فرماندار رودبار در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر؛

مساله اعتیاد به مواد مخدر یک مشکل بزرگ فردی و اجتماعی است

صابر کریمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2020 | 06:35 ق.ظ
مساله اعتیاد به مواد مخدر یک مشکل بزرگ فردی و اجتماعی است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر فرماندار رودبار در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر؛ متولیان مبارزه با مواد مخدر کارشان تعطیل بردار و محدودشدنی نیست هوشنگ عباسقلی زاده فرماندار رودبار گفت: همچنان که سوداگران مواد مخدر بیکار ننشسته اند و دنبال به دام کشیدن جوانان و نوجوانان و کسب حداکثر منافع خودهستند، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر فرماندار رودبار در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر؛ متولیان مبارزه با مواد مخدر کارشان تعطیل بردار و محدودشدنی نیست
هوشنگ عباسقلی زاده فرماندار رودبار گفت: همچنان که سوداگران مواد مخدر بیکار ننشسته اند و دنبال به دام کشیدن جوانان و نوجوانان و کسب حداکثر منافع خودهستند، دستگاههای متولی در امر مبارزه با مواد مخدر هم کارشان تعطیل بردار و محدودشدنی نیست.
وی افزود: مساله اعتیاد به مواد مخدر یک مشکل بزرگ فردی و اجتماعی است که علاوه بر عوارض جسمانی و روان شناختی آن برای فرد معتاد، سلامت جامعه را نیز از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مورد تهدید و آسیب قرار می‌دهد.
فرماندار گفت؛ اعتیاد، موقعیت و منزلت اجتماعی فرد را تنزل می‌دهد، نظام خانواده را متلاشی می‌نماید، درآمد خانواده و جامعه را تقلیل می‌دهد و فرد معتاد نسبت به قوانین اجتماعی و دستورات دینی بی تفاوت می‌گردد که این مساله زمینه ارتکاب بسیاری از انحرافات را از سوی وی فراهم می کند.
وی خاظر نشان کرد؛ اهمیت شهرستان رودبار در حوزه مبارزه با مواد مخدر بدلیل قرار گرفتن در مسیر کُریدور:شمال-جنوب و دروازه ورودی گیلان و استانهای همسایه، بسیار زیاد است به همین تناسب هم ماموریت ها و وظایف دستگاههای مربوطه بویژه نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر مبادی پشتیبانی در امر مبارزه با مواد افیونی قابل توجه و ستودنی است.
وی یادآور شد؛ انتظار داریم دستگاههای فرهنگی برای اقدامات پیشگیرانه نقش خود را پررنگ تر ایفا کنند، نظارت بر مراکز ترک اعتیاد اعم از کمپ ها و مراکز درمانی دیگر ، با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی باید بطور مستمر و با جدیت صورت گیرد تا از بروز تخلفات و مشکلات جلوگیری شود ضمن اینکه در این راستا کمک گرفتن از گروههای مردم نهاد همچون انجمن معتادان گمنام و سازمانهای مردم نهاد دیگر در حوزه آسیب های اجتماعی ضرورت دارد.
عباسقلی زاده سپس توسعه ، گسترش و حمایت از فضای نشاط اجتماعی و برنامه های فرهنگی و هنری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد؛ در این رابطه در صورت هماهنگی ادارات متولی با رعایت پروتکل های بهداشتی برای اجرای برنامه ها همکاری و استقبال خواهیم کرد.
فرماندار گفت؛ دستگاههای حمایتی و موسسات خیریه، مرکز فنی و حرفه ای و اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، برای تامین منابع مالی و اشتغال و حرفه آموزی افراد رها شده از دام اعتیاد ، کمک و حمایت لازم را انجام دهند چرا که این افراد و خانواده های آسیب پذیر نیاز به توجه و حمایت ویژه تری دارند.
وی همچنین تاکید کرد؛ باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای بهترین بهره را برای انجام اقدامات حوزه پیشگیری، مبارزه و سوء مصرف مواد مخدر ببریم.
وی در خصوص اهمیت فعال بودن کارگروه های مبارزه با مواد مخدر در شهرستان تاکید کرد و افزود: جلسات کارگروه های شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شامل کارگروههای مقابله با محوریت نیروی انتظامی، درمان ، با محوریت شبکه بهداشت و درمان ، صیانت و توانمند سازی با محوریت اداره بهزیستی و کارگروه پیشگیری و فرهنگی با محوریت اداره آموزش و پرورش باید به طور دائمی برگزار و خروجی تصمیمات این جلسات باید در جامعه قابل مشاهده باشد.


در ادامه حیدری آزاد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: تجارت پرسود مواد مخدر باعث افزایش میزان ورود آن در کشور شده است و با توجه به اینکه به موضوع آگاهی بخشی در سطح جامعه کمتر توجه شده است؛ این امر باعث ایجاد مشکلات فراوان در بین اقشار جامعه شده است.
وی افزود: از سال 1367 ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است و تمام دستگاه ها تصمیم گیر و تصمیم ساز هر سه قوه و نیروهای مسلح در سطح کلان در این ستاد عضویت دارند که اثرگذاری تصمیمات این ستاد در جامعه بسیار مهم و امنیت ساز خواهد بود.
حیدری آزاد خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست استاندار، وظیفه نظارت و پیگیری و اجرای مصوبات و سیاستگذاری تصمیمات را دارد، شهرستان رودبار ورودی و گلوگاه اول استان از سمت تهران است و نقش بسیار مهمی در امر مبارزه با مواد مخدر ایفا می کند و این مساله همکاری بیشتر و مستمر نیروی انتظامی، دستگاه های قضایی و امنیتی را می طلبد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار