امام جمعه شهر منجیل در خطبه نماز جمعه این شهر عنوان کرد:

محبّت مردم به حسین بن علی (ع) ضامن حیات و بقای اسلام است

محمدرضا شوقی
تاریخ انتشار: جمعه 21 آگوست 2020 | 18:02 ب.ظ
محبّت مردم به حسین بن علی (ع) ضامن حیات و بقای اسلام است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین خضری در اولین روز ماه محرم، در خطبه های نماز جمعه شهر منجیل ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین گفت: عزاداریهای سنّتی باعث تقرّبِ بیشترِ مردم به دین می‌شود. این‌که امام فرمودند «عزاداری سنّتی بکنید» به خاطر تقریب است. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین خضری در اولین روز ماه محرم، در خطبه های نماز جمعه شهر منجیل ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین گفت:

عزاداریهای سنّتی باعث تقرّبِ بیشترِ مردم به دین می‌شود. این‌که امام فرمودند «عزاداری سنّتی بکنید» به خاطر تقریب است. در مجالس عزاداری نشستن، روضه خواندن، گریه کردن، به سروسینه زدن و مواکب عزا و دسته‌های عزاداری به راه انداختن، از اموری است که عواطف عمومی را نسبت به خاندان پیغمبر، پرجوش کرد.

وی با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد:

اگر نظام و حکومت پابرجاست و مردم دیندار، داریم به برکت امر به معروف و نهی از منکر است و ما باید جامه عمل به تن کنیم.

امام جمعه شهر منجیل، افزود:
در برابر ناهنجاری های سیاسی‌، فرهنگی و اقتصادی همگی مسئول هستیم

حجت السلام والمسلمین خضری با اشاره به روز جهانی مسجد و به آتش کشیدن نخستین قبله مسلمانان بیت المقدس توسط صهیونیست، بیان کرد:

پس از انقلاب اسرائیل دچار افول شده تا امروز که نوبت به افول اربابش(آمریکا) رسیده است.

وی عاشورا را ضامن حیات اسلام دانست و اظهار کرد:

اگر محبّت در تشیع نبود این دشمنی های عجیبی که با شیعه شده باید دین را از بین می برد. همین محبّت مردم به حسین بن علی (ع) ضامن حیات و بقای اسلام است

امام جمعه شهر منجیل ادامه داد:
هرچه درباره مسئله عاشورا و قیام حسینی بیشتر فکر کنیم باز هم این قضیه در ابعاد مختلف دارای کشش و گنجایش اندیشیدن و بیان کردن است. هرچه بیشتر درباره این قیام عظیم فکر کنیم، ممکن است حقایق تازه ای بیابیم

آیت الله خضری درخصوص معنویت امام حسین (ع) گفت:

شخصیت درخشان امام حسین (ع) دو وجهه دارد: یک وجهه، همان وجهه‌ى جهاد، شهادت و طوفانى است که در تاریخ به راه انداخته و همچنان هم این طوفان با همه‌ى برکاتى که دارد، برپا خواهد بود؛ که شما با آن آشنا هستید. بعد دیگر، معنویت و عرفانى است که به عین در دعاى عرفه نمایان است.

وی افزود:
باب حسین (ع) باب توبه است
مکتب حسین مکتب،معرفت است
حادثه عاشورا ماندگار ترین حادثه در عالم است. ۱۴۰۰ سال است مراسم باشکوه عزاداری امام حسین (ع) همچنان ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار