مدیر جهاد کشاورزی رودبار:

بسته‌های حمایتی برای کشت کلزا از سوی دولت به کشاورزان ارائه می‌شود

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 16 اکتبر 2021 | 18:44 ب.ظ
بسته‌های حمایتی برای کشت کلزا از سوی دولت به کشاورزان ارائه می‌شود مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان در راستای توسعه کشت کلزا، بسته های حمایتی مختلفی را برای کشاورزان در نظر گرفته است. به گزارش درفک خبر ،سروش ابراهیمی اظهار داشت : کشت کلزا به عنوان زراعتی مهم و استراتژیک محسوب می شود و سازمان جهاد کشاورزی به منظور توسعه زراعت کلزا سطحی معادل […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان در راستای توسعه کشت کلزا، بسته های حمایتی مختلفی را برای کشاورزان در نظر گرفته است.

به گزارش درفک خبر ،سروش ابراهیمی اظهار داشت : کشت کلزا به عنوان زراعتی مهم و استراتژیک محسوب می شود و سازمان جهاد کشاورزی به منظور توسعه زراعت کلزا سطحی معادل ۱۰۰۰ هکتار را برای شهرستان رودبار در نظر گرفته است.

وی افزود: طی برنامه ریزی‌های انجام شده با آموزش های چهره به چهره ، آموزش های مجازی و نصب بنر در سطح روستاها اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان صورت گرفته است .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در راستای توسعه کشت کلزا، بسته های حمایتی مختلفی را برای کشاورزان که شامل کود (سولفات پتاسیم ، منیزیم ،آمینو اسید واسید هیومیک) ، سموم علف کش، اعطای تسهیلات بانکی سرمایه در گردش (کشاورز کارت )، در اختیار گذاشتن دستگاه ساقه خرد کن ، خرید تضمینی( به ازای هر کیلوگرم ۱۵هزار تومان) در نظر گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با بیان اینکه در راستای اجرایی شدن تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در سال جاری کشت کلزا به دلیل اهمیت فراوانی که دارد مورد توجه و اهتمام ویژه سازمان جهاد کشاورزی می باشد،افزود ؛
کشت کلزا به جهت پایداری تولید از نظر افزایش عملکرد و کاهش آفات ،بیماریها و علف های هرزبرای محصولاتی به ویژه گندم و
جو به عنوان یکی از محصولات اصلی در تناوب کشت محسوب می شود که با اجرای تناوب کشت کلزا و گندم سالانه مقادیر زیادی از مصرف سموم کاهش یافته و در جهت سلامتی محیط زیست گام های اساسی برداشته می شود.

دومین اهمیت کشت کلزا بحث تولید روغن در کشور است که بر اساس بررسیهای به عمل آمده بیش از ۸۰ درصد روغن مصرفی در کشور وارداتی است. کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا برای کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز، به عنوان محصولی که نیاز به آب کمتری دارد و در فصل پاییز کشت می شود، مورد توجه جدی و اهتمام جهاد کشاورزی بوده و این ظرفیت و پتانسیل در منطقه وجود دارد.

سومین اهمیت کشت کلزا، تامین روغن سالم و با کیفیت برای سلامتی جامعه است. روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده یکی از بهترین روغن های مصرفی است.

چهارمین اهمیت کشت کلزا، تامین علوفه مورد نیاز به ویژه کنجاله برای دام است که می تواند به راحتی جایگزین کنجاله سویا شود و با برگرداندن بقایای کلزا مانند برگ ها، گل، پوسته غلاف، ساقه و ریشه موجب افزایش حاصلخیزی خاک و بهبود ساختمان خاک می شود.

🔸مدیر جهاد کشاورزی رودبار خاطر نشان کرد: توصیه می شود با توجه به اهمیت کشت کلزا ، کشاورزان علاقه مند به کشت این محصول استراتژیک به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کرده و نسبت به عقد قرار داد کشت کلزا اقدام کنند.

🔗 اخبار کشاورزی گیلان

https://chat.whatsapp.com/Ccelmb0YuP22vjGDyNZLCd

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار