتقدیم که فعالان اقتصادی باید متناسب با درآمد حقیقی خود طبق قانون قانون مالیات پرداخت کنند تا عدالت مالیاتی در جامعه تحقق یابد.

میرزایی بیان کرد: نظام مالیاتی علاوه بر تامین درآمدهای دولت باید بر اساس اصل عدالت نیز عمل کرده و نباید هیچگونه اجحافی نسبت به مودیان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست سازمان امور مالیاتی در شرایط فعلی فشار به مردم عادی نیست، بلکه شناسایی و اخذ مالیات از افرادی است که فرار مالیاتی دارند و مالیات و حق دولت را پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل دفتر ریاست و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: اعتقادی به اخذ مالیات با روش‌هایی مانند اجبار و زور نداریم همانطور که اعتقادی به‌عدم دریافت حقوق حقه دولت نداریم.

مشاور عالی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پارسال پزشکان به طور میانگین ۱۸ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند این در حالی است که هر کارمند در سال به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان مالیات به دولت پرداخت می‌کند.

میرزایی افزود: در سال ۱۳۹۹ مجموع مالیات اخذ شده از صنوف و مشاغل در کشور ۱۷ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در اقتصاد کشور رقم ناچیزی است.

وی اظهار کرد: سال گذشته با اجرای طرح عدالت مالیاتی و بررسی صحیح میزان درآمد اصناف، مالیات یک میلیون و ۷۰۰ هزار مؤدی مالیاتی صفر شد، یعنی هیچ مبلغی از این اصناف به عنوان مالیات دریافت نشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای کاهش و حذف شکاف طبقاتی در جامعه باید به کسی ظلم نشود، اضافه کرد: به معنی دیگر نباید از کسی مالیات اضافی گرفته شود و نباید کسی به خود اجازه دهد مالیات قانونی و به حقه دولت را پرداخت نکند.

وی با اشاره اینکه یکی از کارکردهای نظری مالیات تنظیم‌گری اقتصادی است، ادامه داد: گاهی برای حمایت و افزایش تولید و رشد و رونق و توسعه معافیت مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر ریاست و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هم اکنون نیز فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

میرزایی افزود: با توجه به آنچه امروز به عنوان مالیات وصول می‌شود بدون شک فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و کسانی هستند که در آمد کسب می‌کنند اما حق دولت را نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: برای غلبه بر این مشکل سازمان امور مالیاتی روش‌های سنتی را کنار گذشته و از سال گذشته اقدام به شناخت پایایه‌های جدید مالیاتی کرده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین علل افزایش تمکین مالیاتی توسط مودیان در سال گذشته این بود که دست سازمان امور مالیاتی با الکترونیکی و دیجیتالی کردن سیستم پر بود.

وی اضافه کرد: امروز سیاست سازمان امور مالیاتی برای کم کردن شکاف مالیاتی این است که مالیات از فعالان اقتصادی بر اساس اطلاعات و داده‌های دقیق که از طریق تراکنش‌های حساب‌های بانکی، دستگاه‌های کارتخوان (پُز) و ارتباطاعات حساب‌های بانکی دریافت می‌شود، اخذ شود.

مدیرکل دفتر ریاست و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه شرکت‌هایی وجود دارند که فقط ۱۰ درصد آنچه باید مالیات بدهند پرداخت می‌کنند، ادامه داد: برای حل این مشکل و اخذ مالیات حقیقی و منصفانه از این شرکت‌ها اداره حسابرسی ویژه تشکیل شده است که می‌توان در صورت نیاز این اداره حسابرسی ویژه را در سایر استان‌ها از جمله استان اردبیل راه اندازی کرد.

میرزایی با تاکید بر رعایت اخلاق و تکریم ارباب رجوع و مودیان گفت: باید همه با تنویر افکار عمومی و ارتقای فرهنگ مالیاتی تلاش کنند تا اعتماد مودیان به سازمان امور مالیاتی افزایش یافته و تمکین مالیاتی در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: امیدواریم با اجرای عدالت مالیاتی و تشویق مودیان به طرح خوداظهاری مالیاتی و تمکین در پرداخت به موقع مالیات بیش از پیش شاهد ارتقای نظام سلامت اداری بوده و تا چهار سال آینده بخش زیادی از منابع دولت از طریق تامین شود

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار