درفک خبر به نقل از کاشف اسرار/ یک مقام آگاه در گیلان از صدور حکم مجازات برای اولین مدیرکل و دو تن از کارکنان تعلیق شده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توسط شعبه دوازدهم دادگاه تجدید نظر استان خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه اجتماعی که نخواست نامش فاش بشود ،با اعلام این خبر ، اظهار کرد : ” رضا علیزاده سوستانی ” اهل سوستان شهرستان لاهیجان به 4.5 حبس تعزیری ، انفصال چندین ساله از خدمات دولتی و شلاق محکوم شد.

به گفته وی ، ” اردلان لاله زاده ” از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و ” علی هاشمی ” از کارکنان حوزه میراث فرهنگی به شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شدند.

این مقام عالی رتبه ، متذکر شد : این افراد به دنبال ورود سازمان بازرسی کل کشور زیر مجموعه قوه قضائیه دو پرونده تشکیل گردید و طی مراحل دادرسی محکوم شدند و دیگر افراد پرونده از جمله : ” کیانوش لیاقت ورز، محمد تقی شعبانی میانده، مرتضی صلح جو خواه ،ضیا صالحی، امید عزیزی تبرئه شدند.

به گفته وی، حکم افراد محکوم در رزونامه رسمی منتشر می شود ،ضمن این که احتمالا تا روزهای آینده این محکومیت ها توسط سخنگوی قوه قضائیه به اطلاع عموم مردم می رسد ،در این راستا نام و نام خانوادگی و سمت بنده اعلام نشود.

گفتنی است رضا علی زاده سوستانی،علی هاشمی و اردلان لاله زاده ” به دلیل دریافت رشوه ” محکوم شدند و مابقی متهمینشامل :” کیانوش لیاقت ورز، مرتضی صلح جو خواه، محمد تقی شعبانی میانده و مابقی ” به دلیل واگذاری کمپینگ های نیمه تمام سفرهای دولت های نهم و دهم به اوقاف و شهرداری ها ” تبرئه شدند.