معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان؛

گوزن مینیاتوری “شوکا” در جنگل های گیلان مشاهده شد

M.R.M
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 21 جولای 2022 | 21:53 ب.ظ
گوزن مینیاتوری “شوکا” در جنگل های گیلان مشاهده شد معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان از مشاهده گوزن مینیاتوری “شوکا” در جنگل های گیلان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر تورج صادقی گفت : گونه جانوری شوکا که بعنوان گوزن مینیاتوری گیلان معروف است و به دلیل اطلاعات کم از این گونه  تصور می شد نسل آنها در […]

معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان از مشاهده گوزن مینیاتوری “شوکا” در جنگل های گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر تورج صادقی گفت :

گونه جانوری شوکا که بعنوان گوزن مینیاتوری گیلان معروف است و به دلیل اطلاعات کم از این گونه  تصور می شد نسل آنها در جنگلهای گیلان کمیاب شده است، اخیرا در مناطق جنگلی گیلان مشاهده شده است.

وی اظهار داشت :

ثبت و تصویر برداری این گونه  توسط یکی از دوستداران محیط زیست بنام حسین آقایی  از پویش مردمی حیات وحش گیلان و محیط بانان استان انجام  شده است.

صادقی اضافه کرد :

ثبت حضور این حیوانات در عرصه های جنگلی استان گیلان نشان دهنده اهمیت  حفظ زیستگاه ها   و وجود محیطی امن برای زندگی این جانوران است.

شوکا کوچکترین گوزن از خانواده گوزن ها  است، کـه نسل آن به شـدت درسال های اخیر به دلیل تخریب زیستگاه ها و شکار بی رویه مورد تهدید قرار گرفته است . شوکا پستانداری است کوچکتر از مرال که در زبان ترکمنی آن را شوکه، در ترکی” الیک” و در کردی “فیله گچه” می نامند ، این حیوان کمی قوزدار به نظر می رسد و دارای دم بسیار کوتاه است. موهای این حیوان در فصل تابستان کوتاه و نرم و به رنک قهوه ای متمایل به قرمز و در زمستان به رنک خاکستری است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار