مدیر فروشگاههای رضایی رودبار گفت:

مشتری با ارزش ترین دارایی یک فعال اقتصادی است

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 20 آگوست 2020 | 19:47 ب.ظ
مشتری با ارزش ترین دارایی یک فعال اقتصادی است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، رشید رضایی رئیس اتحادیه لوازم خانگی و مدیرعامل شرکت ناب سر درفک، یکی از بومیان پرتلاش شهرستان رودبار که سبب اشتغال مستقیم 28 جوان دیار صلح و دوستی در مجموعه رضایی شده است. وی از کارآفرینان نمونه شهرستان بوده و تاکنون هیچ تسهیلاتی از نهاد های دولتی دریافت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، رشید رضایی رئیس اتحادیه لوازم خانگی و مدیرعامل شرکت ناب سر درفک، یکی از بومیان پرتلاش شهرستان رودبار که سبب اشتغال مستقیم 28 جوان دیار صلح و دوستی در مجموعه رضایی شده است. وی از کارآفرینان نمونه شهرستان بوده و تاکنون هیچ تسهیلاتی از نهاد های دولتی دریافت نکرده است!

نشریه الکترونیکی درفک خبر؛ برای یافتن پاسخ برخی سوالات اقتصادی به گفتگو با رشید رضایی رئیس اتحادیه لوازم خانگی و مدیرعامل شرکت ناب سر درفک پرداخته است:

  • وضعیت بازار نسبت به یکماه گذشته چگونه است؟
    هیچ ثباتی بر بازار حاکم نیست و هیچ اطمینانی برای خرید کالا ها در روزهای آینده وجود ندارد
  • نرخ ها تا کی و تا کجا بالا خواهند رفت؟

پاسخ این سوال پیش مسئولان بلند پایه مملکت میباشد. اما آنچه یک فعال اقتصادی در این روز باید قبول کند نوسان نرخ ارز میباشد که از قضا میتواند شدید هم باشد.

  • روند نرخ ارز صعودی خواهد بود؟
    خیر ممکن است در نتيجه یک توافق سیاسی روند نرخ ارز به شدت نزولی شود.
  • یک فعال اقتصادی چه باید بکند تا از این نوسان ها کمترین ضرر را ببیند؟
    کالا محور بودن. به عبارتی به جای سرمایه گذاری روی ارز و ریال رو کالایی که فروشنده یا مصرف کننده آن هستید سرمایه گذاری کنید.
  • آیا کالا بخرم و نفروشم؟
    بزرگترین خطای یک فعال اقتصادی که میتواند انجام دهد. این استراتژی یعنی مرگ کسب و کار. اینکه گفته می‌شود کالا محور باشید به معنای این است که به ازای جنسی که میفروشی و پولی میگیرید جایگزین آن خرید و یا سفارش آن را بگذارید.
  • چرا خریدن و نگه داشتن کالا یعنی مرگ کسب و کار؟
    مشتری با ارزش ترین دارایی یک فعال اقتصادی می‌باشد. کنار مشتری بودن و تامین کردن نیاز مشتری در روزهای سخت بزرگترین هدیه به مشتری می‌باشد. مشتری وفادار در روزهای سخت انتظار بیشتری دارد. دست رد زدن به سینه مشتری با انبار پر خطای مرگبار برای کسب و کار میباشد.
  • کالا محور بودن چگونه یک فعال اقتصادی را از نوسان نرخ ارز حفظ میکند؟

تاثیر نوسان نرخ ارز روی کالا با تاخیر صورت می گیرد. به عبارتی افزایش یا کاهش قیمت دلار با تاخیر زمانی روی کالا ظاهر میشود و تا این تاثیر بر روی کالا ظاهر شود شما فرصت کافی برای فروش را دارید.

  • آیا شرایط قیمت گذاری کالاها مناسب است؟
    قیمت کالا با روند افزایشی همراه است و قیمت ها یک هفته راکد و پس از آن روند افزایش خود را از سرمیگیرد و مردم در شرایط افزایشی بیشتر خریدار هستند!
  • از نظر شما علت خرید مردم در شرایط افزایش قیمت چیست؟
    مردم در روند افزایشی، امنیت اقتصادی ندارد و احتمال افزایش مجدد قیمت را درنظر میگیرند؛ کالای مورد نظر را میخرند.
    این مسئله به احتمالاتی که مردم درنظر میگیرند؛ بازمیگردد. زمانی که قیمت ها روند نزولی دارد مردم انتظار کاهش بیشتر را دارند تا اقدام به خرید کنند اما با کوچکترین افزایشی برای جلوگیری از ضرر بیشتر فرایند خرید را شروع میکنند درواقع این روند معکوس انجام میشود!
  • فروش فروشگاه شما طی ماه های گذشته روند کاهشی داشته یا افزایشی؟

زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا میکند؛ قدرت خرید مردم نیز کاهش می یابد و زمانی که فراوانی اجناس در بازار وجود داشته باشد و فروشند راغب بر فروش باشد.

  • در روند خرید و تامین اجناس مشکلی وجود ندارد؟

برخی از کارخانه ها، به سبک قدیمی کالای خود را به فروش میرسانند درواقع ابتدا مبلغ را دریافت میکنند سپس اجناس را تحویل میدهند که این روش فروشگاه ما را تا یک ماه تامین میکند.

  • شرایط در بازار خوار و بار نیز به همین شکل است؟

بازار خوابار و بار روان تر بوده و قیمت ها متعادل تر است و با ثبات نسبی همراه است. البته چیزی که قیمتش با دلار رابطه مستقیم دارد؛ سیگار وارداتی است یعنی اگر قیمت دلار افزایش پیدار کند قیمت سیگار نیز افزایش می یابد و بالعکس.

  • وضعیت گردشگری و جذب گردشگر شهرستان رودبار را چگونه ارزیابی میکنید؟

شرایط جذب گردشگر نسبت به سال گذشته با یک سوم کاهش و اقامت مسافرین نیز با کاهش چشمگیری همراه بوده است

  • کرونا و محدودیت های مسافرتی چه تاثیری در روند گردشگری شهرستان داشته است؟
    در شرایط پساکرونا، مسافرین راهی گیلان میشدند که اقوامی در این استان دارند. و مسافرینی که از مناطق دورتر کشور به گیلان سفر میکردند خیلی کم شده اند. 50% عدم ماندگاری مسافرین در گیلان، به علت کرونا و مابقی به علت وضعیت معیشتی مردم است.
  • برای جذب گردشگر در خانه مسافر، تغییر نرخی هم داشته اید؟

چون شهرستان رودبار پیک مسافر را در طول سال نداشته؛ قیمت های هیچ تغییر نداده ایم و همان نرخ سال گذشته است.

  • تاکنون موفقیت شغلی کسب کرده اید؟

از نظر بنده موفقیت شغلی برای افرادی ایجاد میشود که تحت حمایت دولت قرار دارند. تاکنون هیچ جایی رزمه کاری خود را ارائه نداده ام. بنده یک بخش خصوصیِ خصوصی ساخته ام و حتی ریالی وام بانکی دریافت نکرده ام چه در صنعت گردشگری، چه در زمینه فروشگاه های زنجیره ای و چه در بحث لوازم خانگی.

  • برای چه تعداد افراد موقعیت شغلی ایجاد کرده اید؟

در مجموعه رضایی، 28 کارمند مستقیم فعالیت داریم شاغلین غیرمستقیم زیاد است.

  • مجموعه شما چه آسیبی از کرونا دیده و چه تمهیداتی برای خروج از این شرایط درنظر گرفتید؟

از ابتدا که بازار روند خوبی داشت و خبری از گرانی دلار نبود مجموعه رضایی با اقساط 10 و 15 ماهه با ارکان های مختلف قرارداد داشت. زمانی که شرایط بازار بی ثبات شد و کرونا باعث تعطیلی مشاغل شد؛ اجناس در فروشگاه ها غربال شدند. و قیمت ها با تغییر همراه شد اما فروشگاه های رضایی در تمامی این شرایط، عرضه محصول به صورت اقساطی را ادامه داد.مدتی است که مجموعه رضایی با دو بانک عامل قرارداد بسته است تا برخی مشتریان را به این بانک ها معرفی میکند تا به صورت اقساط 36 ماهه تا سقف 500 میلیون ریال بدون سپردگذاری تسهیلات 18% دریافت کنند.

  • این تسهیلات تنها به مشتریان کارمند ارائه میشود؟

مجموعه رضایی از تمامی کسانی که میتوانند از سامانه بانکی کشور وام دریافت کنند؛ دعوت میکند تا با دریافت فاکتور و پیش فاکتور به بانک طرف قرارداد مراجعه کند و از تسهیلات بانکی بهره مند شوند. مشتریان میتوانند با دریافت کارتی که بانک عامل دراختیارشان قرار میدهد از اجناس خریداری کنند.

  • فروش اقساطی مجموعه رضایی نسبت به درصد های 12 ، 24 و 36 چقد تغییر میکند؟

اگر مشتریان وام بانکی دریافت کنند، مجموعه رضایی موظف به اجناس را با قیمت نقد بازار دراختیارشان قرار دهد.
اگر فروش به صورت اقساطی صورت گیرد مجموعه ما باید 1/8 طبق تعرفه لوازم خانگی در کل کشور میتواند سود دریافت کند.

  • چه تعداد مشتری ثابت دارید؟

در سال گذشته هزار و 120 مشتری با فروشگاه مرکزی لوازم خانگی داد و ستد انجام دادند.

  • فروشگاه چند شعبه دارد؟
    یک شعبه رستم آباد
    یک شعبه رودبار
    یک شعبه نارمک تهران( صامن نارمک)
    مجموعه اقامتی و خانه مسافر آسمانسرا
    شرکت ناب سر درفک و لوازم خانگی
    و یک هدیه سرا همگی آماده ارائه خدمت به همشهریان و هم میهنان گرامی میباشد
  • توصیه آخر؟
    در کسب و کارتان بمانید، سرمایه گذاری در سایر بازارها مثل مسکن و زمین در شرایط رکود توصیه نمی‌شود باعث بلوکه شدن نقدینگی فعال اقتصادی خواهد شد. اجناس و مواد اولیه خود را مرتب به روز کنید به ازای حجم فروشتان سفارش خرید بگذارید. مشتری هایتان را فراموش نکنید هوایشان را داشته باشید
    که این نیز بگذرد…

با آرزوی موفقیت و سربلندی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار