عضو سابق شورای اسلامی شهر رستم آباد:

در بحث انتخابات، اخلاق باید محور فعالیت‌ها باشد

صابر کریمی
تاریخ انتشار: جمعه 7 می 2021 | 17:53 ب.ظ
در بحث انتخابات، اخلاق باید محور فعالیت‌ها باشد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی بر این عقیده هستند که بداخلاقی های انتخاباتی نه تنها نتیجه بخش نیست، بلکه با موضع گیری های منفی افکار عمومی در بسیاری از مواردو نتایج بالعکس همراه است بیژن عطایی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام اسلامی و عملکرد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی بر این عقیده هستند که بداخلاقی های انتخاباتی نه تنها نتیجه بخش نیست، بلکه با موضع گیری های منفی افکار عمومی در بسیاری از مواردو نتایج بالعکس همراه است
بیژن عطایی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام اسلامی و عملکرد آن بر اساس آموزه های قرآنی و دینی است، ادامه داد: قرآن کریم، آبروداری مومن را در اولویت قرار داده و تهمت و افترا را منع کرده است.


وی افزود: دشمنان در حال رصد و پیگیری انتخابات در ایران هستند و نباید اجازه دهیم تا دشمنان به برخی بداخلاقی ها در این انتخابات دامن بزنند زیرا این امر به توسعه آسیب جدی وارد می‌کند.
عطایی با تاکید بر اینکه تقوای گفتاری بسیار حائز اهمیت است، افزود:طرفداران کاندیدها باید به گفتار و رفتار خودشان دقت کنند زیرا تمامی اعمال فرد مسلمان ثبت و ضبط می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وقتی فرد مومن به برادر خود تهمت بزند، دین و ایمان از قلب او بیرون می‌رود، ادامه داد: صندلی قدرت، ارزش از بین بردن دین و ایمان را ندارد و افرادی که در انتخابات بداخلاقی می کنند باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: هیچ فرد مسلمانی برای رسیدن به خواسته های دنیوی نباید برادر دینی اش را زیر سوال ببرد و موجب رنجش خاطر دیگر داوطلبان در انتخابات پیش رو شود.
بیژن عطایی با بیان این‌که در بحث انتخابات، اخلاق باید محور فعالیت‌ها باشد، اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده در عصر حاضر، فقدان اخلاق سیاسی و نبود اخلاق انتخاباتی است؛ در حالی که اخلاق انتخاباتی از مصادیق اخلاق کاربردی و اخلاق کاربردی نیز مسئولیت‌پذیری اخلاقی است. بر این اساس اگر دنبال اخلاق انتخاباتی هستیم باید قواعد مراودات کلی در خصوص مسائل انتخابات را مورد توجه قرار دهیم.
ایشان با تاکید بر این‌که پرهیز از حب و بغض‌های سیاسی، یکی از مصادیق اخلاق انتخاباتی است، ادامه داد: نباید به گزارش‌های غیر مستند توجه نشان دهیم. علاوه بر این، پرونده‌سازی و اعمال سلیقه‌های شخصی نیز اخلاق انتخاباتی را زیر سئوال می‌برد. همچنین رای مردم حق‌الناس است و باید اصل برائت و عدالت رعایت شود؛
وی افزود: باید فعالیت‌های سیاسی به سمت و سویی هدایت شود که رقابت‌ها در عین رفاقت‌ها شکل بگیرد. متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که گاهی بی‌دلیل نسبت به یکدیگر خصومت‌های بیش از حد نشان می‌دهیم، در حالی که فصل انتخابات، فصل نشاط سیاسی است و آن‌چه در نهایت باقی می‌ماند، نتایج رقابت‌ها است. از این‌رو اگر رفتار انتخاباتی ما مبتنی بر اخلاق انتخاباتی باشد به طور قطع، هر انتخاباتی که برگزار می‌شود، یک قدم ما را رو به جلو می‌راند. از این‌رو امیدواریم که در این دوره از انتخابات، فعالیت‌های سیاسی ما به سمت اخلاق‌محوری هدایت کند.
عطایی در بخش پایانی سخنان خود همگان را به رعایت اخلاق انسانی و اسلامی و تلاش برای تقویت معنویات و رسیدن به کمال مطلوب الهی در انتخابات دعوت کرد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار