صفری، رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات زیتون شهرستان رودبار طی مصاحبه ای بیان کرد:

شب عید زیان هنگفتی به زیتون فروشان وارد شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 آوریل 2020 | 08:20 ق.ظ
شب عید زیان هنگفتی به زیتون فروشان وارد شد درفک خبر/ محمود (داود) صفری رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات زیتون شهرستان رودبار در گفت و گوی اختصاصی با شکوفه های زیتون با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا اقتصاد سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است اظهار داشت: متاسفانه شیوع بیماری کووید۱۹ علاوه بر صدمات و اثرات جانی، سبب تعطیلی دو ماهه بازار و صنوف […]

درفک خبر/ محمود (داود) صفری رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات زیتون شهرستان رودبار در گفت و گوی اختصاصی با شکوفه های زیتون با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا اقتصاد سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است اظهار داشت: متاسفانه شیوع بیماری کووید۱۹ علاوه بر صدمات و اثرات جانی، سبب تعطیلی دو ماهه بازار و صنوف کشور شد که در یک قرن اخیر سابقه نداشت. در این میان کسبه بازار زیتون رودبار همزمان با شیوع این ویروس در ماه پایانی منتهی به سال نو و همچنین تعطیلات عید نوروز که اوج فروش و فعالیت بازار آنها در طول سال می باشد ضرر و زیان های بسیاری را متحمل شدند.


وی با اشاره به دستوالعمل ها و اقدامات انجام شده اتحادیه زیتون شهرستان رودبار جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: در روزهای ابتدایی اسفند ۹۸ و با اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص شدت شیوع کرونا در استان های قم و گیلان، اتحادیه زیتون این شهرستان اطلاعیه ای را در سه بند به کسبه بازار زیتون عرضه و منتشر نمود. متن این اطلاعیه شرح ذیل می باشد:
باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ضرورت توجه و اهمیت بخشی به سلامت شهروندان و بنا به تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با گسترش ویروس کرونا و تاکید شورای محترم تامین شهرستان رودبار مبنی بر تقلیل ساعت کار واحدهای صنفی و با عنایت به شرایط ویژه کشور و لزوم مراقبت جدی در سلامت عزیزان کسبه، ساعت کار واحدهای صنفی فروشندگان محصولات زیتون در شهرستان رودبار از ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ تا اطلاع ثانوی، صبح ها از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ لغایت ۱۹ تعیین گردید.
لذا از مدیران واحدهای صنفی و کسبه ی عزیز که تاکنون کمال همکاری را در رعایت مسائل بهداشتی داشته اند درخواست می گردد ضمن رعایت نکات و توصیه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان از جمله استفاده از دستکش و ماسک برای تمامی فروشندگان، نسبت به ضدعفونی نمودن واحد صنفی خود بصورت روزانه و مستمر اقدام لازم معمول نمایند.
مضافاً اینکه به جهت شرایط کنونی بازار و همچنین کنترل بهتر و مناسب تر شیوع ویروس کرونا، از واحدهای صنفی تقاضا می گردد در صورت صلاحدید نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام فرمایند.
بنده بعنوان رئیس اتحادیه فروشگاه زیتون همراه با سایر همکاران در صنف زیتون فروشان جهت جلوگیری از شیوع بیماری و سلامتی کارکنان مجموعه فروشگاهی و مجتمع خودمان را تعطیل نمودیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان زیتون شهرستان رودبار افزود: هنگامی که این بیماری در اواسط اسفند ماه شیوع پیدا نمود و تمام کشور را تحت تاثیر قرار داد برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از انتقال بیماری جلساتی را با نماینده فرمانداری، رئیس اداره صمت، اتاق اصناف، اماکن، نیروی انتظامی و بازرسی مبنی بر تعطیلی اجباری واحدهای غیر ضروری تمام صنوف برگزار کردیم. با توجه به مشاغل مختلف، صنف ما جزو صنوفی که باید تعطیل می شد از ناحیه ستاد کرونا قرار گرفت. وی خاطر نشان کرد: دستور تعطیلی کلیه مغازه ها از ستاد مبارزه با کرونا در استان داده شده بود و همچون سایر صنوف کشور و استان ناچار به تعطیلی کامل شدیم. باتوجه به اینکه محصولات زیتون و فرآورده های آن جزو مواد غذایی است و مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارد، نمی توان ریسک کرده و به فعالیت خود ادامه دهیم. اگر فردی چه مسافر و چه نیروی شاغل در مغازه به ویروس مبتلا باشد می تواند چندین نفر را درگیر کند. بنابراین تعطیلی بازار زیتون و مغازه ها با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی وزارت بهداشت و اجرای طرح ممنوعیت تردد مسافرین بین استان ها راه حلی اجتناب ناپذیر بود.
صفری با اشاره به ضرر و زیان وارده به کسبه بازار زیتون رودبار گفت: همزمانی شیوع ویروس کرونا با پیک فروش و اوج کار فروشندگان زیتون که بازار شب عید و تعطیلات نوروز است زیان هنگفتی به کسبه بازار وارد آورد. زیرا همه کسبه برای بازار شب عید خریدهای زیادی را جهت تامین واحدهای صنفی خود نظیر زیتون، روغن زیتون، کلوچه، مرباجات و… نموده بودند و باتوجه به تاریخ مصرف این اقلام دچار ضرر و زیان هنگفتی شدند.
وی در ادامه گفت: در نشست با افراد با تجربه این صنف، آماری بصورت میانگین از وضعیت بازار برآورد شد و به اداره صنعت، معدن و تجارت جهت یافتن راهکار برای جبران زیان وارده ارائه نمودیم که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان زیتون رودبار در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید در پی جبران خسارت بزرگ ترین بازار زیتون ایران در رودبار باشد گفت: متاسفانه همکاران ما در مهمترین روزهای فروش خود در طول سال دچار این تعطیلی شدند و تا ماه ها خسارت ناشی از آن قابل جبران نیست. بهتر است دولت نسبت به جبران خسارت این کسبه در قالب های مختلف از جمله تسهیلات، بخشودگی، تخفیف در عوارض، مالیات و… اقدامات لازم را مدنظر قرار دهد.
در پایان اینجانب بعنوان مسئول اتحادیه فروشندگان محصولات زیتون شهرستان رودبار از تمامی همکاران صنف خود به جهت همکاری بسیار منسجم و هماهنگ در کنترل این ویروس که زبانزد خاص و عام در استان و کشور شده کمال تقدیر و تشکر را دارم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار