معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رودبار:

اولین و بزرگترین گردهمایی اساتید و خلبانان پاراگلایدر کشور در شهرستان رودبار (بره سر + اسطلخ کوه) برگزار می شود

مجیدرضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 آگوست 2018 | 08:09 ق.ظ
اولین و بزرگترین گردهمایی اساتید و خلبانان پاراگلایدر کشور در شهرستان رودبار (بره سر + اسطلخ کوه) برگزار می شود معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رودبار: اولین و بزرگترین گردهمایی اساتید و خلبانان پاراگلایدر کشور در شهرستان رودبار برگزار می شود علی اکبر پورعلی گفت: همزمان با عید سعید قربان  اولین و بزگترین گردهمایی اساتید و خلبانان پاراگلایدر کشور درمجموعه سایت های ورزشهای هوایی شهر بره سر و روستای اسطلخ کوه بخش خورگام برگزار می گردد. […]

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رودبار:

اولین و بزرگترین گردهمایی اساتید و خلبانان پاراگلایدر کشور در شهرستان رودبار برگزار می شود

علی اکبر پورعلی گفت:

همزمان با عید سعید قربان  اولین و بزگترین گردهمایی اساتید و خلبانان پاراگلایدر کشور درمجموعه سایت های ورزشهای هوایی شهر بره سر و روستای اسطلخ کوه بخش خورگام برگزار می گردد.

در نشستی که به همین منظور در فرمانداری رودبار برگزار شد،  معاون سیاسی اجتماعی فرماندار استفاده از مواهب طبیعی را فرصتی بی نظیر برای نمایش کارکردهای گسترده گردشگری ورزشی دانست و گفت:

تلفیق دو صنعت مهم و درآمدزای گردشگری و ورزش موجب شده است تا یکی از شگفت انگیز ترین شاخه های گردشگری با عنوان گردشگری ورزشی مطرح گردد.

پورعلی افزود:

گردشگری ورزشی یک بازار روبه رشد است و درآمد سرشار  هر دو پدیده ورزش و گردشگری بسیاری از جوامع را برآن داشته تا تلاش خود را برای به خدمت گرفتن امکانات خود در راستای توسعه این نوع گردشگری بکارگیرند و درآمد قابل توجهی را بدست آورند.

وی خاطر نشان کرد:

وقایع ورزشی مهم افراد را برای انجام سفر برمی انگیزانند و این انگیزه درآمد نسبتًا بالایی برای میزبان ایجاد می کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رودبار این شهرستان را از لحاظ اقلیمی و موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی دارای قابلیت های منحصر به فردی دانست و گفت:

این ظرفیتها می تواند زمینه ساز ایجاد سرمایه و درآمد پایدار شود.

وی خاطر نشان کرد:

ایجاد سرمایه و درآمد پایدار رویکرد دولت تدبیر و امید و مسئولان شهرستان رودبار است تا از مهاجرت روستائیان به شهرها و به تبع پدیده حاشیه نشینی، جلوگیری و از طرفی علاوه بر تثبیت جمعیت در روستاها و شهرهای کوچک، زمینه ساز مهاجرت معکوس مهاجرین روستایی شود و با این رویکرد، مساله تولید  بعنوان کارکرد اصلی و اولیه روستاها، به شکل گذشته خود اهمیت ویژه ای پیدا نماید.

پورعلی استفاده از ظرفیت های شهرستان رودبار رامورد تاکید قرار داد و گفت: باید جامع و مانع فکر کرد و به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا علاوه بر تقویت روستاها، گردشگری را در ابعاد و حوزه های متنوع و متعدد طبیعی ، تاریخی ، فرهنگی و مذهبی در روستاها با رعایت ساختار سنتی و بومی و فرهنگی آن توسعه دهیم.

وی افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگی در بین افراد جامعه، تقویت توان اقتصادی خانواده ها و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مهربانی با طبیعت را از دیگر کارکردهای مهم این گونه گردهمایی ها برشمرد.

پورعلی گفت:

اقدامات و پیگیریهای مستمر و فشرده ای برای راه اندازی سایت ورزشهای هوایی در شهرستان رودبار صورت گرفته است که پس از بررسی های فنی و سایر ارزیابی ها، دو نقطه از شهرستان در شهربره سر و روستای اسطلخ کوه بخش خورگام از سوی هیات انجمن های ورزشی و کمیته ورزشهای هوایی استان معرفی و پس از بررسی در کمیسیون ورزشی، در شورای تامین شهرستان به تصویب رسید و اکنون هیات انجمن های ورزشی و کمیته ورزشهای هوایی، پیگیر قانونی انجام پروازها هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار افزود:

به جهت استقبال خوب برخی اساتید و خلبانان پارگلایدر از سایت های مذکور، اولین و بزرگترین گردهمایی 3 روزه پروازی اساتید و خلبانان کشور از تاریخ 30/5/97 تا 1/6/97 در شهرستان رودبار برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین گردهمایی بزرگ و تخصصی نیازمند فراهم نمودن زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز است خاطر نشان کرد:

از این فرصت بوجود آمده به بهترین نحو ممکن برای شناساندن توانمندیهای شهرستان رودبار و معرفی مشاغل بومی و محلی  و مهمان نوازی مردم این شهرستان به هموطنان استفاده کنیم که برپایی نمایشگاه توانمندیهای رودباردر قالب عرضه محصولات سنتی و محلی و صنایع دستی یکی از برنامه های ویژه جانبی این گردهمایی خواهد بود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار