رُهام

خودرویی از صفر تا 100 ایرانی است // از خودروی جدید شرکت سایپا رونمایی شد

M.R.M
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 19 جولای 2018 | 15:28 ب.ظ
خودرویی از صفر تا 100 ایرانی است // از خودروی جدید شرکت سایپا رونمایی شد درفک خبر در نمایشگاه خودروی شیراز از خودروی جدید شرکت سایپا با نام رهام رونمایی شد. این محصول جدید که به گفته محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، برخوردار از مدرن‌ترین امکانات و قابلیت‌های روز بوده و توان رقابت با خودروهای خارجی هم‌رده خود در بازار ایران از هر نظر را دارد، نخستین خودروی ایرانی […]

درفک خبر

در نمایشگاه خودروی شیراز از خودروی جدید شرکت سایپا با نام رهام رونمایی شد.

این محصول جدید که به گفته محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، برخوردار از مدرن‌ترین امکانات و قابلیت‌های روز بوده و توان رقابت با خودروهای خارجی هم‌رده خود در بازار ایران از هر نظر را دارد، نخستین خودروی ایرانی مبتنی بر یک پلتفرم طراحی شده در ایران است. در واقع سایپا با این پروژه، برای اولین بار چرخه ساخت یک خودرو، از طراحی اولیه تا ساخت نهایی را در داخل کشور به انجام رسانده است.

“رهام”خودرو جدید سایپا با پیشرانه‌ ۱.۶ لیتری یا به طور دقیق‌تر، ۱۶۵۰ سی‌سی عرضه می‌شود که قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

این موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ، مشابهت زیادی با قوای محرک جدید، روی برلیانس H330 دارد و احتمالا، تحت لیسانس برلیانس چین در ایران تولید خواهد شد.

رهام، با جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته یا گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته عرضه خواهد شد و بین ۱۲۶۰ تا ۱۳۳۰ کیلوگرم، وزن خواهد داشت. با این اوصاف، می‌توان پیش‌بینی کرد که خودروی ملی سایپا، در زمانی حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و مشابه برلیانسH330؛ نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

قیمت سایپا رهام در تیپ های مختلف، نامشخص است اما بنا به اظهارات غیررسمی مدیران سایپا، در بازه‌ قیمتی بیش از ۱۰۰میلیون تومان عرضه خواهد شد.

رهام خودرویی از صفر تا ۱۰۰ ایرانی است

محسن جهرودی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، در مراسم معرفی این خودرو در جمع خبرنگاران گفت: این خودرو از طراحی تا ساخت توسط نخبگان کشور در حوزه خودرو سازی طراحی و ‌تولید شده البته در حال حاضر این خودرو در مرحله معرفی است و تا زمان تجاری‌سازی این محصول زمان زیادی مانده است.

جهرودی درباره زمان عرضه این‌ محصول نیز اظهار داشت: این خودرو در مرحله تست جاده و سایر تست‌های بین‌المللی است و زمان عرضه ان نیز نا‌مشخص خواهد بود.

مدیرعامل سایپا گفت: بخشی از قالب‌سازی‌های این خودرو در خارج از ایران انجام شده و این نیز در حالی است که طراحی و نقشه قالب ها توسط مهندسین داخلی انجام شده و تنها قالب‌گیری در خارج از ایران صورت گرفته است.

جهرودی عنوان کرد: این خودرو با استاندارد  euro pn capعرضه خواهد شد و این استاندارد به این مفهموم است که sp100  امکان حرکت در جاده‌های اروپا را نیز دارد.

مدیرعامل سایپا گفت: تمام نگرشمان بر تولید خودرو داخلی است و خروج سیتروئن به صورت تعلیق شده در ایران است و فعالیت سایپا سیتروئن متوقف نخواهد شد و چانگان و تیبا ۲ در سایپا سیتروئن تولید می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار