مدیرکل بازرسی گیلان:

شهرداری‌ها، منابع طبیعی، دانشگاه علوم‌ پزشکی، بانک‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک بیشترین شکایت را دارند.

صابر کریمی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 30 جولای 2019 | 19:36 ب.ظ
شهرداری‌ها، منابع طبیعی، دانشگاه علوم‌ پزشکی، بانک‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک بیشترین شکایت را دارند. سیف الله مسرور افزود:بر طبق این شکایات و بررسی های انجام شده در 2سال اخیر برای 70نفر از کارکنان دستگاه ها حکم محکومیت صادر شده است. وی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی وظیفه ما است اضافه کرد: سازمان بازرسی نقش پیشگیرانه دارد، پیش از تخلف دستگاه‌ها به مدیران مربوطه تذکر داده می شود […]

سیف الله مسرور افزود:بر طبق این شکایات و بررسی های انجام شده در 2سال اخیر برای 70نفر از کارکنان دستگاه ها حکم محکومیت صادر شده است.
وی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی وظیفه ما است اضافه کرد: سازمان بازرسی نقش پیشگیرانه دارد، پیش از تخلف دستگاه‌ها به مدیران مربوطه تذکر داده می شود تا حرمت ها از بین نرود.
مدیرکل بازرسی گیلان با اشاره به وظیفه اصلاح ساختار قانونی و اجرای مقررات گفت: شهرداری پارسال 17مورد تذکر و هشدار در خصوص مسائل مربوطه به بهداشت و درمان، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، دریافت شهریه اضافی در مدارس، مدیریت پسماند و زباله، نحوه ی اجرای نظام سلامت در بیمارستان های دولتی به مدیران ارائه شد، پیش از آنکه سوء جریانی رخ دهد.
سیف الله مسرور با بیان اینکه سازمان بازرسی گیلان از پارسال تاکنون در 20کمیسیون، کمیته و کارگروه شرکت کرد افزود: با وجود محدودیت و کمبود امکانات، این سازمان موظف است در کمیته هایی همانند تغییر کاربری اراضی زمین، معاملات دولتی، طرح‌ های هادی و  غیره که جنبه تصمیم گیری دارد شرکت کند.
وی با بیان اینکه 300صفحه گزارش مستند در زمینه وضعیت پسماند گیلان تهیه شده است گفت: بر اساس مستندات تاکنون سیاست و تدابیر لازم را در این زمینه نداشته‌ایم و 7دستگاه اجرایی از جمله استانداری، شهرداری، شهرک های صنعتی، حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم، آب و فاضلاب شهری و روستایی و حفاظت محیط زیست از جمله دستگاه‌هایی هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم دچار ضعف عملکرد هستند و ۴۵مورد اصلاحیه به آنها پیشنهاد شده که در صورت اجرا نشدن با خاطیان برخورد می شود.
مدیرکل بازرسی گیلان با اشاره به نداشتن آمادگی دستگاه‌های اجرایی گیلان برای مقابله با حوادث و با بیان اینکه ستاد بحران برنامه مدون و منجسمی برای مقابله با بحران‌های احتمالی ندارد افزود: وضعیت آمادگی دستگاه های اجرایی گیلان برای مواجه با حوادث بررسی و نقاط ضعف آنها شناسایی شد که برخی از این ضعف ها، احداث سد، مقابله با مشکلات هنگام وقوع سیلاب‌ها، کمبود ماشین آلات لازم برای بازگشایی  و لایروبی رودخانه ها و جاده است و نشان دهنده آمادگی نداشتن مدیریت بحران استان گیلان برای مقابله با حوادث است.
سیف الله مسرور با تأکید بر اینکه طرح هادی، طرح جامع و کارشناسی شده‌ای نیست، اضافه کرد: این طرح سبب شده که زمین های کشاورزی به سمت ویلاسازی سوق داده شوند و این موضوع سبب شده  سازمان بازرسی طرح هادی 530روستا را بازنگری کند.
وی گفت: در نظارت و بررسی طرح‌ هادی، 58هزار هکتار از زمینهای روستایی از این طرح خارج‌ و به چرخه کشاورزی بازگشت و 7هزار و 400هکتار زمین یکپارچه سازی شده هم که در معرض تفکیک و فروش قرار گرفته بود، شناسایی شد.
مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه سازمان بازرسی نقش محرک و نظارتی داشته و وظیفه اجرایی ندارد افزود: پارسال سازمان بازرسی شرایط بازگرداندن و یا منع پرداخت 21میلیارد و 700میلیون تومان وجه به پیمانکاران را فراهم کرد.
سیف الله مسرور با تأکید بر اینکه شأن و جایگاه منابع انسانی کمتر از منابع مادی نیست بیان کرد: مدیران دستگاه های نظارتی و حراستی باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و پیش از ورود سازمان بازرسی با دقت نظر و قاطعانه برخورد کنند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت بازرسان این سازمان در گیلان و تهیه و ارائه 43گزارش بازرسی در سال گذشته گفت: حاصل این بازرسی ها تولید 115گزارش اصلی با 475پیشنهاد اصلاحیه لازم الاجرا به دستگاه ها بوده که اجرا نشدن این اصلاحیه‌ ها از سوی مدیر دستگاه مربوطه جرم محسوب شده و مجازات حبس دارد.
مدیرکل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه پارسال 36پرونده کیفری به دستگاه قضایی و 83پرونده تخلفات اداری به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده شد افزود: از 36پرونده 96نفر و از 83گزارش تخلفات اداری 219نفر به دستگاه قضایی و مراجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند.
سیف الله مسرور به صدور حکم قضایی برای 70نفر در 2سال گذشته اشاره کرد و افزود: هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری به 215پرونده‌ رسیدگی کردند که بر اثر این رسیدگی، برای ۱۵۸نفر حکم محکومیت و 57نفر حکم برائت صادر شد.
وی با اشاره به پرونده‌های تخلفاتی امسال گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3گزارش اختصاصی کیفری به مراجع قانونی ارجاع شده است و از 16متهم، 13نفر حکم محکومیت و 3نفر نیز حکم برائت گرفتند
مدیرکل بازرسی گیلان افزود: امسال هئیت های رسیدگی به تخلفات اداری برای 71نفر رأی صادر کرد که 53نفر محکوم  شدند و 18نفر هم حکم برائت گرفتند.
سیف الله مسرور به روش موثر از بین بردن فساد اداری، تنها با ارجاع افراد به دستگاه‌های قضایی اشاره کرد و افزود : هزینه برخورد با متخلفان، مبارزه با تخلفات و ارجاع افراد به دستگاه های قضایی بسیار زیاد است و این در حالیست که تخلفات اداری باید به صورت ریشه ای حل شود و حکم محکومیت متخلفان هم متفاوت است که شامل حبس، شلاق، جزای نقدی، انفصال از مشاغل دولتی و سایر موارد است.
وی استفاده نکردن از فناوری های نوین و نظارت درون سازمانی را یکی از عوامل بروز تخلفات اداری عنوان کرد و گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم که خود دستگاه ها جرم زا نباشند و این امر به نگاه مدیر دستگاه به جرم و تخلف بستگی دارد.
مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه بیشترین شکایات در 2سال گذشته مربوط به شهرداری ها، منابع طبیعی، دانشگاه علوم‌ پزشکی، و بانک ها و سازمان ثبت اسناد و املاک در استان گیلان بوده است گفت: بیشترین شکایت با بیشترین فساد در خصوص یک سازمان و نهاد متفاوت است و هر دستگاهی که بیشترین فساد و گزارشات شکایتی را داشته باشد بازرسی های ما از این دستگاه بیشتر و متمرکزتر می شود.
سیف الله مسرور به شورای شهر رشت تذکر داد: با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی، در عزل و نصب افراد و امور اجرایی شهرداری ها دخالت نکنند.
وی با بیان اینکه اعضای شورا و هیچ شخص دیگری حق برهم زدن آرامش شهر را ندارد اضافه کرد: انتقادات باید منصفانه باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار