دست نوشته‌ی یک مداح؛

برخی به جای مداحی دکان باز کرده اند

کربلایی مجتبی عسگری
تاریخ انتشار: جمعه 3 آوریل 2020 | 21:51 ب.ظ
برخی به جای مداحی دکان باز کرده اند مداحی شغل نیست/ برخی به جای مداحی دکان باز کرده اند/ برکت سفره مداح را امام حسین(ع) می دهد درفک خبر/ از روزی که ذکر لبم به نام ابی اعبدالله وا شد و با تربت او کام گرفتم، نوکری این خانواده را مدالی بر سینه ام کردم. مطلبی را دیدم پیرامون امور معیشتی برخی مداحان، […]

مداحی شغل نیست/ برخی به جای مداحی دکان باز کرده اند/ برکت سفره مداح را امام حسین(ع) می دهد

درفک خبر/ از روزی که ذکر لبم به نام ابی اعبدالله وا شد و با تربت او کام گرفتم، نوکری این خانواده را مدالی بر سینه ام کردم.
مطلبی را دیدم پیرامون امور معیشتی برخی مداحان، بر این شدم بنویسم که مگر نگفته اند حتی نمک سفره تان را از ما بخواهید.
این را بدانیم مداحی شغل نیست بلکه وظیفه ای است که امام حسین(ع) پس از انتخاب مداح این وظیفه را به او محول کرده است و اولین شرط مداحی اهل بیت عصمت و طهارت عشق است، متاسفانه برخی به جای مداحی، دکان بازکرده اند. بحث ثله در مجالس جدای این بحث است.
روضه و مداحی فروشی نیست، اصلا مداحی شغل نیست که بخواهیم برایش نرخ بگذاریم و از نرخ پایینش گله کنیم.
یاد حرف حاج یدالله بهتاش استاد مداحیم افتادم که می گفت: حاج خانمم وقتی جوراب هایم را می شویید، به من می گوید: حاج یدالله فکر نکن از اینکه همسرت هستم جورابت را می شورم، هر وقت که جورابت را می شورم نیت می کنم و می گویم یا امام حسین(ع) من جوراب کسی را می شورم که بر درخانه ات نوکری می کند.
مداحی عشق است، مداح مدافع دین است و بند بند شعرش روشنگری است و بصیرت افزایی در دفاع از دین، اهل بیت علیهم السلام، ولایت، انقلاب و شهدا.
از محضر پیرغلامانی که بدون مزد و مواجب فقط به عشق امام حسین(ع) نفس زدند و مداحی کردند پوزش می طلبم اما درسی که از پیرغلامان اهلبیت آموخته ام اینکه مداحی عشق و روضه فروشی نیست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار