ساخت اولین هتل سه ستاره در شهر توتکابن

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 نوامبر 2022 | 18:51 ب.ظ
ساخت اولین هتل سه ستاره در شهر توتکابن مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصدی اولین هتل در دست احداث شهر توتکابن شهرستان رودبار تحت عنوان : ” خانی ” با درجه سه ستاره خبر داد. ولی جهانی ” با اعلام این خبر ، اظهار کرد : شهر ” توتکابن ” دارای موقعیت […]

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصدی اولین هتل در دست احداث شهر توتکابن شهرستان رودبار تحت عنوان : ” خانی ” با درجه سه ستاره خبر داد.

ولی جهانی ” با اعلام این خبر ، اظهار کرد : شهر ” توتکابن ” دارای موقعیت جغرافیایی ممتاز استراتژیک می باشد که در مجاورت رودخانه سفید رود ،حدود 16 کیلومتری شمال شرقی شهر رودبار و حدود 2 کیلومتری شرق رستم آباد و در حدود 12 کیلومتری غرب کوه درفک و مجاورت آزاد راه رشت به قزوین ” قرار دارد.

وی با تصریح بر این که توتکابن در حوزه گردشگری استان گیلان بسیار حائز اهمیت است، یاد آور شد : توتکابن به رودخانه سیاه رود ، کوه پایه زاگرس و یک نهر خروشان متصل می باشد و دروازه تمدن هم محسوب می شود و برای رسیدن با غار ” رشی ” و محل کشف جام های چندین هزار ساله ” رشی ” و ” مارلیک ” باید از این شهر مهم و دارای پتاتسیل بالا ، عبور کرد.

این مسئول با اشاره به استقرار بخشی از جنگل های بسیار مهم ” هیرکانی ” و سایت ” درفک ” در شهر توتکابن ” قرار دارد ، از جمله مهم ترین ویژگی های این شهر را دسترسی راحت به تهران ، قزوین ، رشت و دیلمان عنوان کرد.

جهانی ” درباره ساخت اولین هتل در ساخت شهر توتکابن ، اظهار کرد : حجم سرمایه گذاری برای ساخت هتل ” خانی ” 60 میلیارد تومان می باشد که 15 میلیارد تومان از آن در قالب تسهیلات بانکی بوده که با معرفی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان به بانک عامل استان پرداخت می شود که بخشی از آن به سرمایه گذار پرداخت شد.

وی با پیش بینی به اتمام رسیدن روند ساخت هتل مذکور طی 4 یا 5 ماه آینده ، متذکر شد : این مجموعه اولین هتل در دست ساخت ” توتکابن ” می باشد که علاوه بر آن هم اکنون دو مجموعه گردشگری بسیار بزرگ می باشد که حدود 500 میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری در بر می گیرد .

این مسئول با بیان این که بخشی از دو مجموعه گردشگری بسیار بزرگ مذکور برای دریافت تسهیلات توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان به بانک عامل استان معرفی گردیده تا تسهیلات بگیرند و میزان حجم اشتغال زایی آنها حدود 180 نفر است، ابراز کرد : بیشترین میزان استقرار واحد های بوم گردی شهرستان رودبار در بخش ” رحمت آباد و بلوکات و شهر ” توتکابن ” ” است.

” جهانی ” با بیان این که دو بوم گردی مقارن با هفته های ” دولت و جهانگردی ” امسال به مرحله بهره برداری رسیدند که جزو پروژه های بسیار خوبی هستند ، خاطر نشان کرد : پروژه های دیگری در ارتفاعات داماش شهرستان رودبار در دست ساخت می باشند که یکی هتل دو ستاره ای است و متقاضی از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان درخواست معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات کرده است.

وی خاطر نشان کرد : هتل در دست ساخت در روستای داماش با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی روبروی منزل ” علیرضا جهان بخش ” از بازیکنان فوتبال ایران در تیم اروپایی واقع شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار