مدیر جهاد کشاورزی رودبار:

برداشت فندق از سطح ۸۵۰ هکتار از باغ هاي شهرستان رودبار آغاز شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: شنبه 21 آگوست 2021 | 16:04 ب.ظ
برداشت فندق از سطح ۸۵۰ هکتار از باغ هاي شهرستان رودبار آغاز شد مدير جهاد کشاورزي رودبار گفت: عمليات برداشت فندق از سطح ۸۵۰ هکتار از باغ هاي اين شهرستان آغازشده است و پيش بيني مي شود از اين سطح بيش از ۲۵۵۰ تن محصول برداشت و روانه بازار شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مهندس ابراهیمی ميزان درآمد اين محصول براي باغداران را قابل توجه […]

مدير جهاد کشاورزي رودبار گفت: عمليات برداشت فندق از سطح ۸۵۰ هکتار از باغ هاي اين شهرستان آغازشده است و پيش بيني مي شود از اين سطح بيش از ۲۵۵۰ تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مهندس ابراهیمی ميزان درآمد اين محصول براي باغداران را قابل توجه برشمرد و خاطرنشان کرد:بر اساس پيش بيني ها بيش از ۱۲۷ ميليارد و ۵۰۰ میلیون تومان از راه برداشت فندق،درآمد نصيب بهره برداران اين محصول شود.

وی افزود سطح باغات فندق در شهرستان حدود ۱۰۰۰ هکتار است و ازاین میزان ۸۵۰ هکتار بارورهستند.

مهندس ابراهیمی با اشاره به اينکه فندق جز سومین محصولات باغي شهرستان از لحاظ سطح زيرکشت است ، افزود: تعداد بهره برداران فندق درسطح شهرستان ، ۳۰۰۰بهره بردار است که از اين طريق درآمدکسب مي کنند.

وی با بيان اينکه، باغات فندق شهرستان اکثرا جوان بوده و محصول آن از لحاظ کيفيت يکي از مرغوبترين فندق هاي کشور است،
ابراز امیدواری کرد با بکارگیری دانش کشاورزی و مدیریت نوین باغات در سال‌های آتی عملکرد این محصول را به ده تن در هکتار برسانیم .

وی اظهار داشت: محصول توليدي شهرستان بيشتر به صورت آجيلي مصرف مي گردد و علاوه بر مصرف داخل شهرستان به ساير شهرستانهاي استان و همچنين استانهاي مجاور صادر مي گردد.

مهندس ابراهیمی تصریح کرد، برداشت فندق در شهرستان از اواخر مردادماه شروع شده و تا اواسط مهر ادامه مي يابد.ارقام فندق موجود در شهرستان شامل;سگورب ، نگرت ،روند ،فرتیل و محلی مي باشد و اخيراً در مناطقی که در ارتفاعات اين شهرستان واقع شده اند کشت فندق در

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار