مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گیلان؛

اعتبارات واریزی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس درجه بندی دهیاری ها تخصیص داده می‌شود

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: دوشنبه 5 جولای 2021 | 16:25 ب.ظ
اعتبارات واریزی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس درجه بندی دهیاری ها تخصیص داده می‌شود مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از انجام درجه بندی یک هزار و  ۵۸۵ دهیاری که ماحصل آن رتبه بندی ۹۲۰ و ارتقاء ۶۶۵ دهیاری بود، خبر داد و گفت: اعتبارات واریزی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس درجه بندی دهیاری ها تخصیص داده می‌شود.  درفک خبر/ یاور پیر […]
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از انجام درجه بندی یک هزار و  ۵۸۵ دهیاری که ماحصل آن رتبه بندی ۹۲۰ و ارتقاء ۶۶۵ دهیاری بود، خبر داد و گفت: اعتبارات واریزی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس درجه بندی دهیاری ها تخصیص داده می‌شود.
 درفک خبر/ یاور پیر اعلایی در نشست خبری به مناسبت ۱۴ تیرماه فرا رسیدن روز شورا و دهیاری اظهار داشت: تغییر کاربری شالیزارها  و باغی خط قرمز این  مجموعه است و در همین راستا ، سال گذشته ۵۹۶  واحد بنای غیر مجاز در روستاهای استان قلع و قمع شد.
 وی با بیان اینکه برخورد قاطع با متخلفان در استان صورت می گیرد ، افرود: بر همین اساس پرونده های ارسالی به کمیته ها  ۳۰ درصد رشد یافته است.
 وی  با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم ، شالیزارها و باغ های استان تبدیل به ویلا شود ، از مردم خواست در صورت مشاهده چنین مواردی  گزارش های خود را به  دفتر  امور روستایی و شوراهای استانداری اطلاع دهند.
 پیر اعلایی از  انعقاد قرارداد  و در حال ساخت بودن دو هزار و ۷۵۰ واحد مسکن محرومان از سه هزار واحد پیش بینی شده برای استان خبر داد.
 وی با یادآوری اینکه نخستین واحد مسکن محرومان را در استان به تازگی  افتتاح کردیم ، افزود: برای هر واحد ۵۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و ۳۰ میلیون تومان به صورت اعتبارات دولتی و بلاعوض اختصاص یافته است.
  وی همچنین به آماری از برخورداری  زیرساخت ها در روستاهای استان در زمان حاضر اشاره و بیان کرد:  در حال حاضر یک‌هزار و ۷۱۱ روستای استان دارای آب آشامیدنی ، دو هزار و ۵۶۳ روستا برق دار و دو هزار و ۴۱۱ روستا دارای تلفن ثابت هستند.
 پیر اعلایی ادامه داد: همچنین دو هزار و ۹۲۴ روستا دارای زیرساخت های بهره مندی از تلفن همراه ، یک هزار و ۳۲۵ روستا دارای اینترنت همراه و یک هزار و ۸۸۱ روستا دارای اینترنت پر سرعت هستند.
 وی همچنین با اشاره به برخورداری دو هزار کیلومتر راه روستایی و روکش آسفالت در استان اظهار کرد: ساماندهی ۹۷۵ طرح هادی هم در استان اجرا شده  که دو هزار و ۶۰ روستا طرح هادی دارند.
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶  اعتبارات برای دهیاری ها به طور مستقیم واریز می شود ، ادامه داد:  در سال ۱۳۹۸،  ۴۹ میلیارد تومان از ارزش افزوده شهرداری ها برای دهیاری های استان اختصاص یافت که این مبلغ برای سال ۱۳۹۹ به ۶۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.
 وی افزود: علاوه بر این ؛ از طریق ماده ۵۸ نیز اعتباری به دهیاری های استان  اختصاص یافت که در سال ۱۳۹۸ ، هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۳۹۹ به ۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.
 پیر اعلایی همچنین از رتبه بندی دهیاری‌های استان پس از ۱۲ سال  و با اهتمام استاندار گیلان خبر داد و اظهار داشت: با  پیگیری های صورت گرفته یک هزار و ۵۸۵ دهیاری استان درجه بندی، ۹۲۰ دهیاری  دارای  رتبه  بندی  شدند و ۶۶۵ دهیاری نیز ارتقا یافت.
 وی یادآور شد: اعتبارات واریزی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس درجه بندی دهیاری ها تخصیص داده می‌شود.
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان همچنین  با اشاره به اهمیت بیمه حوادث روستایی  و انعقاد قرارداد این  مجموعه با بیمه ایران تصریح کرد: امسال بیمه حوادث به صورت متمرکز و فقط با پرداخت ۵۳  هزار تومان برای روستاییان انجام شد که به‌دنبال آن نزدیک به ۸۰ هزار خانوار روستایی استان بیمه حوادث شدند.
 وی با اشاره به رانش روستای خرشک رودبار گفت:  ۱۷ خانوار این روستا تا کنون از این بیمه حوادث بهره گرفته اند که کمک خوبی برای آنها بوده است.
 وی همچنین اختصاص  ۴۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی و بدنبال آن  ایجاد شش هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی و  افزوده شدن ۱۲ ماشین آلات سنگین برای دهیاری ها در شهرستان های محروم را از دیگر اقدامات  دفتر روستایی و شوراهای استانداری گیلان عنوان کرد.
 گیلان با جمعیتی افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، بیش از  دو هزار و ۶۰۰ روستا و یک هزار و ۸۳۶ دهیاری دارد.

  1. خدادادخدابنده   جولای 27, 2021  

    نمی دانم این مطلب به سمع شما خواهد رسید یانه متاسفانه عملکرد شوراهها ودهیاران سال هاست که به دور از هرگونه نظارت رها شده ودرهرگوشه این استان هر شخص سعی در زدوبند واندوختن سرمایه از این اعتماد است وبرای رسیدن به شورایی روستا هم میلیون ها هزینه کردند وهمه این ها نشان از خرابی بدتر از اوضاع حاکمیت طاغوت را می دهد ودرکنار همه این موضوعات کار دهیار وشورا وبخش شده چاپیدن مردم ضعیف روستا درقالب دریافت هزینه های عوارض امتیازات ومجوز ها باز هم بدون پرداخت ومعین شدن پاسخ دهی جذب عوارض اختصاصی وعمومی دهیاری هابه حساب قانونی درکل هرج ومرج حاصل ناشی از فقط سخن گفتن است چون عملیات نظارت وجود نداردجناب آقای دکتر چند سؤال بنده به عنوان یک روستایی از جنابعالی دارم که خواسته های مردم زحمت کش وسختکوش می باشد
    #یک: مگر طرح مهاجرت شهرنشینان به روستاهای خودشان از سوی دولت ودولتمردان مورد تشویق وحمایت قرار نگرفته پس چی شد این حمایت؟
    #دو: آیا اگر مردم ضعیف مشکل مالی ومسکن وبیکاری در شهر هارو نداشتند بر می گشتند به روستا
    #سوما: چرا بنیاد مسکن طرحهارا گاها اجباری مصوب کرده در صورتی شما میدانید قبلا ساکنین روستا در بناهای بین 30 یا50دیگه برخی حداکثر 80 متری زندگی می کردند الان باید حداقل زمین برای ساخت نباید زیر 150 یا200 متر باشد ارائه داده تا مجوز صادر شود؟
    #چهارم: چرا بنیاد مسکن ونظام مهندسی وبخشداری برای ساخت یک واحد مسکونی از کسانیکه توان زندگی در شهر را ندارند وحتی جوانی که هزینه ازدواجش رو ندارد هزینه سنگینی برا ی صدور مجوز صادر کنند؟
    #پنجم: جناب آقای دکتر چرا هزینه هایی که مردم در قبال صدور مجوز پرداخت می کنند دو سومش را به حساب دهیاری همان روستا وا ریز نمی کنند برای عمران وآبادی همان روستا؟
    #شش: تواین سی سال بعداز زلزله بنیاد مسکن کدوم خدمات رفاهی از قبیل طرح هادی را برای مردم انجام داده مگر دهیاری ها عاجز تراز بنیاد مسکن هستند درامر عمرانی ورفایی روستا ها، همان کار راکه سازمان شهرداریها درشهرها برای رفاه حال مردم انجام می دهند رو دهیارها هم می توانند با داشتن بودجه کافی انجام دهند؟
    #هفت: جناب آقای مسئول چرا باید مردم ضعیف و محروم تاوان اشتباهات وبی مسئولیتی برخی مسئولین وادارات را بدهند یعنی برای صدور مجوز ودریافت وام وهمچنین برای بازدید مهندس ناظر باید هفت خان رستم را طی کنندتابا مشقت زیاد وهزینه های گذاف یک واحد مسکونی درست کنندودر نهایت برخی برای مهاجرت وساخت منصرف شده
    💥 در پایان از شما تقاضا می کنیم بجای بازنگری طرح هادی بنیاد مسکنبدون تامل وتحقیق زمینه سازی سوء استفاده برخی شوراهها کمی به فکر بازنگری جیب مردم بوده وبرای رهایی اذیت و آزار برخی ادارات مربوطه نسبت به روستانسینان اقدام لازمه رابعمل آورید
    همچنین از مسئول محترم درفک خبر کمال تشکر راداریم که در مورد هم مشکلات حامی مردم شهرستان رودبار می باشن

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار