رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

زیتون یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال برای کشاورزان رودباری درآمدزایی دارد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 4 سپتامبر 2022 | 20:20 ب.ظ
زیتون  یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال برای کشاورزان رودباری درآمدزایی دارد رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت زیتون در باغات رودبار گفت: برداشت زیتون از باغات رودبار در این استان افزون بر یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال برای زیتونکاران این شهرستان درآمدزایی دارد. به گزارش خبری تحلیلی درفک خبر؛ صالح محمدی عنوان کرد: کار برداشت زیتون تا پایان آذرماه ادامه دارد، […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت زیتون در باغات رودبار گفت: برداشت زیتون از باغات رودبار در این استان افزون بر یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال برای زیتونکاران این شهرستان درآمدزایی دارد.

به گزارش خبری تحلیلی درفک خبر؛ صالح محمدی عنوان کرد: کار برداشت زیتون تا پایان آذرماه ادامه دارد، از این‌رو پیش بینی می‌شود که ۱۸ هزار تن زیتون با درآمدزایی بیش از یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال حاصل تلاش باغداران زیتون باشد.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار باغدار شهرستان رودبار در این استان زیتون برداشت می‌کنند، اضافه کرد: هشت هزار و ۳۳۳ هکتار باغ زیتون در شهرستان رودبار وجود دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان بیان داشت: برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری آغاز می‌شود و با رقم روغنی پایان می‌یابد ضمن اینکه گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم‌های زیتون تولیدی باغداران رودبار است.

وی با بیان اینکه ۱۰ کارگاه روغن‌کشی در این شهرستان فعال است، عنوان کرد: این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران است و به علت برخورداری از آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود: گیلان در مساحت و تولید زیتون رتبه سوم کشور را دارد.

زیتونکاران شهرستان رودبار سال گذشته از سطح بیش از هشت هزار هکتار باغات بارور خود ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون به ارزش اقتصادی یک هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال برداشت کردند،  ۱۱ هزار و ۷۹۷ تن از این زیتون ها کنسروی و ۹ هزار و ۶۵۳ تن روغنی بود که در ۱۰ کارگاه روغن کشی رودبار یک هزار و ۹۳۰ تن روغن زیتون تولید شد.

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار