فرماندار رودبار در جلسه شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب این شهرستان:

برای رفع دغدغه های کشاورزان و شالیکاران تمام توانمان را به کار بسته ایم

شوقی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 آوریل 2020 | 14:26 ب.ظ
برای رفع دغدغه های کشاورزان و شالیکاران تمام توانمان را به کار بسته ایم به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در جلسه شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت؛ برای رفع دغدغه تامین آب کشاورزان و شالیکاران به ویژه شالیزارهای آبخور سد سفیدرود تمام توانمان را به کار بسته ایم. وی افزود؛ ورودی آب به سد سفیدرود در حال حاضر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در جلسه شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت؛ برای رفع دغدغه تامین آب کشاورزان و شالیکاران به ویژه شالیزارهای آبخور سد سفیدرود تمام توانمان را به کار بسته ایم.
وی افزود؛ ورودی آب به سد سفیدرود در حال حاضر ۲۹۳ مترمکعب بر ثانیه است و سرریز این سد هم با مدیریت صورت گرفته دو هفته دیرتر صورت گرفت که نیاز است ۱۷ سردهنه مسیر ۵۰ کیلومتری مهیای آبدهی به شالیزارها باشند.
ضیایی گفت؛ رودبار از معدود شهرستان های گیلان است که قنات دارد و در این زمینه پیگیر جذب اعتبارات برای احیاء و بهره مندی از آن هستیم.
وی رفع تنش آبی از روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت؛ پارسال به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از وزارت نیرو اعتبارات خوبی برای مجتمع های روستایی جذب کردیم و می طلبد اداره آب رفع دغدغه های آب روستاها را در اولویت قرار دهد.
فرماندار همچنین آفت ملخ مراکشی و مگس زیتون را از مشکلات عمده بخش کشاورزی دانست و افزود؛ استاندار گیلان برای مهار و بهبود وضعیت در این زمینه عنایت ویژه ای دارد، جهاد کشاورزی هم پیش از طغیان ملخ ها و فعالیت مگس ها اقدامات خود را شروع کند.
فرماندار با اشاره به تلاش همگانی در مقابله و مدیریت ویروس کرونا گفت؛ جوانان جهادی و بسیجی، دوشادوش مسئولان، کادر بهداشت و درمان، هلال احمر، ارتش، پلیس، شوراها و دیگر بخشها اقدامات شایانی انجام دادند و به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) با عمل به تکلیف به تکریم یا عدم تکریم دیگران توجه ندارند.
ضیایی تاکید کرد؛ باید قدردان کسانی باشیم که در این ایام مردانه پای کار بودند، ایستادند و سلامت خود را به خطر انداختند و کادر بهداشت و درمان و بسیج پیش قراول بودند.
فرماندار با بیان اینکه همه و از جمله خود بنده بسیجی هستیم تاکید کرد؛ در این شرایط که ایران درگیر بیماری کرونا است و ترامپ و ایادی درنده خویش با تحریم های ناجوانمردانه و نیز تروریسم اقتصادی، شرایط بسیار سختی را بر ما تحمیل کرده اند، همراهی، همدلی، هم افزایی و سعه صدر از ضروریات است.
وی همچنین تاکید کرد؛ جهاد کشاورزی با کمک سایر دستگاههای متولی بسترسازی جهش تولید زیتون و کلزا را در شهرستان رودبار برنامه ریزی نماید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار