دکتربختیار؛

‍ مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات تاکید کرد

صابر کریمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 13 سپتامبر 2018 | 21:28 ب.ظ
‍ مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات تاکید کرد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ، دکتر بختیار مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار، بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات تاکید کرد. درفک خبر؛ دکتر بختیار با اشاره به برگزاری مراسم مذهبی و توزیع نذورات در ماه محرم اظهار کرد :توزیع نذورات در مساجد و برگزاری مراسم مذهبی در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ، دکتر بختیار مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار، بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات تاکید کرد.

درفک خبر؛

دکتر بختیار با اشاره به برگزاری مراسم مذهبی و توزیع نذورات در ماه محرم اظهار کرد :توزیع نذورات در مساجد و برگزاری مراسم مذهبی در تکایا می تواند احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به ویژه بیماری های عفونی روده ای را افزایش دهد بر همین اساس رعایت مسایل بهداشت فردی و محیطی بسیار با اهمیت است.

وی به مردم و هیات های مذهبی توصیه کرد: از مواد خام مصرفی سالم و بهداشتی استفاده کنند به طوری که بسته بندی مواد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت باشد و در هنگام تهیه و طبخ غذا از ورود و خروج مکرر افراد مختلف به محل توزیع جلوگیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار با اشاره به اینکه باید از ظروف مناسب در آشپزخانه استفاده شود، افزود :از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداکثر دو ساعت )خودداری شود .در صورت الزام به نگهداری بیش از دو ساعت ،باید مواد غذایی پخته در زیر 4 درجه سانتی گراد یا بالای 63 درجه سانتی گراد (روی شمعک گاز)نگهداری تا درجه حرارت ماده غذایی به زیر 63 درجه نرسد.

بختیار افزود :در هنگام توزیع غذا ،از راه رفتن افراد توزیع کننده غذا بر روی سفره ها و از نگهداری مواد غذایی خام و پخته شده در مجاورت هم در داخل یخچال و یا سرد خانه خودداری شود.

بختیار با بیان اینکه در صورت توزیع سبزی و سالاد،رعایت مراحل چهارگانه سالم سازی الزامی است،توصیه کرد:از سالاد و سبزی بسته بندی شده با پروانه ساخت از وزارت بهداشت استفاده شود و استفاده از آب اشامیدنی سالم ،چای و مواد غذایی استفاده می شود ،ضروری است.ودر صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف مناسب ترجیحا ظروف یکبار مصرف گیاهی و سلولزی استفاده شود.

دکتر بختیار گفت :پسماندهای تولید شده بصورت بهداشتی جمع آوری ،انتقال و دفع شود.به ویژه در کنار هر ایستگاه صلواتی سطل یا کیسه جهت جمع آوری مرتب ظروف و لیوان های یکبار مصرف استفاده شده نگهداری شود.

بختیار در خاتمه یادآور شد :از ذبح و قربانی احشام در جلوی هیئت های عزاداری و یا تکایا و مساجد و در معابر خودداری گشته و یا حتی الامکان در محل های تعیین شده صورت گیرد به گونه ای که از پراکنده شدن خونابه و فضولات حیوانات در این مکان ها جلوگیری بعمل آید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار