رهبر انقلاب در ارتباطی تصویری با تاکید بر "دستمزد عادلانه" و "امنیت شغلی" کارگران فرمودند:

حقوق طبیعی نیروهای کار باید رعایت شود

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 می 2020 | 12:52 ب.ظ
حقوق طبیعی نیروهای کار باید رعایت شود تولید، سیستم دفاعی و امنیت بخشِ اقتصاد در برابر ویروس های مهاجم است/گفتند نظرات کارگر در بعضی از مصوبات لحاظ نشده مقررات حتماً با نگاه عادلانه بایستی تنظیم بشود به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک،رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مجموعه‌های تولیدی به‌مناسبت هفته کارگر یک همکاری دوجانبه واقعی میان نیروی کار و کارفرما میتواند […]

تولید، سیستم دفاعی و امنیت بخشِ اقتصاد در برابر ویروس های مهاجم است/گفتند نظرات کارگر در بعضی از مصوبات لحاظ نشده مقررات حتماً با نگاه عادلانه بایستی تنظیم بشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک،رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مجموعه‌های تولیدی به‌مناسبت هفته کارگر

یک همکاری دوجانبه واقعی میان نیروی کار و کارفرما میتواند تولید و ارزش افزوده را افزایش بدهد.

کارگر، مهارت و احساس مسئولیت و دقتش را افزایش بدهد و کارفرما سهم نیروی کار را از عواید بنگاه اقتصادی افزایش بدهد. این یکی از چیزهایی است که لازم است.

دیدم دوستان از بعضی از مصوباتی که نظرات کارگر در آنها ملاحظه نشده شکایت میکنند؛ این مقررات حتماً با نگاه عادلانه بایستی تنظیم بشود و مسئولین بنگاه‌ها هم به این نکته توجه بکنند.

در سیاستهای اقتصاد مقاومتی هم همین را گفتیم یعنی همکاری این دو. آن وقت در این صورت، کارگر و کارفرما مشترکاً ستون اصلی ایجاد رشد اقتصادی و پیشرفت اقتصادی را تشکیل میدهند.

رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مجموعه‌های تولیدی به‌مناسبت هفته کارگر فرمودند:
تولید را میتوان به سیستم ایمنی و دفاعی بدن تشبیه کرد. این روزها مسئله کرونا هم مطرح است. نقش سیستم دفاعی بدن در مواجهه با ویروسها، میکروبها و مهاجم‌های ضد سلامت نقش خیلی مهمی است. همین ویروس کرونا بلاشک وارد خیلی از بدنها شد لکن آنها مریض نشدند. چرا؟ به خاطر این که یک سیستم دفاعی سالم خوبی داشتند توانست دفاع کند و امنیت بدن را تأمین بکند.

در اقتصاد کشور اگر ما اقتصاد را به یک بدن تشبیه کنیم، بدن انسان تشبیه بکنیم، سیستم دفاعی و امنیت‌بخش اقتصاد عبارت از تولید است. یعنی آن چیزی که میتواند ویروسهای مهاجم و میکروبهای مهاجم به اقتصاد را خنثی بکند و اقتصاد را سالم نگه دارد تولید در کشور است.

ما البته اقتصادمان متأسفانه دچار میکروبها و ویروسهای طبیعی متعددی است و ویروسهای دست‌سازهم مثل تحریم و مسئله قیمت نفت هم حوادثی هستند که به اقتصاد ضربه میزنند. اگر ما تولید خوب و مناسب و شایسته و روبه‌رشد همواره در کشور داشته باشیم در مقابل این ویروسها میتوانیم مقاومت بکنیم.

برخی دستگاهها به بهانه‌هایی دنبال واردات بی‌مورد هستند
کیفیت باید از راههای دیگر افزایش پیداکند نه از طریق به خاک سیاه نشاندن تولید داخل

رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مجموعه‌های تولیدی به‌مناسبت هفته کارگر:
ممنوعیت واردات یکی از زمینه‌های جهش تولید است. ما با واردات مخالف نیستیم اما تاکید داریم محصولی که در کشور تولید میشود و یا امکان تولید دارد وارد نشود.
در برخی مواقع برخی دستگاههای اجرایی به بهانه‌هایی به دنبال باز کردن راه #واردات بی‌مورد هستند.
به عنوان مثال میگویند برای اینکه کیفیت خودروی داخلی ارتقا یابد باید خودروی خارجی وارد شود. درحالیکه باید کیفیت خودروی داخلی از راههای دیگر افزایش یابد نه از طریق واردات و به خاک سیاه نشاندن تولید داخل.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار